Stress, angst og nervøsitet {{forumTopicSubject}}
Hvordan har du det når du skal til stævner?
Blir du nørvøs flere dage før, måske på selvve dagen, lige når du rider ind? Eller hvordan har du det?
Hva med op til stævnet når tingene skal gøres klar? Tænker du over det i flere dage op til, eller er du slet ikke rørt af det ?
Har du angst for at glemme dit program, eller at hesten skal være træls?
Ja, nu skal jeg fortælle dig hvordan Min verden ser ud, op til et stævne:
Jeg er en rytter der er så heldig ikke at lide af nervøsitet. På intet tidspunkt er jeg nærvøs når jeg skal til stævne og på banen, det rør mig ikke.
Derimod har jeg 2 andre ting, som jeg døjer en del med;
Jeg er panisk for at skulle glemme noget. Glemme at tage noget med til stævnet, glemme ikke at gøre det klar. Jeg skriver alt ned, ned til mindste detalje. Min store skræk ville virkelig være at glemme noget.
Jeg har ogs en næsten sygelig rengørings-vandvid når det handler om min hest.
Jeg vil have min hest er fuldstændig ren, den skal ikke have den mindste plet på benet; det vil næsten få mig til at tude! ej, det er nok liidt overdrivelse, men altså, jeg kan slet ik ha det! Min hest skal være ren ren REN når jeg skal ud og vise den frem til stævner.
Ja, jeg har såmænd stået kl. 5 om morgenen og vasket ben på Amigo udenfor - han havde pletter på benene!! Sådan noget kan jeg bare ikke have..!
Så mine ting er nok at jeg blir stresset dagene op til, har angst for at glemme noget, og at jeg ikke kan have at min hest er bare det mindste beskidt.
okt 2006
Følger: 165 Følgere: 266 Heste: 1 Emner: 1.006 Svar: 3.893
OG forresten; Jeg nærmest ikke TØR ride min hest dagen før et stævne. Jeg er bange for at den skal være bare det mindste træls at ride, bare det mindste og jeg er panisk.
jeg tør simpelthend ik ride den dagen før, for jeg har ik 'en dag mere' til at då det rettet op eller arbejdet med det.
Så, i dag SKRIDTEDE jeg en tur i skoven. turde ik trave!
jan 2006
Følger: 60 Følgere: 52 Emner: 64 Svar: 2.959
Jeg synes det er skide sjovt at starte stævner, Bliver aldrig nervøs eller noget lignende, heldigvis.. Smiler..
Men det er dog heller ikke lige hver weekend jeg starter, hehe..
okt 2006
Følger: 165 Følgere: 266 Heste: 1 Emner: 1.006 Svar: 3.893
nov 2005
Følger: 59 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 1.007 Svar: 4.947
Synes det er vildt spændene
Men i det sekund hvor de kalder mit navn går klappen ned og min Pernille skal nærmest tvinge mig ind på banen. Jeg var lige ved at hyle af nervøsitet dengang ude til Bramming i min første klasse, for jeg var sikker på at jeg havde glemt programmet og at Le-cis var mega dum og alt muligt xD men det gik okay, og jeg red ikke forkert
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
jan 2006
Følger: 60 Følgere: 52 Emner: 64 Svar: 2.959
Men ordner og hjælper og bliver hjulpet tit og ofte af mine veninder på rideskolen, som også tit skal afsted.. Det altid rart at havde nogen at støtte sig til..
jul 2004
jun 2006
Følger: 104 Følgere: 107 Heste: 3 Svar: 1.451
Og jeg er ikke "bange" for at han ikke går godt, feks. så bukker Marcell i galop anspring, og det gør han også til stævner men jeg bliver ikke sur for jeg arbejder på at få ham til at stoppe og jeg vil gerne have en bedømmelse på den måde han går på normalt
jul 2004
Har også god tid, men skal heller ikke have aal for god tid, så når jeg at blive nervøs Heldigvis præger det ikke Filippa hvis jeg er lidt nervøs Kun min hukommelse xD
mar 2005
Følger: 24 Følgere: 19 Emner: 138 Svar: 2.412
Selve dagen kojmmer jeg lang tid før, for at vaske ham, men lige så snart jeg kommer ind på opvarmningsbanen, er jeg ik nervøs mere . Hehe
aug 2005
Følger: 98 Følgere: 91 Heste: 6 Emner: 123 Svar: 933
jeg syntes bare det er enorm spænende !
Favorit er næsten altid sød de dage vi er til stævne
når man rider ham et andet sted end hjemme , så bliver han så dejlig frisk .. og gør bare ALT hvad man sir !
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 212 Svar: 5.037
tænker en smule over om jeg nu husker alle mine ting men ikk åhh nej ´jeg glemte min hårbørstexD
jeg er til tider nervøs for om pingo er dum da han før har vlret meget dum
men er mest nervøs til dressurstævner da det er meget sværer end springstævner:D
mar 2005
Følger: 186 Følgere: 181 Heste: 11 Emner: 126 Svar: 2.320
og ja ordner tit udstyr et par dage før
er bange for at glemme noget ..
Lene *FAIR POINTS *: jeg så dig godt i eor igår nøøøj freja ser fin ud !
AA: held og lykke idag
jun 2004
Følger: 155 Følgere: 137 Heste: 7 Emner: 378 Svar: 1.526
Jeg bliver ikke nervøs derimod er jeg meget spændt på hvordan det går I ved ligesom til juleaften...
Men Fabi plejer og opfører sig pænt.
Hvis man er nervøs smitter det jo af på hesten og det er ikke godt når man skal ind og præstere c",)
dec 2005
Følger: 65 Følgere: 95 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 1.154
Stress, angst og nervøsitet