{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

Stævne Angst- rytter {{forumTopicSubject}}

Hej Hgér

Jeg har det her kæmpe dilemma, jeg lider i den grad af præstations angst når det gælder stævner, og føler mig altså totalt latterlig efter hånden -_+.

min hest har været til utallige opvisninger, og været på store hestedag ride blandt publikum og stor opvisning hvilket han tog stille og roligt.
han er van til at blive slæbt så mange steder hen og er blevet udsat for hvad som helst og der har aldrig været nogle problemer.

Sidst jeg var til stævne med ham panikkede vi mere eller mindre totalt begge to og måtte trækkes.

min mor var til stævne på ham og min mor er ikke nervøs eller bange for ham, hun måtte stoppe til sidst da han stressede så meget han rystede over hele kroppen.

Nu skal jeg til stævne d. 13 og 14. Juli og er mildestalt ved at dø allerede. og jeg ved jo at min hest er pisse dygtig og kan en hel masse.

Skal starte 4 klasser i alt, 3 lørdag og 1 søndag. og har valgt kun at stille fumle klasser.
de to første klaser er showklasser fra jorden, meget for min egen skyld så jeg kan se ridehus osv. an og håbe på min hest får set det hele

Spørgsmålet til jer er, kom med nogle fif så vi får en god oplevelse.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stævne Angst- rytter
  • #1   4. jul 2013 For mig handler det om at tage til stævner for at have det sjovt. præmien er for mig ligemeget. jeg tror at hvis man tænker sådan og enlig bare nyder hestens bevægelser, samt den træning man har måtte bruge på hesten bærer frugt, så forsvinder ens angst:)

• #2   4. jul 2013 det handler for mig om at være med, men er så bange for min hest får en dårlig oplevelse.

men må prøve :S

• #3   4. jul 2013 Hesten kan mærke hvis du er bange, så bare kik på det positive, og lad vær med at tænke på det negative!
    Hvis man tror man kan, kan man! smiley

• #4   4. jul 2013 Jeg er helt klar på at jeg skla være rolig og fattet , men det sidder bare i mig hvordan han reagerede sidst mor var til stævne med ham

• #5   4. jul 2013 Den får jo ikke en dårlig oplevelse "sådan bare lige". Og der er større chance for, at den får en dårlig oplevelse, når du sidder og spænder og er nervøs på ryggen af dem - eller oversat til hestesprog; når du sidder og fortæller den, at der er grund til bekymring og nervøsitet. Enhver muskel, du spænder i din krop, kan hesten mærke!
    Så jeg vil foreslå, at du tager til stævnet, sidder op i rigtig god tid og skridter rundt - er du lidt spændt, så få en til at trække dig rundt. Det eneste du skal koncentrere dig om, er, at slappe FULDSTÆNDIG af! smiley Når du synes, du ar godt styr på det, kan du trave lidt rundt og hygge dig med hesten - lad være med at tænke på, at I skal ind og præstere, I skal bare have det dejligt sammen. Når det så er din tur, rider du ind (nu er jeg ikke helt klar over disciplinen) med den eneste tanke, at du skal være afslappet. Smil til dommeren og publikummerne og vis dem, at I er den mest nervefaste ekvipage, der er tilmeldt det pågældende stævne smiley Din pony har vist, at den kan. Nu skal du vise den, at du også kan!

• #6   4. jul 2013 Hvis du har det så slemt med det, var det måske en ide, at kun starte en klasse? og husk nu på at, DU kan altid melde ud af det, hvis du føler din hest har det skidt med situationen.

• #7   4. jul 2013 Skal starte western (:

jeg må bare prøve (: det går jo super når vi ikke skal til stævne

• #8   4. jul 2013 Ej slap lige af smiley

Jeg har aldrig forstået den slags...hvorfor tager man overhovedet afsted, hvis det udløser panikangst, "nærmest ved at dø" osv.?? Det er da en hobby, en livstil og det skal da være rart, sjovt og hyggeligt.

