780 visninger
|
Oprettet:
Stald Bakkegaarden >Mia< N
30. apr 2006 Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 565 Svar: 1.985
30. apr 2006 Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 565 Svar: 1.985
At komme igang igen? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg står i den situation at det er ved at være et godt stykke tid siden at min hest og jeg har været på tur.
Så ville gerne lave øvelser eller lign. så min hest og jeg er klar til en god start igen, da hun kan være en bestemt og lidt hidsig hest. Så skal lige have "Modet tilbage".
Håber i har nogle gode råd? til en efterhånden "kylling"
God weekend
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 565 Svar: 1.985
Ja har også besluttet mig for det ikke hjælper med dårlig samvittighed eller drøm om den lange tur i skoven, for hesten er jo glad nok bare for at blive nusset om.
Og skal også lige selv være klar!
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
For så kunne man jo supplere op med agility derhjemme - mine trænes meget i agility og jeg kan mærke på især min unge og ponyen at det har hjulpet gevaldigt når vi er på tur. Hvis de bliver bange for noget stopper de pænt op og går hen os snuser... for så får man jo nok en kiks for at man sådan selv går hen til det farlige
Det er selvfølgelig en længere proces at begynde og måske det slet ikke er noget for dig eller på dén måde din hest er hidsig, men så ved du det
Håber i får nogle gode ture
Knus
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 565 Svar: 1.985
Min sidste ridetur var desværre kort, da hun så en anden hest og rytter og gik helt i spåner. Puha et chok.
Vi plejer godt at kunne ride alene afsted, men syns nogle gange hun er lidt for tændt og gør mig usikker..
Hvem vil ikke bare gerne kunne sætte sig op og ikke tænke om hesten er bange for noget? . Men altså dermed sagt, er hun en skøn hest som jeg har haft i mange år og hun er noget helt særligt!, men jeg er desværre blevet en lidt mere kylling med tiden ...
At komme igang igen?