Nye træningsveje? Nye træningsveje?
Jeg har en skøn lille hest, som på ingen måde nyder at blive redet. Hun synes ikke det er sjovt at gå seriøs dressur, og det er ikke sjovt at gå i skoven og blive bange for alt. Derimod hygger hun sig vældig meget hvis jeg smider et spring op, hvis jeg rider rundt med lange tøjler, tøffer rundt uden sadel, og ja generelt hvor jeg ikke forlanger noget fysisk af hende, men der skal samtidig ske noget oppe i hovedet på hende..
Hun er købt som min dressurhest, og ja, som i måske kan høre, er hun ikke nogen fornøjelse at ride. Jeg mistænker dog også at hun har ondt i ryggen.
Derfor vil jeg nu fuldstændig lægge min træning om, så det forhåbentligt kan blive sjovt for os begge.
Jeg kunne godt tænke mig at træne lidt lette tricks, og så kunne jeg godt tænke mig at lave noget løsgørende dressur (for ryggens skyld), samt måske ride noget akademisk dressur på hende. Muligvis også dressur for lange liner fra jorden. Dette har hun prøvet før, og kunne allerede efter blot to gange, begynde at bære sig selv, og samle sig i skridt og trav, samt gå versader og schenkelvigninger, så det er noget hun nyder.
Har i nogle gode start tips, og har i nogle gode idéer til hvad jeg kan lave med hende, sådan helt generelt? Altså hvilke tricks, hvilke løsgørende øvelser osv. Jeg skal bare i gang helt forfra simpelthen for hestens skyld, selvom jeg er ked at af droppe min dressur.
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.166
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.248
Dyrlægen har været her i dag, men måtte køre på grund af en tabt sko. Han kommer i morgen i stedet.
Så det er der skam styr på..
Jeg vidste godt det ville blive kommenteret, men da det ikke har sådan vildt meget med mit spørgsmål at gøre, så havde jeg lidt håbet, at folk havde tillid til, at jeg havde styr på det jeg gjorde..
Blogger
Følger: 296 Følgere: 341 Heste: 3 Emner: 378 Svar: 1.420
Jeg er selv lige begyndt på akademisk, og jeg har valgt at få undervisning i det, da jeg synes, det er svært at starte på selv..
aug 2008
Ja, jeg ville også gerne have undervisning, men den eneste underviser jeg lige kan komme i tanke om, som kan hjælpe mig, bor på Langeland..
Blogger
Følger: 296 Følgere: 341 Heste: 3 Emner: 378 Svar: 1.420
aug 2008
Du må meget gerne komme med idéer til tricks hvis det er. Hun er MEGET lærenem, så jeg skal nu nok selv finde en metode hvis det er
Hun kan allerede sådan nogle små, søde nogle som at smile, kysse og ryste på hovedet..
aug 2007
Følger: 133 Følgere: 115 Heste: 4 Emner: 13 Svar: 84
jeg har selv lært meget af mine grundting fra Rick Gore horsemanship fra youtube, også kaldet think like a horse. I stedet for at vise fancy tricks og fortæller hvordan man fikser diverse problemer og det er kun for den billige pris af 560 kr på film, så fortæller han det bund reelle. Han er lidt grov ja, han er nok ikke en for sarte sjæle da han siger sin mening. Men gud hvor er han god med de heste.
Det har fuldstændig ændret min holdning og tilgang til alt jeg laver med min hest, og det var også lidt det der startede med at skubbe mig fra dressuren og til en mere naturlig vej for mig og min hest
Er selv så småt begyndt på det akademiske, men først er jeg gået helt tilbage til alt andet. styring, da jeg gerne ville kunne helt uden tøjlehjælp, mit eget sæde, hvordan han opføre sig fra jorden af, grundtræning, longetræning osv osv osv...
jeg har lært det meste af det jeg kan ved at læse min hest. Hvilket er noget af det Rick har lært mig. Også Klaus Hempfling, fantastisk mand med en fantastisk indstilling! Se en masse videoer på youtube, de er gratis og lærerigt!
Har haft et godt øje på knight99.dk da hun virker som en utrolig dygtig lære, og har en masse af de indstillinger jeg leder efter, plus hun er uddannet knight af B.B
Men ellers held og lykke! Kan ikke sige andet end at du skal prøve dig frem, og kaste dig ud i diverse ting, din hest skal nok fortælle dig hvad hun føler er bedst og det er da i det mindste et startpunkt
aug 2008
aug 2008
Det må ikke være tricks der belaster forbenene for meget
aug 2008
Jeg ved faktisk ikke om hun ville kunne neje. Det belaster ikke koderne som sådan, så umiddelbart ville det være okay
aug 2008
aug 2008
aug 2008
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.970
Nu du bor på Fyn, så ved jeg ikke om du kender til Laura Schumann men hun gør i tricks :o). Også er der også Maja Caspersen der gør i akademisk, som bor på Fyn.
aug 2008
Nye træningsveje?