{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan longerer man en hest 'korrekt?'
  • #2   5. maj 2013 Jeg løslongere omkring 15 når jeg træner smiley med alle gangarter

  • #3   5. maj 2013 Det går man i en kapsun, så man opnår en korrekt runding ind i volten, samt hesten træder over eget spor.

  • #4   5. maj 2013 Nej, ikke jo længere jo bedre smiley Alt med måde.

    Det er vigtig man skifte volte ofte når man longere, max en 10-15 omgange adgangen alt efter om du longere på lille volte (ca. 10 meter) el. sort volte (ca. 20 meter) Der udover er det vigtig du ikke bare lader hesten løbe rundt i den samme str. volte. Det er vigtig at variere hele tiden, så hesten forbliver koncentreret.

    Jeg har altid en konstant kontakt til hesten via Longe tovet, og det skal bestemt ikke hænge i en guirlande. Der skal være stabil kontakt, men med bevægelse lidt som tag og gi' som når man sider på ryggen af hesten.

    Der udover kan der tillægges seletøj som: Pessa Sele - Indspændingstøjler - Chambon og andet tilføjes til træning, hvis man er til den slags smiley

    Jeg syndes det er godt lige, at longere 10 minutter inden man sætter sig op lige meget om hesten er ung el. gammel, alle heste har godt af lidt longering inden den ridende træning, det kan være godt til løsgøring og kan også være en go form for opvarmning.

    Jeg syndes longering er en del af hestens grunduddannelse til fx spring og dressur og syndes det er vigtig hesten har lært kommandoerne, "Skridte", "Trave", "Galop" og Stå el. Parere. (Parade)
    Fordi når man så sætter sig op på dem, kan det gøre nytte i ridning, især i de unge lærdoms år.

    Normalt Longere jeg 10-30 minutter alt efter hesten og den trænings niveau.


  • #5   5. maj 2013 Som også står hvis man skal longere skal man have midt imellem stramt og løst tov, hav hele tiden kontakt med hesten, både med stemme og øjne.
    man skal altid søge for at gå "bag" hesten (Ud for bagparten)
    Hvis du vil have den fremad skal stampe en gang i jorden (Bag den) Så sætte den frem.
    For at stoppe den skal du snakke til den, og/eller tage lidt meget fat i longen (stemmen SKAL bruges meget, så hesten føler sig tryg)


  • #6   5. maj 2013 Det jeg gør med min hest i longe:
    7 minutter skridt på hver volte.
    5 minutter trav ca på hver volte
    Et par runder galop, på hver volte.
    Derefter skal han gå en runde i skridt og så trækker jeg en tur med ham bagefter.
    Sådan foregår det hjemme ved mig, noglegange løslongere jeg, de andre gange bliver det med en grime smiley


  • #7   5. maj 2013 Mange tak for svarene. smiley Det var hjælpsomt!

  • #8   5. maj 2013 Jeg longere aldrig vores heste mere!;-) Da det bringer dem ud af balance lige meget hvordan man gør det!;-) Så enten er det med en MEGA lang longe Line hvor man, går med hesten så den faktisk ikke skal gå rundt om en. ellers skal det være i en roundpen (staves) eller frit;-) Vil aldrig gøre det rigtig på mine heste.
    Prøv Google Ellen Sand;-) Hun er rigtig god og det er den teknik vi bruger;-)
    Og når vi longere kikker man jo helt klart på hvor god kondi hesten har, om den skal rides eller har været redet den dag. Eller om den er ung eller gammel:-) Men jeg mener personligt 20-30 min. Og det er jo så hvor du varmer den godt op, og skridter den af;-) God fornøjelse:-)


  • #9   5. maj 2013 Det er rentfaktisk meget svært at longere den hest/pony korrekt.
    Det optimale efter min mening er med en kapsun hvor man går rundt på banen, laver store og små volter. Og hvis hesten træder korrekt over sit spor, runder korrekt i halsen og søger ned(altså bruger ryggen) så er det meget gavnligt for hesten smiley Dette kan gøres i alle gangarter.
    - jeg skal selv til at lære denne teknik smiley
    Men det andet hvor man ikke kan styrer skulder og om hesten vælter ud eller ind i volten er ikke så godt. Da man ikke kan være sikker på om hesten ligger vægten korrekt smiley
    - mht. til tid så hvis det bare er rundt på en volte hvor hesten går som det passer den så max.20min.
    og ved longering med kapsun og arbejde med ryggen kan man godt bruge 20-40min alt efter hvilken kondi og muskulatur hesten er i!! smiley smiley


  • #10   5. maj 2013 Okay, tak. smiley

  • #11   5. maj 2013 JustADreamer <3: Kan hesten ikke træde over sit eget spor, hvis man ikke bruger kapsun under longering? smiley

  • #12   5. maj 2013 Linnea: Jo det kan den godt (; - Kapsunen er bare lavet specielt til longering.

  • #13   5. maj 2013 Dressurhesten: Okay, tak! smiley

    TS: jeg ved ikke, om det går for at være "korrekt", men når jeg longerer Unique, er det i rebgrime eller i cordeo, hvor jeg kun har kontakt til rebgrimen/cordeoen, hvis hun skal ændre retning, gøre volten mindre osv. Hendes hoved er i frem-og-ned stilling, hvor mulen cirka er i knæhøjde, når hun slapper af. Dette kan vi dog kun i skridt og trav, galoppen er ikke på plads endnu smiley


  • #14   5. maj 2013 Kapsunen gør underværker smiley Både under longering og ved alm. træning.

Kommentér på:
Hvordan longerer man en hest 'korrekt?'

Annonce