{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Lopper? {{forumTopicSubject}}

Min hypper klør sig meget, når vi har været ude at ride og han kommer ind, er det første han før, at begynde at gnuppe sig op ad alt, så tingen næsten vælter. Inde i hans boks klør han sin halerod på hans drikketrug, så hver morgen, er hans hale helt pjusket.
Når vi rider, stopper han tit op, og klør sig på sit ben.
Har han lus eller lopper? Hvad skal jeg gøre hvis han har? Og skal de andre heste så også tjekkes? Det hele startede for en lille måned siden, men de andre klør sig ikke?
Tusind tak på forhånd! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper?
  • #1   9. maj 2013 Tjek manen. Er der små levende dyr i hans pels, så er det lus. Det kan også bare være vinterpels han vil have af, men tjek alligevel hestens pels godt igennem. Troede min pony kløede sig pga. pelsen, men så fik jeg et ordentlig kig og hun var helt levende i pelsen.

Jeg fik Flusa til min, det hjalp efter 2 dage og hun skulle have 2 gange med 14 dages mellemrum. Der er intet tilbage.

• #2   9. maj 2013 Hesten har så vidt jeg ved ikke lopper, men lus lyder som et bud smiley
    Og der er noget man kan vaske dem i der skulle tage det, kan dog ikke lige huske hvad det hedder, ellers kan du få dyrlægen til at give en sprøjte så er de væk smiley

• #3   9. maj 2013 det er ikke lopper , de er ikke på heste, der findes mange midler til at bekæmpe lus på heste, jeg bruger selv noget organisk pulver, der er rent natur produkt uden kemikalier. og det virker fint på alle mine heste når de har lus,

Et andet bud, det kan også være den har skel som klør, så helt an på hvad der er der genere den er der muligheder for at behandle, måske tør hud, det kan afhjælpes men olie i maden og baby olie på de hårdt angrebet steder, ,

• #4   9. maj 2013 Giv ham en omgang FLUSA smiley det tager alt der måtte være.
    Men du kunne jo starte med at vaske ham i noget skæl shampoo for at se om det kan hjælpe smiley

• #5   9. maj 2013 Han har faktisk rigtig meget skæl i manen. Tror i så jeg skal købe sådan en skælshampo? Og skal han bare smøres ind over alt så? smiley

• #6   9. maj 2013 Hey, jeg har da sådan en Helosan liggende, kan det bruges?

• #7   9. maj 2013 Ja vask ham i sådan en parfumeri skælshampo , pas på at vaske for meget med koldt vand i lysken og oven på krydset, det kan fremkalde nyreslag, hvis de bliver for holde de steder smiley

• #8   9. maj 2013 Helosan er jo til at smøre sår med, ikke til vask.

• #9   9. maj 2013 Okay, ved ikke så meget om helosan. Men okay. Hat du evt. et link til god en skælshampo?

• #10   9. maj 2013 Er det kun halen og ben... . I så fald tænker jeg skæl og sved. Min klør sgu også halen af og til og kender flere heste der gnubber den voldsomt hver dag- Uden der er tale om utøj.. Prøv babyolie i halen.. Eller talkum. Det afhjæler skælproblemer. Du kan ogå vaske den iTjæreshampoo.. Det er effektivt! Benene tjaaa de er nok sved for min klør også ben under rdetur især når der er gamacher på

• #11   9. maj 2013 Helosan er helt almindelig salve til sår og skræmmer.

Du kan tage en helt almindelig skælshampo fra Brugsen el. Netto el. Hvad i nu har af butikker..

Matas har også skælshampo

• #12   9. maj 2013 Skal det ikke være specielt til heste? Og skal jeg smøre ham helt ind?

• #13   9. maj 2013 Og nej, det er ikke kun ben og hale. Også hoved og hals og sådan. smiley

• #14   9. maj 2013 Nej det behøver ikke være spichelt til heste, det andet er lige så godt, og billigere..

Fugtig hesten med vand lidt først, så tag shampooen og vask det ind stederne hvor det er et problem med skæl. Lige som du ville vaske dit eget hår. Lad shampooen side et par minutter og skyld derefter grundig med vand, og skrab evt. Bagefter resten af vandet af med en svedskraber smiley

• #15   9. maj 2013 Okay, tror faktisk vi har en fra matas' mærke stående, mange tak! smiley

Kommentér på:
Lopper?

Annonce