{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Bange for spring? {{forumTopicSubject}}

Hej! jeg er en piger der ELSKER at springe men i december 2011 styrtede jeg på en 4 års som vi ikke vidste var så ung! men hovedsagen er jeg stadig er forskrækket over det og det går desværre ud over min prinsesse ( springpony og hun savner at springe) som sagt elsker jeg at springe men når jeg er på vej hen imod springet bliver jeg bange for hun for bommen imellem benene (springet er imellem 30-50 cm) nogle gode råd til man kan komme videre på?
(det skal lige siges jeg aldrig har styrtet på den pony jeg har nu) smiley håber der nogle med et godt råd!

den pony jeg rider springer nemt 120! så jeg leger bare kylling xD

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for spring?
  • #1   30. maj 2013 Start ud med bomme på jorden!!! Og så arbejd dig højere og højere op, og så stop imens du synes det går godt smiley Sådan kom jeg videre smiley

• #2   30. maj 2013 jeg går på rideskole hold så det er der ingen mulighed for men springer på max 50 cm på en landstævne pony vi fik fra holland som så er min part! og hun hopper og danser rundt men det ikke det der gør mig nærvøs og kan sagtens falde af uden det rør mig men er bange for jeg får hende ned over mig som jeg gjorde på den anden!

• #4   30. maj 2013 har en dygtig ridelære som bruger tid på hver enkelt elev derfor ikke mange på holdet!
    men det ikke min undervining der er problemet jeg skal bare råbes lidt af så gør jeg det selvom jeg er bange det er min egen frygt jeg skjuler og så ikke alligevel for ponyen kan jo mærke det! har ikke penge til at få egen hest og den pony jeg rider er ikke rideskole typen på nogle måde tvært imod nok mange springrytteres drømme pony!:-) spurgerte om råd til min frygt ikke min undervisning plus min underviser er spring rytter selv og heste passer for en international rytter ved navn thomas kan ikke huske efter navn xD og min underviser er den der springer hans heste nogle gange og hjælper med hvilke heste der skal med til stævne så der er sku intet i vejen med hende og på under et år fra jeg startede med at springe og aldrig rigtig havde fået undervisning blev jeg klubmester imod flere og meget mere erfarende ryttere! har bare den frygt der ligepludselig er kommet igen hvilket er et kæmpe problem for min selv tillid!

• #5   31. maj 2013 Din underviser er sikkert super dygtig - det benægtes ikke. Dog siger du der ikke kan tage forbehold for din frygt, derimod er undervisningen heller ikke tilrettet den enkelte ekvipage smiley der er ingen der beskylder nogen her, men går man på et hold, er undervisning planlagt til det hold.

Til din frygt, ville jeg også sige, tag en masse spring på 30, og sæt først op lår du føler de 30 cm er "lette" og keder dig lidt, så er du mentalt klar på at sætte springet oO smiley og fortsæt sådan. Er selv en kæmpe kylling og jeg har gjort det sådan sammen med min underviser. Nu hvor vi springet de 80 til træning, skal jeg nogen gange stadig starte ud med lidt små spring og så må min underviser lige råbe lidt af mig i ny og næ smiley bare lad være med at prese dig selv.
    Nogen gange tænker jeg også bare " nu gør jeg det f*ndme", for jeg ved hesten springer om jeg so skridtede derover :)! Så hvis du er sikker på ponyen kan du også vælge at gøre det sådan... Så ryger i bare bagud i forhold til teknikken, og jeg ser helst teknik kommer før højde.

