11. jun 2004 Følger: 57 Følgere: 55 Heste: 8 Emner: 329 Svar: 4.214
Kun 2½ uge igen {{forumTopicSubject}}
Hej piger
Hvis nogle af jer har fulgt med Capitano og jeg, så vil jeg blot give en update..
Vi har nu 2½ ugers longering tilbage, før jeg i følge genoptræningsplanen må begynde at ride ham, så tænker han skal vænnes til at have sin sadel på nu han skal dog først have dyrlægetilsyn + vaccine
Har longeret ham i 4½ uge med indspænding + longegjord (anbefaling var pessoa, men det syntes jeg ikke om alligevel). Han er nu oppe på ca. + - 30 min longering med galop, trav og skridt (skridt uden indspændinger).
Han står efterhånden musestille når gjorden skal spændes, og udstyret kommer på ryggen er blevet en anden hest med temperament; stille, ROLIG, lydhør, nem og meget nysgerrig og arbejdsvillig. Ryggen svinger nu frit op og ned i lænden, bagparten arbejder, og han sætter muskler som aldrig før. Han har taget 100 kg på, siden jeg fik ham tilbage i november og efter hans OP i marts.
Og han kan gå med balance i galop på begge volter med den rigtige galop. Han har fået haseaktion, og han snubler ikke mere eller slår benene sammen. Alt i alt en ganske forandret hest.
Sikke an bagpart han har fået, og sikke en overlinie der lige så stille titter frem Nu kan man virkelig se, der er fuldblod i ham. Kig gerne forbi hans fotoalbum.
er meget MEGET spændt på at skulle ride ham, hvad han siger til det Vi har ikke redet siden december 2012. Vi er også ved at være træt af longearbejdet, som har været 5-6 gange om ugen. Også utroligt Cappi har kunnet holde til det (undgå skader i bentøjet). Han SKAL helst i holdning hver eneste dag, men det bliver ikke
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 26 Svar: 1.893
kender godt følelsen, min nye hest fik jeg hjem for knapt 2 måneder siden, og har stadig ikke redet ham rigtigt...han startede ud med at have ufatteligt ondt i ryggen og skulderen, grundet dårligt tilpasset sadel. Så han var konstant halt på et af forbenene. For to uger siden blev han så også halt på bagbenet.. Vi fik ham derfor tjekket igennem af dyrlægen (røngten+scanning) og det viste sig at han havede en flænge i nederste knogle i koden...så vi er dømt til 3 ugers boksro... Men lige som dig, er der ca 2 uger tilbage, til vi forhåbentligt kan starte på genoptræningen, så jeg kan komme igen med min lille stjerne
held og lykke med din hyp!
Kun 2½ uge igen