588 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Tilridning? Tilridning?

Hej jeg har fundet en pony der ikke er tilredet og mig og min far er blevet enige om at vi kunne få nogle gode råd til hvordan man tilred en pony og om en 11 årig pige vil kunne klare at tilride en pony (med hjælp fra min far)

Lidt om mig:
Jeg er 11 år.
Jeg har gået til ridning i 5 år og er igang med mit 6 år.
Stil gerne flere spøgrsmål;) hilsen Maria

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilridning?
  • #1   11. jul 2013 Nej synes bestemt ikke, du skal tilride som 11 årig. Du vil få meget mere glæde ud af en ældre pony, der er uddannet, så du selv kan lære noget mere.

• #2   11. jul 2013 Syntes at du skal finde en udannet pony som kan lære DIG noget smiley Det at tilride kræver nok også professionel hjælp, bare min mening... smiley

• #3   11. jul 2013 Tror også du vil få meget mere glæde af en ældre som har prøvet en masse. Det er bare ikke lige at tilride en hest

• #4   11. jul 2013 Du har jo INGEN erfaring med at tilride når du kun er 11?

• #5   11. jul 2013 Det kræver at man ved en del om indlæring i hvertfald. tror ikke du skal gøre de alene med din far, det vil være rigtig synd for ponyen da den ikke vil forstå hvorfor i gør de ting i gør, tænker i nok bare har i tankerne at prøve at smide noget udstyr på den og forsøge jer frem og se hvordan det går, men i kan nå at ødelægge ponyen hvis i ikke ved hvordan hesten indlære;)

håber du finder en pony der kan det hele i stedet for at skræmme livet at en lille pony der ikke kan forstå jer. mvh susie

• #7   11. jul 2013 Forstår godt de andre:)
    Jeg er 13 og har også lige tilreddet min egen.....Dette er der kun kommet noget godt ud af... så det kan altså godt lade sig gøre:)
    Du skal kende den først - lad vær´ med at starte på tilridningen 3 timer efter den er kommet, lad der gå 1 måned ca.:)
    Og så hav tolmodighed - især når du ikke er ældre..
    Lad vær´ med at gå meget højt op i ridningen, fx hvis den står stille første gang du sidder op så ros den godt og grundigt og hop af og lad den få fri:)
    I starten så rid/tilrid den kun nogle gange om ugen:D

• #8   11. jul 2013 Og så SKAL i få fat i en proff. når ikke du er ældre:)

• #9   11. jul 2013 da jeg var 12 tilred jeg selv min gamle pony, dette gik godt smiley men havde også hjælp af berider smiley men man skal bestemt ikke tilride en pony uden hvælp med en med forstand på det smiley

• #11   11. jul 2013 Altså jeg startede ud med en gammel hest (23 år) siger ikke du skal det gamle, her da han skulle aflives følte jeg at jeg havde mod på selv at ride min nye hest til, har derfor købt en på 2 år. Skal lige siges at nær den skal lære at springe med rytter hyre jeg en til at gøre det, for det har jeg absolut ingen forstand på.

Jeg har aldrig tilredet før, ved dog nogenlunde hvordan man gør det, og har personer med forstand på tilridning til at hjælpe mig. Jeg er 18 år har redet i lige knap 12 år.
    Da jeg var 13 år rettede jeg op på en hest der var tilredet forkert. Og det har så styrket mig til at kunne have lyst til at prøve og tilride min egen.

Jeg synes at hvis du skal gøre det, så skal du have nogen med forstand på tilridning til at hjælpe dig gennem processen.

• #12   11. jul 2013 Du kunne sende den i ridning i 2-3 måneder og derefter ''vokse'' med ponyen, i form af undervisning flere gange om ugen de første måneder (af en rytter på højt niveau). Når ikke du (eller din far) har prøvet det før er det bedst at få en meget erfarende rytter med på råd. Det kan gå så galt både for dig og ponyen.
    Det er ikke et spørgsmål om alder, men man skal vide 100% hvad man laver og det tror jeg ikke på man gør når man har redet i 5 år.

• #13   11. jul 2013 Jeg for hjælp af en der har forstand på det jo! Hved jo godt jeg ikke kan selv!

• #14   11. jul 2013 Du spurgte jo efter nogle gode råd

• #15   11. jul 2013 Det var ikke til dig men dem der siger at jeg ikke kunne så ville jeg bare sige at det viste jeg godt og at jeg skulle have hjælp fra en prof.

• #16   11. jul 2013 Hejsa selvflgelig kan du tilride en pony som 11 års det har jeg lige gjordt.
    Jeg gjorde det uden hjælp:-)
    Tager du det stille og rolig mens du tænker på hesten så skal det nok gå.
    Gå aldrig i panik! Tag tingene i små bider så hesten forstår dig:-)
    Efter mere Info skriv til mig i besked:-) så for du den lange forklaring;-)

profilbillede
  • #17   11. jul 2013 At tilride kommer ikke an på alder på rytteren, men forståelse og hjælp af nogen der har erfaring med tilridning. Selvfølgelig kan du selv tilride en pony, trods din unge alder. En gang skal jo være den første, og du har mulighed for at vokse med opgaven og med ponyen, det giver dit et bånd til ponyen og på den måde kender du den 100%.. Sæt ikke grænser pga din alder.
    Du skal bare have meget viden omkring tilridning og ungheste og derved have hjælp af nogen som kender til tilridningen smiley

• #18   11. jul 2013 Vil i ikke syntes godt om det her hvis i syntes at jeg godt kan og skal have hjælp eller selv kan det er lige meget:) men syntes godt om hvis du syntes det

• #19   11. jul 2013 Hvis du syntes at jeg er for ung og ikke kan det så syntes godt om her:)

• #20   11. jul 2013 Du skriver jo ikke du får hjælp, og du spørg om en 11 årig ville kunne...:)

• #21   16. jul 2013 Altså jeg har da tilredet en lille pony... Og jeg er 11

• #22   16. jul 2013 Undskyld, men vi har vist nogle unge mennesker, der ikke er i tvivl om egne evner.
    At tilride en hest er IKKE en leg. Det kræver erfaring, viden og ikke mindst evnen til at læse hesten og disse ting besidder en person på 11 år ikke.
    At en far tror, at det kan lade sig gøre - ja, det fortæller en del om ham og hans manglende viden om heste.
    Selv sparket fra et føl kan være dræbende, så bare at tænke på det er ufattelig dumt.
    Brug i stedet tiden på at blive dygtigere, så skal jeres "tilridningstid" nok komme.
    Der er lavet store undersøgelser omkring unge menneskers hjerner og det har vist at personer et godt stykke op i 20. faktisk stadig mangler evnen til at koble overblik og situationsfornemmelse sammen med egne evner og muligheden for uventede/overraskende ting - det er bla. derfor at mange unge mennesker har svært ved at køre fornuftigt - man kan ikke se, at evner og kørsel ikke passer sammen og at uheld altid sker for andre (som ikke er så dygtige).
    Den menneskelige hjerne er en sjov ting, men desværre udvikler den sig utrolig langsomt og vi er endnu ikke kommet gennem stenalderen med jægere og samlere.

Kommentér på:
Tilridning?

Annonce