Det med at changere.. {{forumTopicSubject}}
Halløj derude! Jeg er ved at lære min pony at changere på banen, normalt flyver han rundt i changementer på skovturen, eller når man rider slalom, fordi sådan er det åbenbart lettest x3! Nu har jeg bare det problem at de pony har en skide god balance, så selvom jeg giver signal til at han skal skifte galop, og bøjer ham til de nye indvendige side, galoperer han bare videre i kontragalop T.T! Og det kan han gøre hele rundter, og i timeter volter...
Det er lykkedes mig et par gange at få ham til at changere skråt igennem fra højre til venstre galop, men han vil bare ikke den anden vej rundt?!
Er der nogen der kan give et råd til hvordan man kunne lære ham at changere? Jeg har allerede puttet stemmekommando på, men når han ikke reagerer er det lidt spild xD! Skal jeg bare lave højre -> venstre galop changementer indtil han kan dem, og så se om det er gået op for ham så han kan changere fra venstre til højre? Mener at have læst et sted at heste ikke opfatter siderne ens, så ved ikke om det er muligt...
Og ja, han er tjekket igennem af massør og kiropraktor, har en godkendt sadel(Af både kiropraktor og sadelmager) og alt det der vås ;)!
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 72 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.317
maj 2012
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 6 Emner: 34 Svar: 508
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 57 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.975
Rider du ham korrekt ellers, skulle det ikke blive noget problem igen
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 175 Heste: 8 Svar: 1.234
- Måske dette kan hjælpe dig (:
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.908
Gradvist færre travskridt så skal det nok komme
Husk at rid frem gennem skiftet og giv et tydeligt signal.
Rejs dig evt lidt i sadlen de første gange så du ille låser ponyen
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
mar 2008
https://www.youtube.com/watch?v=g5YRIA86VjY
sep 2012
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 31 Svar: 239
Videoen der bliver linket til er super god! Den fik mine changementer helt op plads
mar 2008
Ja der er rigtig mange fine videoer med Myhorsetv på Youtube.com
Virkelige gode beskrivelser, og så er det jo mange dygtige ryttere
sep 2012
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 31 Svar: 239
Den første video synes jeg det bliver indlært meget mere korrekt! Og det er vigtigt men ikke overstiller sin hest fodi man tænker "Så nu skal den fandme" - og hele tiden tænke på ikke at gøre for meget og forvirre hesten. Tænk bagpart bagpart, bagpart! Alle heste kan changere på forparten (uhha nu skal jeg passe på, men de FLESTE)
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 72 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.317
Vil prøve at teste det i morgen hvis vejret er ordentligt, mange tak
Det med at changere..