• #7   31. maj 2013 det rigtigt min underviser ikke kun kan undervise mig der skal også være plads til de to andre xD min største frygt er nok oksere fordi de ser ''brede'' ud ja helt sikkert de er brede når man har en pony der tror tre tempo spring skal hoppes i et hop!-.-' ja jeg har også aftalt med min undviser vi starter stille op igen så jeg får min selvtillid! har kun et mål og det er 60 cm i bane inden året er omme da det her er mit sidste pony år så det hele skal med!! men synes bare lige meget om bommen er på jorden eller hvad den er er jeg bange for hun snubler;(

• #8   31. maj 2013 Min ridelærer råber heller ikke men mere såda. "Kom så, du ved jo du kan, i springer jo så godt, i har hoppet højere før" og lign. Fordi hun udemærket godt ved jeg kan og vil, men bare er meget usikker på mig sig... Det har virkeligt hjulpet mig, da jeg ikke kom videre hos min tidligere ridelærer der havde en tendens til bare at sige "okay så stopper vi her" og aldrig udfordre mig smiley det er nogen ond slags råberi, mere en motivation smiley

• #9   31. maj 2013 Ts, din aftale med din ridelærer lyder rigtigt fornuftigt :)! Og jeg syntes det et godt mål som du har sat for dig. Det med hensyn til frygten, der er ikke andet at gøre end at få en MASSE gode oplevelser, selvom det er hammer hårdt i starten smiley

• #10   31. maj 2013 hun råber ikke normalt af folk men det er hvad der fungere på mig hun bliver ikke sur hun råber bare de ting jeg skal gøre med en bestemt tone en gang i mellem og det noget jeg har aftalt med hende!
    nej jeg ville lade hende kigge på den og rose hende når hun er afslappet og ikke have andet end posetiv energi.

• #11   31. maj 2013 kan ikke forstå jeg er blevet sådan en kylling xD 3. gang jeg red hende her sprang vi 90-100 i bane! og der havde jeg styrtet så det kom pludseligt xD tosset:-) og det sjovt jeg tænker altid når jeg strigler jeg går det idag men så tog jeg to spring og bakkede der efter ud så har jeg nu holdt 3-4 måneders pause og skal igang igen om 2 uger! ville bare høre om i havde noget meget gode kyllinge tricks!:-)

• #12   31. maj 2013 Eifos og Shoot kan det ikke passe du har været ned og starte sløjfespring på bnr for ikke så lang tid siden? hvis du har så har du set de spring der er og mærkeligt nok bliver jeg mest nervøs for den lyserøde xD totalt underligt for det et meget normalt spring xD

• #13   31. maj 2013 Shoots*

• #14   31. maj 2013 Jeps det var vi smiley
    Ja det lyder lidt mærkeligt, styrtede i ved et lyserødt spring sidst da? smiley ellers lyder det lidt mærkeligt xD måske du er bange for hesten ikke kan se det? Det er i hvert fald ikke det spring der står en mest i øjnene smiley

• #15   31. maj 2013 Husk din vejrtrækning! Rolig dyb vejrtrækning er vejen frem, og pas på at du ikke holder hesten tilbage.

Positiv tankegang, tænk noget ala "hun kan springe højhuse, jeg elsker at springe, vi er fantastiske, vi kan alt sammen" Det virker rent faktisk smiley dog ikke fra den ene dag til Den anden, men det virker smiley

Og lige off topic. Er det Thomas Velin hun rider for, din underviser?

• #16   31. maj 2013 sjovt nok kan jeg ikke huske om det var lilla eller lyserød jeg styrtede på gik i sort så husker kun hesten satte af for tidligt og jeg så lige pludselig lå under en tung ko hest! (hesten er sort og hvid) og det sjoveste ved det hele er jeg ALTID falder af på det spring med mange forskellige farver på og det rør mig ikke xD

• #17   31. maj 2013 Sjovt xD det lyder ret mærkeligt smiley

• #18   31. maj 2013 Aner det ikke xD ved ham der thomas har en rød hest xD ved ikke mere om ham smiley ja det nok en god idé at trække vejret jeg holder altid vejret når jeg springer bane og mest til stævner der må jeg ride banen også hoppen af og næsten kaste op fordi jeg ikke får luft xD

• #19   31. maj 2013 Ja det vildt underligt! er blevet så god til at falde af så jeg er trænet i at lande ordenligt uden at slå mig!xD

• #20   31. maj 2013 Det er også ganske nyttigt at kunne smiley

• #21   31. maj 2013 Haha.. Jeg aner ikk om Velin har en rød hest eller ej smiley

Du kan også tælle de sidste 3 galoptrin inden afsættet og tælle højt. Det gør jeg selv.

