1.044 visninger
|
Oprettet:
Skille to heste fra hinanden {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har et problem..
Jeg fik en fin ny hest her for 4 dage siden og han står nu sammen med min pony i en fold, ude foran mit hus.
Jeg har så det problem, at lige så snart jeg trækker Rocky(nye) ud hvor han ikke kan se Rex(gamle) mere, begynder han han kalde som en gal og bakke osv..
Jeg er ikke bange for ham - endnu - og det ønsker jeg heller ikke at blive!!!
Men jeg er bare nervøs for hvordan jeg skal øve dem i at være alene/væk fra hinanden..
Har I nogle forslag??
jan 2012
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 562
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 127 Svar: 327
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 175 Heste: 8 Svar: 1.234
Som de andre også skriver.
- Men ville syndes det var en fordel at tage dem begge med ind, da det sikkert bare ender med der er en der går i gennem hegnet el. sådan noget og så er der bare ekstra arbejde, så er det nemmer at styre dem inden for ville jeg syndes
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 605
jan 2010
Følger: 52 Følgere: 52 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 112
- Der er også en anden hage ved det - Jeg kan ikke rigtig komme til at lære min nye hest at kende sådan ordenligt endnu fordi han bliver så ophidset når han er væk fra den anden.. det gør mig også lidt nervøs
Men jeg har ikke en stald, desværre, de kan være sammen i.. så jeg ved ikke helt hvad jeg kan gøre dér istedet
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Start med at gå så langt væk de nu kan klare, er det to meter væk fra folden, så starter du med to meter væk fra folden også ind med hesten igen, måske et par gange om dagen hvis du har tid.
Ikke længere væk end at hesten stadig er rolig. Også kan du en uge efter måske komme 5 meter væk uden nogen panik.
Pointen er at hesten ikke skal nå til der hvor den hidser sig op, så bliver den bare bekræftet i at det er rigtigt at blive nervøs.
sep 2008
Følger: 140 Følgere: 139 Heste: 2 Emner: 418 Svar: 1.894
Havde selv min egen som var mega bange for at blive efterladt eller smidt ud til de andre heste igen( hun havde traume fordi at de andre heste mobbet hende, så hun stod bare for sig selv hver dag ) En god ide er at gå ture med begge to, så de lærer at det nok skal gå. Der går nok nogle dage før den nye er faldet helt til
maj 2004
Følger: 89 Følgere: 84 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 2.598
Skille to heste fra hinanden