{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

Tilvænning af sadel og hovedtøj. {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle jer på HG

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvornår i synes det ville være i orden at starte med at lægge sadel og hovedtøj på?

Grunden er at jeg har `min` lille Martini som er lidt over 2 år. han har været nogenlunde stabilt i hænder siden jeg startede på min efterskole. Jeg skal have et år mere og har derfor et år mere med ham.

Han kan alverdens ting og sager og jeg vil også selv sige at han stoler på mig..

hvornår synes i?
(i kan se billeder at ham under Martini - ejes af BGE)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilvænning af sadel og hovedtøj.
  • #1   28. jul 2013 Min 2 års har prøvet alt undtagens bid smiley
    Og det gør jeg ganske simpelt fordi jeg mener det er bedre for dem psykisk at kende til lidt af det, end at lære en masse ting på engang smiley

• #2   28. jul 2013 min har haft sadel på for første gang på sin 2 års fødselsdag smiley han har ikke haft hovedtøj på endnu da vi ikke ´ved hvad str. bid han bruger smiley
    han skulle gerne kende til det nu allerede så han ved hvad det er når jeg skal ride ham smiley

Lisa : hvordan kan det skade hesten at have sadel og hovedtøj på som 2 års ? smiley

• #4   28. jul 2013 min 2 (snart 3) års islænder plag har prøvet hovedtøj, og have spændt noget rundt om maven, samt har haft en hængene på ryggen smiley

• #5   29. jul 2013 jeg starter når de er omkring en 1 1/2 år med at give dem sadel trense og køresele på i deres tempo. så de synes det er ok og sjovt. så lære de tingene ikke er farlige. går nogle ture med dem med udstyr på indtil de er 2- 2 1/2 så begynder vi lidt jordarbejde på banen med udstyret på så de får brugt deres hjerne lidt når de er 3-4 år afhænig af deres udvikling går vi videre med tilridningen.

• #6   29. jul 2013 Mange tak for alle jeres svar. Det hjælper rigtig meget og jeg blev en del klogere! smiley
    Jeg vil gerne gøre det bedste for Martini og alligevel gøre ham klar til at en ny elev år 14/15 kan begynde at tilride han og gøre det så nemt så muligt smiley
    Tror helt sikkert i har gjord det nemmere for mig! smiley

• #7   29. jul 2013 Jeg har min 2 års smiley hun har været gået med bid og hovedtøj nogle gange, og er vist ret vant til det efterhånden, hun havde sadel på første gang i sidste uge smiley
    havde planer om i aften at give hende både sadel og hovedtøj på førstegang på samme smiley

• #8   29. jul 2013 Det lyder godt! så kan jeg jo også snart begynde med Martini smiley
    Håber det gik godt, Nanna smiley

• #9   29. jul 2013 hehe det gjorde det smiley

jeg bruger ikke rigtig biddet endnu smiley hun har det sådan set bare for at vænne sig til følelsen af at have noget i munden.
    Hvis jeg bare går rundt med hende på ridebanen, og laver lidt ting som at gå baglæns og parader, så bruger jeg det, og bevæger det lidt.
    Men i dag f.eks. longerede jeg hende lidt (hun er ikke så god til det) det forgik i grimen, som jeg havde lagt uden på hovedtøjet smiley

• #10   29. jul 2013 Min fik hovedtøj på tidlig på foråret da jeg har det bedst med at gå med hovedtøj på når vi går på veje der er trafikeret. Dog er det mange mnd siden da dyrlægen skulle ordne og fjerne ulve tænder som hun knækkede, så han har ikke haft hovedtøj på siden marts. Min oprindelige dyrlæge kommer om et par uger og fjerner de så da starter vi op igen....Han har haft longegjord på nogle gange og han er vandt med at jeg står på en skammel og læner mig over ham og berører ham på modsatte side. Han har haft sadel på (uden gjord) et par gange da jeg skulle se hvordan de lå for at få en ide om bom str...
    Han bliver 3 år sidst i september...Jeg går virkelig i gang med "hele udstyrspakken" i maj/juni 2014...:-)

Kommentér på:
Tilvænning af sadel og hovedtøj.

Annonce