{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

Stå dog stille!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej
Min dejlige valak.
Er blevet lidt træls han vil ikke rigtig stå stiller når jeg stiger op eller ned han sætter i galop når jeg er kommet op og løber helt ud til hegnet (p.s. Udendørs ridebane) og skubber mit knæ ind i det så jeg ryger af og falder over på den anden side, han vil ikke stoppe uanset hvor meget man hiver i tøjlerne ( jeg ved godt at man ikke må rive i hestens mund) og når han så endelig stopper, så stopper han brat op og rykker sig ikke før pisken kommer så begynder vi jo bare forfra, så efter et kvarter så stopper han for så er han træt og gider ikke løbe længere, og det er lidt træls når man gerne snart vil til at ride stævner at man så ikke helt kan få han stoppet ( jeg er også godt klar over at jeg skal prøve mange øvelser med ham osv. Og det gør jeg skam også men han hører ligsom ikke helt efter)

Hvad kan jeg gøre og eventuelt hvilke øvelser skal jeg prøve......

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stå dog stille!!!!
  • #1   3. jun 2013 ????????

• #2   3. jun 2013 Har du ikke en underviser?

• #3   3. jun 2013 Det lyder mest af alt som om du skal bruge en dyrlæge og en underviser og meget gerne i den rekkefølge:) Det er nok endten fordi han har ondt pga. af saddel eller andet, eller fordi han trænger til en underviser, der har en masse viden om heste der ikke altid er lige lette at håndtere i ridningen:)

• #4   3. jun 2013 Han har underviser og for en måned siden var han til dyrelæge ingen skade, han bliver også nogen gange holdt men så bider han dem og vrider sig løs

Vi har fuld tillid til hinanden og alt det der

Men kan det måske være fordi det er blevet godt vejr for sådan var han ikke i vinters??????

• #5   3. jun 2013 Er han blevet tjekket for smerter? Kunne godt lyde som om han har ondt..
    Har du ikke en underviser, der kan hjælpe dig?

Måske skal du arbejde lidt med tilliden fra jorden, før du sætter dig op på ham.

• #6   3. jun 2013 det lyder som ubehag i ryggen..

jeg ville få en massør eller en fysioterapeut ud og se på ham..

• #7   3. jun 2013 Min pony vil heller ikke stå stille når jeg stiger op på ham, men han begynder bare at gå imens, og hvis han gør det siger jeg bestemt nej, og prøver igen indtil han vil stå stille med mig!
    Men prøv at laven lille øvelse med ham hvor at han står ind på midten, og du går rundt på ridebanen, hvis han står stille, så ros ham.

• #8   3. jun 2013 Der er jo noget galt, hesten gør det ikke for at være dum. Hvad har dyrlægen tjekket på hesten? Og hvad siger din ridelære?

• #9   3. jun 2013 Bare fordi du have dyrlæge ude for en måned siden, betyder det ikke nødvendigvis at der ikke er noget galt smiley jeg ville få dyrlægen ud igen.. Det lyder virkelig som om den har ondt..

• #11   3. jun 2013 ja ville nok lige få den tjekket enten af en anden dyrlæge eller en kiopraktor eller bare en massør de er ikke så dyre og sender dig videre hvis det er helt galt men ja få hjælp af underviser for hvis han ikke har ondt tager han godt nok slemt pis på dig men en hest der plejer at opføre sig ordentlig bliver ikke lige pludselig sååå uopdraget syntes jeg ikke så hælder os til noget ikke er i orden evt sadel ryg eller tænder

• #12   4. jun 2013 Han har underviser som er meget dygtig og han har været til dyrelæge både ved gamle og nye ejer og har altid gjordt det, så det vil jeg helst ikke høre mere om da jeg er sikker på der ikke er noget galt med hans ryg. Så hvis i bare vil fortælle mig om der er nogle gode øvelser som vi kan prøve, så skal vi nok finde ud af om der skulle ske at være noget anden galt....... Tak smiley

Og nej er ikke sur.........

• #13   5. jun 2013 Jeg ville få en massør til at tjekke om hesten har ondt og en sadelmager til at tjekke sadlen. Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, hvad der skulle få en hest til at opføre sig på den måde udover smerter. Dyrlæger er ikke altid de skarpeste knive i skuffen mht. om hesten har ondt i ryggen så jeg ville ikke sætte min lid til at dyrlægen har ret i, at den ikke har ondt. At den bider, hvis nogen holder den, når du skal op, bekræfter kun min mistanke om at den har smerter, for hvis den kun løber, fordi den ikke ved, at den skal stå stille, ville den ikke bide, det ville den jo ikke have nogen grund til.

Få fat i en massør og lad hesten holde fri, indtil du har fået den tjekket....

Kommentér på:
Stå dog stille!!!!

Annonce