Hvorfor er du nervøs? Hvad er det værste der kan ske? Og hvis ambitioner skal du efterleve?

• #9   4. jul 2013 Fordi ellers lære jeg det ALDRIG....

det værste der kan ske er at min hest rejser sig grundet stress eller løber at røvens til. - og det er 100% min fejl

• #11   4. jul 2013 Sanne :

vil jeg klart kigge nermere på

• #12   4. jul 2013 Jeg tænkte også på Rasmus Bagger;-)

• #13   4. jul 2013 Jamen hvis det at den løber og stejler er det værste er det da ikke slemt! smiley Ikke noget nogen dør af. Træk vejret og fokuser på din hest og hvad du skal gøre! Rasmus Bagger er virkelig god til at forklare det og hans videoer er geniale - ellers kan du måske lave noget mindfullness. Du kan nok downloade det fra bibliotekets hjemmeside. Det er sådan noget afslapningshalløj og jeg har kun prøvet det et par gange, kunne måske være godt for dig smiley

• #14   4. jul 2013 Nu spørger jeg sikkert dumt, men hvad gør man til et stævne i western?
    Er det også et prokram, som i dressur? smiley

• #15   4. jul 2013 jeg skal starte :

Fumle showmanship at halter
    Jeg skal føre min hest i grime i et mønster af kejler i skridt og trav.

Fumle trail at hand
    Jeg skal føre min hest igennem en trail/forhindringsbane i grime

Fumle western Pleasure Walk + Trot
    Alle i klassen er på banen, og så rider vi rundt og så siger dommern hvad vi skal (skridt, jog, vend om line op bak)

Fumle western horseman ship Walk + Trot
    Jeg rider min hest i skridt og trav i et mønster opsat at kejler.

i alle klasser er alle heste på banen, de står linet op i den ene ende.

• #17   4. jul 2013 Gud!
    Ej det gad jeg godt prøve!
    -Mangler bare lige hesten! smiley haha

• #18   4. jul 2013 tak Lykke (:

alle heste kan bruges

• #19   14. jul 2013 Så er weekenden vel overstået smiley

Den første træk klasse (western horsemanhip at halter)
    Blev "hans" hoppe smidt ud så han stressede meget op, men intet vildt. Vi fik heldigvis lov til at stå yderst i rækken så vi generede Ingen.

Næste træk klasse (trail at hand) blev hoppen igen smidt ud og da jeres og ikke måtte stå yderst men skulle stå i midten gik jeg ud, desværre stejlede han 3 gange da vi kom ud men efter det var der intet. men fik dog lov til at komme ind selv og blive bedømt.

Første ride klasse (western plesure work and Trot) gik det perfekt han var super lækker og afslappet dog var han bange for den ene højtaler men da "hans " anden hoppe løb forbi trippede han så jeg trak på midden og stod af. Dommeren kom hen og sagde det var en flot hest og den var utrolig lækker når den gik og var afslappet.

Anden ride klasse var i dag dvs "hans" hopper ikke var til stede kun min mors hest som han mødte i fredags. Min mor skulle ride 3klasser først så vi vsr " ladt alene" valgte at binde ham og give han noget hø, han gik lidt frem og tilbage og kaldte men han faldt til ro mere eller mindre.
    Da det blev tid til opvarmning ville han ikke ud på opvarmnings banen så det endte med 5-6 stejl men da vi endelig kom der ud, har han den blideste engel.

Klassen var western horsemanhip.
    På banen stod vi linet op og da min mors hest gik frem stressede han lidt og og stejlede 2 gange men de andre gav plads og roste mig for at være så rolig og ikke blive sur. Da det var vores tur gik det rigtig godt .. vi var 6 i klassen og kom på en 4. Plads smiley det er min første rosætte nogensinde

Kommentér på:
Stævne Angst- rytter

Annonce