Altså 1, 2, 3, SPRING.

For når du tæller højt, så styrer du automatisk din vejrtrækning. Så tæller du langsomt, så trækker du vejret langsomt. Eller dør af iltmangel smiley

• #22   31. maj 2013 ja xD især når man har en bølle hollænder pony xD

• #23   31. maj 2013 kan ikke tælle højt så gør det galt men jeg kan mærke de sidste tre galoptrin og tælle i hovedet hvis jeg tæller højt tæller jeg til 6 og ikke tre fordi jeg får for meget at tænke på xD

• #24   31. maj 2013 går*

• #26   31. maj 2013 Jeg kan også være en slem kylling! Men jeg er begyndt at snakke til min pony, og det har hjulpet MEGET! Altså ting som: "kom så skat! Vi kan gøre det! Vi har gjort det før!" Osv. For så har man ikke tid til at tænke skræmmende tanker smiley

• #28   31. maj 2013 Bettemus; jeg kan jo tælle inde i mit hoved kan bare ikke højt så falder jeg af fordi så glemmer jeg resten af tingende har kunnne før men ikke mere,

jeg har ikke min ejen hest og den hest kan godt springe den kom hjem til os direkte fra et landstævne i holland ved ikke hvor højt den sprang til det stævne men dog ved jeg der var OVER 110 det ikke min undervisning der er problemet! har fået meget ud af det og det gør jeg stadig! det er mig når jeg rider imod et spring tænker jeg hesten får den imellem benene dog rider jeg ordenligt derhen og springer det! dog ikke højere end 50 cm lige for tiden har været oppe og springe 90-100 cm på den pony 3. gang jeg red hende og det var efter styrtet jeg gjorde det jeg var kun bange gangen efter jeg skulle springe da det lige skete (jeg forstuvede også min arm) så jeg sprang ikke i en måned efter styrtet så min frygt er kommet lige pludseligt lang tid efter!

• #29   31. maj 2013 og den pony jeg rider reder altid min røv ligemeget hvordan jeg kommer på springet hopper hun og prøver at rede mig så jeg forstår ikke engang selv jeg har det sådan!

• #30   31. maj 2013 det lyder mest som om at du skal lære at stole på den pony du rider, for hesten skal nok komme over hvis du rider korrekt derhen. især hvis den ellers er super godt trænet i spring, så det intet problem for den.

• #31   31. maj 2013 jeg stoler på ponyen men ikke på mig selv jeg er bange for at jeg gør noget forkert hen over springet men det gør jeg ikke siger min ridelærer men jeg har stadig i baghovedet jeg ikke havde nok ben på da jeg styrtede så hver gang jeg glemme ben kommer jeg til at slippe min tøjler (ikke helt giver hende bare længere tøjler) så tror jeg selv det virker på vi ikke styrter! ( jeg er igang med at træne ikke at gøre det) men hvis jeg failer vil jeg hellere slippe noget af tøjlen istedet for at rive hesten i munden

• #32   31. maj 2013 kan hende der ejer ponyen ikke give dig lidt undervisning på den?

• #33   31. maj 2013 hender der ''ejer'' den er min underviser det er klubbens hest men som sagt er den ikke den typiske rideskole hest men mere springrytterens drøm se mit profil billede med hende det var fra hun lige var kommet og kun ville gå pænt med glide tøjle når man ikke sprang nu går hun 100 gange bedre uden den! der er intet rideskole pony over den og det kun øvede der rider hende og kun mig der skal springe hende så hun ikke bliver ''ødelagt'' mener jeg det var xD

• #35   31. maj 2013 Hva med enetimer????

• #36   1. jun 2013 kan ikke få enetimer smiley når jamen det kunne være i havde nogle gode råd til noget jeg kunne gøre imens jeg rider hen imod springet:-) vil gerne springe elsker det men får bare tilbage fald nogle gange meget og andre gange ikke så meget

Kommentér på:
Bange for spring?

Annonce