{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

Skille to heste fra hinanden {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg har et problem..

Jeg fik en fin ny hest her for 4 dage siden og han står nu sammen med min pony i en fold, ude foran mit hus.

Jeg har så det problem, at lige så snart jeg trækker Rocky(nye) ud hvor han ikke kan se Rex(gamle) mere, begynder han han kalde som en gal og bakke osv..

Jeg er ikke bange for ham - endnu - og det ønsker jeg heller ikke at blive!!!

Men jeg er bare nervøs for hvordan jeg skal øve dem i at være alene/væk fra hinanden.. smiley

Har I nogle forslag??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skille to heste fra hinanden
  • #1   19. jul 2013 Sådan var det også er er lidt stadig med mine heste. Vi trænet bare med dem altså gå ture med begge heste så de lære at de altid kommer tilbage til hinanden smiley

• #2   19. jul 2013 Meget langsomt øge den afstand du tager dem fra hinanden. Hele tiden så lidt at de ikke bliver hysteriske. Gerne lade dem stå og spise lidt hø fx - hvis den kan spise er den ikke super stresset smiley

• #3   19. jul 2013 Sådan var min hest også i starten, men bliv ved, trak ham ud, gå ind igen, lær ham at han kommer tilbage igen, og ignorer at han vrinsker. Jeg gik fra en hest der vrinskede hver andet minut, til en hest der nu aldrig vrinsker eller noget. smiley

• #4   19. jul 2013 Jeg ville tage dem begge to med ind i stalden hvis du har mulighed for det, og så tage den ene ud og ride el. hvad du nu skal og så sætte den ind igen, og omvendt, så tage den anden ud, og lave noget væk fra stalden, så de vender sig til at de skal stå hver for sig en times tid hver især og så kommer de sammen igen smiley

Som de andre også skriver.
    - Men ville syndes det var en fordel at tage dem begge med ind, da det sikkert bare ender med der er en der går i gennem hegnet el. sådan noget og så er der bare ekstra arbejde, så er det nemmer at styre dem inden for ville jeg syndes smiley

• #5   19. jul 2013 Min plag går også kun sammen med en anden hest, og den anden hest kalder også som en gal når jeg henter min plag ind, det kan godt være irriterende i længden da jeg ikke kan trække tur med min plag fordi den kalder og forstyrre ham, men hvis jeg tager den anden hest ind for at ride den (rider den for ejer) står min plag roligt og spiser græs. Tror bare det er et spørgsmål om tilvænning og træning af den. Jeg går stadig ture med min plag og roser ham når han slapper af.

• #6   19. jul 2013 Det er nogle gode bud I giver!

- Der er også en anden hage ved det - Jeg kan ikke rigtig komme til at lære min nye hest at kende sådan ordenligt endnu fordi han bliver så ophidset når han er væk fra den anden.. det gør mig også lidt nervøs smiley

Men jeg har ikke en stald, desværre, de kan være sammen i.. så jeg ved ikke helt hvad jeg kan gøre dér istedet smiley

• #7   19. jul 2013
    Start med at gå så langt væk de nu kan klare, er det to meter væk fra folden, så starter du med to meter væk fra folden også ind med hesten igen, måske et par gange om dagen hvis du har tid.

Ikke længere væk end at hesten stadig er rolig. Også kan du en uge efter måske komme 5 meter væk uden nogen panik.

Pointen er at hesten ikke skal nå til der hvor den hidser sig op, så bliver den bare bekræftet i at det er rigtigt at blive nervøs.

• #8   19. jul 2013 Det lyder klart som om at den nye er bange for at blive ført væk fra sin nye ven.
    Havde selv min egen som var mega bange for at blive efterladt eller smidt ud til de andre heste igen( hun havde traume fordi at de andre heste mobbet hende, så hun stod bare for sig selv hver dag smiley ) En god ide er at gå ture med begge to, så de lærer at det nok skal gå. Der går nok nogle dage før den nye er faldet helt til smiley

• #9   19. jul 2013 Nogle heste kan bare ikke nøjes med at gå 2... Min gik i panik og kunne ingen steder være alene... Når han står et større sted kan jeg have ham alene med rundt overalt.

Kommentér på:
Skille to heste fra hinanden

Annonce