{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

At komme igang igen. {{forumTopicSubject}}

For knap 6 år siden, i en alder af 15 år, red jeg MB i spring. Men nu, tør jeg knap at springe et spring på 50cm! Personligt synes jeg at det er for dårligt, når jeg har været så højt oppe.

Jeg vil igang igen. Og har tænkt mig at starte i denne uge. Jeg ved, at man skal starte fra små spring, så vi tager 30-50 til at starte med. Man skal jo gå væk derfra og være stolt, i stedet for at tænke, at man var en fiasko.

Nu tænker jeg - er der nogen som har nogle gode råd til, hvordan m an "kommer op på hesten" igen? Nogle teknikker til, så man ikke er så nervøs.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At komme igang igen.
  • #1   8. jul 2013 hvad siger hesten til at springe? smiley

jeg ved hvordan du har det, har stået der..
    er ikke nået op må MB igen, desværre, og nu er hesten solgt..

men jeg stod med en hest som kunne og ville, og jeg lod hende tage styringen når vi kom på springbanen..
    og langsom kom vi højere og langsom kunne jeg overtage styringen selv og nu springer jeg med overskud igen smiley
    dog som sagt ikke MB, men hesten er solgt så ve dikke om vi kunne have nået det smiley

• #2   8. jul 2013 Jeg er selv igang med at "genoplære" mig selv i at føle at spring er sjovt og at jeg ikke skal være nervøs og bange for de høje spring. Jeg har bare startet småt ud, og er nu oppe på 85 cm. Jeg blir på en højde til jeg er fortrolig med den og så sætter jeg det op smiley det virker for mig.

• #3   8. jul 2013 Jeg sprang os alt der blev sat op foran mig for bar 5år siden, men efter jeg fik egen hest (som springer kanon og højt), og tilred ham osv er modet bar ikke det samme, jeg savner at springe, men puha 50cm er rigeligt når først det står foran mig smiley

Kommer nok aldrig op og springe højt igen og det har jeg fundet mig i, så heller springe hvor jeg synes det er sjovt og ikke er nervøs smiley

• #4   8. jul 2013 Min hest er gammel DM i Military og er den mest fantastiske hest at springe på! Jeg ved ikke helt hvad det er jeg er bange for.

• #5   8. jul 2013 Jeg er ked af at sige det, men da jeg var teenager red jeg på alle de heste jeg kunne komme til, men efter jeg er blevet mor, er jeg blevet en rigtig piveskid og tænker på alt det der kan gå galt. Rider kun på min egen hest og bliver nervøs over den mindste lille ting. Selvfølgelig kan øvelse og afprøve ens grænser hjælpe meget, men man tænker bare anderledes når man er blevet voksen og har fået børn.:)

• #6   8. jul 2013 Puha har det på samme måde, siden det styrt jeg havde da eg sprang 1 meter uden sadel har jeg ikke turde springe over 50 cm.

• #9   8. jul 2013 Jeg tror også bare at jeg skal presse mig selv! Ellers kommer jeg aldrig igang,
    Men ja, efter at have fået barn bliver man sgu en piveskud og det er jo virkelig irriterende! smiley

• #10   8. jul 2013 Jeg tror bare man skal tage det i sit eget tempo, og bliver man nervøs så hop af og stop. Det gjorde jeg og jeg var dælme en kylling da jeg startede igen for ca. 2 år siden, nu kan jeg galopere på markerne og ikke dø af skræk når han laver et lille hop osv. . Jeg kan dog stadig blive bange hvis hesten er meget oppe på dupperne og har lyst til at lave ballade .

• #11   9. jul 2013 Små skridt ad gangen og sæt opnåelige mål. Det er den eneste måde du opnår følelsen af succes. Og så kræver det selvdiciplin og at du presser dig selv, for det er virkelig grænseoverskridende.
    Jeg kender alt for godt det med at man bliver en kylling med alderen og når man får børn. Det kan være afsindig begrænsende men en fed fornemmelse når man får flyttet sine grænser.

Kommentér på:
At komme igang igen.

Annonce