{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.759 visninger | Oprettet:

hvor længe vil to heste slås?? {{forumTopicSubject}}

nu har den lille sure fjordhest været her siden 28 feb i år, og de kan stadigvæk ikke finde rang orden de to jeg har.

hvor længe kan sådan noget blive ved, og vil i skille dem ad i to små folde eller hvad gør jeg bedst for min store hest bag ben ikke bliver helt ødelagt??

tak for jeres tid

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor længe vil to heste slås??
  • #1   20. jul 2013 Synes det er for længe de ikke har kunnet enes.. Der plejer maks at gå et par uger,.. Hvis de descideret jagter hinanden på folden ville jeg skille dem ad..

• #2   20. jul 2013 nej det vil jeg ikke sige de gør, men lige pludselig går de total amok på hinanden med røv mod røv

• #3   20. jul 2013 Nogle heste stopper aldrig!

Min egen dreng, er en rigtig drengerøv, når han er på rideskolen, slåser mod alle på folden, og stopper det ikke! Det resulterede i at de måtte flytte ham på en fold på sig selv! Han stod der ikke så længe, og vi har ingen problemer her hjemme! Men han kan bare blive sådan en rigtig drengerøv, der aldrig stopper, også selv om han har hele flokken mod sig!
    Så ud fra mine erfaringer med ham, er der bare nogle este der bare ikke kan gå sammen!(:

• #4   20. jul 2013 Min gamle hoppe kunne ikke med andre. Hun banket dem ind til de bakke ud af kampen eller tæsket hun synd og sammen.
    Men det lyder som den ene af dine heste kommer ind på den anden hest trykheds sone og så gå de amok på hinanden

• #5   20. jul 2013 jamen vi aflivet en fjordhest pga sygdom også ville pigen have ny fjordhest, så fant vi en ny en, og fik den hjem dagen efter bliv de lukket på fold, jeg har det sådan de skal selv have lov og finde rang orden, men efter fjorden tæskede min store hoppe total, hun var helt nede på røven og ligge, men fjorden tæskede stadigvæk,
    så har det gået sådan op og ned, det ene øjeblik kan de godt med hinanden og næste total uvenner, men efter jeg ligesom så i går, så er det nu den store der siger fra med det samme, når fjorden bliver truende.
    det ligner hende slet ikke, for hun kan bare med alle, men efter den kamp de har haft har jeg ikke kunnet ride min den store for hun har enten været halt eller gået sjovt, men en heste fys er kontaktet og venter på hun skal komme og se om der er noget som sidder fast efter deres kamp.
    undskyld det bliver langt, men så har i hele historien.

• #6   20. jul 2013 Hmm, hos mine tog det 5 måneder før de to overhovedet måtte komme over til den anden, og omkring et år før det var finevenner og kunne nogenlunde spise sammen. smiley

• #7   20. jul 2013 Min to drenge ville heller ikke enes og den store blev ved med at jage den lille ud af folden. Så jeg valgte i en måned at sætte dem på hver deres fold og så bliv de gode venner. Den lille driller dog stadig den store og de tager også nogle ture engang i mellem med slet ikk noget slemt i forholds til før. Så jeg ville prøve og skille dem ad som du selv har overvejet. Men stadig så de kan se hinanden. Og så måske om en måneds tid sæt dem sammen igen.

• #8   20. jul 2013 Hvis de sparker og rammer hinanden må man gå ud fra at de endnu ikke har fundet rangorden da ingen af dem overgiver sig.
    Jeg havde skilt dem ad efter nogle dage/uger.
    Jeg havde en hest og da vi købte nr. 2 og de blev sat sammen overgav den første sig, da vi købte nr. 3 (som kom fra bunden af hirakiet) smuttede han ind som nr. 2. Ingen af mine har dog ramt hinanden hårdt (aldrig skader), kun lagt an og truet.....
    De flytter fint rundt på hinanden på folden uden at sparke.

Håber I finder en løsning.

• #9   20. jul 2013 har behandlet min store hoppe for store sår på bag ben og hun er meget øm i lænden, men det der er svært er mit skur er kun lavet til en hest kan komme i skygge, det deles de dog om fint, ind imellem. men hvem skal så have skuret?

• #10   20. jul 2013 Jeg ville skille dem ad, hvis de har gået sådan siden feb. så bliver det nok ikke bedre, og ville ikke gøre det på bekostning af en hest så skulle gå og være skadet hele tiden,.

• #11   20. jul 2013 jeg måtte opgive sidste år..
    min nye hest kunne bare slet slet ikke med smølf..

han blev solgt, og trives nu super fint i den nye flok..

heste skal også have kemi, og ind i mellem er der nogle der bare ikke kan døje hinanden..
    de skal ikke tvinges til at ku lide hinanden, så hellere skille dem af..

• #12   20. jul 2013 Nogle heste KAN bare ikke enes...
    Vi har 2 i stalden der ikke kan FORDRAGE hinanden, og de ville slås altid..

Nogle heste falder bare i hak.. Det er jo meget forskelligt hvor meget selvtillid de har og hvor meget de hviler i sig selv...

Hvis jeg var dig ville jeg lade dem gå på hver side af hegnet, for det er ikke det værd at få smadret en af dem når de nu bliver ved

• #13   20. jul 2013 Skild dem ad. Eller byt fjordhesten ud m en anden og mildere hest.

• #14   20. jul 2013 jeg sys det har stået på længe da i flokken her er det en 5 års der bestemmer over min 10 års smiley

Kommentér på:
hvor længe vil to heste slås??

Annonce