Højere med hovedet? :-) {{forumTopicSubject}}
Hej med Jer.
Jeg rider en 7-års hoppe, som blev tilredet i sommers (har altså været redet i under et år.
Hun går egentlig udmærket, men hun går også ofte temmelig dybt. Ja, dybt er godt, er jeg klar over, men problemet er, at når hun gør det, går hun under lod, og hun lægger sig tit rimelig meget på tøjlen. Jeg har observeret, at hun nok mest gør det, når hun er ved at blive træt. Så er det fordi hun ikke helt har muskler endnu til at bære sig i den korrekte holdning? Hvis ja, hvordan kan jeg så træne disse muskler, så hun kan holde den korrekte holdning i længere tid?
Har I nogen tricks til, hvordan jeg kan hæve hendes nakke? Min rideunderviser siger, at jeg skal hæve udvendige hånd et øjeblik. Og dette hjælper også lidt, hvis jeg trykker med benene samtidig. Men er der nogen af jer, der har haft noget af samme problem, og hvad har I gjort ved det?
Jeg har desværre hverken billeder eller videoer til at vise det, så håber, at nogen kan sætte sig ind i det blot ved min beskrivelse af problemet.
På forhånd tak for hjælpen
Vh Camilla
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 366
Ang. fremaddriften er det ikke noget problem. Tværtimod. Har ofte svært ved at holde hende
Endnu engang tak for hjælpen. Og held og lykke med din pony også!
okt 2007
Jeg forstår ikke følgende del: Mange heste gør det dog også, når de er varmet lidt op, eller endda helt fra starten, hvis de går igennem hjælpen fortil. Helt ned i luntetempo, når de gør det, og hovedet ned i bringehøjde til den føles til at finde balancen igen og holder med at dykke; så skal den nok selv løfte forparten og hovedet med op.
Kan jeg få dig til at formulere det anderledes? Altså konkretisere, hvad det er, jeg skal gøre, for at få den til at løfte forparten og nakken?
Venlig hilsen Camilla
okt 2007
Tak for din tid
Højere med hovedet? :-)