{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.359 visninger | Oprettet:

Når andre rider jeres heste. {{forumTopicSubject}}

Det er så lang tid siden et andet menneske har siddet på peter, og han har aldrig rigtig haft kemi med andre, end mig når det gjaldt at blive enige om at han skulle rides på af andre, ikke at han har smidt nogen af - for guds skyld hvem har overskud til at bukke og stejle når man er koldblod xD - nej mere som om han har sagt, " fuck this, jeg er ikke loyal mod det her menneske, og derefter bare har snøret hvem end der sad på ham ved at skære hjørner og skyde skulder.

MEN SÅ ! DADADADAAAAAMMMM.

Min bedste veninde Therese, som har arbejdet med top dressur heste i mange år, og ved en ulykke brækkede ryggen og lårbenet, sætter sig op på ham for første gang, bidløst, og springer en springbane på en meter, ligger ham ned og gør tricks - jamen hold da op man blev helt rørt smiley hun lavede en lille video også smiley : http://www.youtube.com/watch?v=zDbnZ5-6Gk4&feature=player_embedded

Har i prøvet noget lignende ? At jeres hest bare klikker med et andet menneske end jer ? Peter har altid været en enemands hest, og troede vitterligt ikke han ville finde andre han ville rende rundt med på ryggen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når andre rider jeres heste.
  • #2   1. maj 2013
    Det er derfor jeg mener der ikke findes enmands heste - der findes bare mennesker der ikke kan håndtere hesten som den er vant til, give den de signaler den kender, eller udstråler noget forkert osv. ;o).

Men ja, det oplever man ind imellem at nogen bare hopper op også bom, så duer det smiley

• #3   1. maj 2013 Ja jeg prøvede det engang med min Felex, ingen respekterede han men min nybegynder af kæreste HAM var han sød imod! xD

• #4   1. maj 2013 HAhhaahahaha, hvor fedt!!

Kan da godt forstå du blev rørt! smiley

• #6   1. maj 2013 Nej hvor er det rørende og se og nøj det ser godt ud,de klinger bare godt sammen,men hun ser virkelig også ud til at hun er en super god rytter,det tar jeg hatten af for,men mums en lækker hyps du har:-)

• #7   1. maj 2013 Ej hvor fedt! Jeg har aldrig prøvet, at Unique bare uden videre kan med nogen (der ikke har mad, selvfølgelig) Hun vil vældig gerne snakke, hvis hun tror der er godbidder i farvandet, men ellers tager hun faktisk ikke så meget kontakt til andre smiley

• #8   1. maj 2013 Og sikke en sød sang smiley

• #9   1. maj 2013 nej har ikke selv oplevet det, men har tit været den person der kunne få hesten til at virke anderledes end den plejer med andre ryttere - men det handler om at jeg er handicappet og det har altså en virkning på en del heste - nogle heste bukker og render alt hvad de kan, andre tør ikke at gå, nogle er ligeglade og andre går kun når de virkeligt stoler på dig

• #10   1. maj 2013 JA!!!! Jeg kender det godt, men som Krikken siger, tror jeg også det handler om ens signaler og timing mere end det handler om personer.

Hvis min bedste veninde rider min egen, begynder han også at ryge tilbage i nogle mønstre der ikke er så heldige. Han kan f.eks. finde på at skyde skulder og løbe den anden vej osv.

Hvis jeg rider ham er der ingenting smiley Og ja - det har noget med ens signaler og timing at gøre. Hvordan man holder pres og slipper det.

Nu er han jo også mere vant til mine signaler og kender dem - det er nok meget logisk. smiley

• #11   1. maj 2013 Formentlig har de andre, der har redt ham bare ikke været dygtige nok - eller i hvert fald ikke vidst præcis, hvordan den hest skal rides smiley Jeg er enig med Krikken i, at der ikke findes "enmandsheste", men heste, der kræver særligt rutinerede ryttere, eller som er redet forkert af ejeren og derfor ikke ved, hvad den skal, når den får de "rigtige" signaler smiley
    Den hest jeg havde før, var utrolig nem at ride - men jeg oplevede at én, der red hende (med henblik på køb) slet ikke kunne ride hende - hun trippede og små-travede bare rundt hele tiden.

• #12   1. maj 2013 skøn video smiley men ja det kender jeg godt... min veninde klikker også bare så godt med min hest, og hun rider den fantastisk.. hun kan få den til alt og nærmest mere end jeg selv kan :))

• #13   2. maj 2013 Ja altså ved ikke hvad der er med min Mogcy. Han er verdens deligste hest og så nem at ride, men hver gang der kommer andre på ham, taber han dem i springning og går med hovedet i vejret i dressuren....

Men ser det lidt som et plus, det viser bare vi har et bånd og at jeg ved hvordan han skal rides smiley

• #14   2. maj 2013 Det kommer også an på hvilken tilstand man er i energi mæssigt. Fx min Bounty, han er ultra følsom, og hvis man ikke selv er i balance, ikke tydeligt viser ham at man er føreren/lederen (altså at man passer på ham - selvfølgelig uden at bruge fysisk magt) og har ro helt inde i sig selv, SÅ bliver han umulig og folk ville nok kalde ham farlig, sindssyg og mange andre knap så pæne ting smiley
    Men lige så snart man har balancen, roen og viser ham at man er lederen og passer på ham, så er han from som et lam og en fantastisk ridehest.
    Derfor er Bounty slet ikke en hest for alle og enhver - og i hvert fald slet ikke en hest for en nybegynder! smiley Men han er for alle som har det der jeg beskrev tidligere smiley

• #15   2. maj 2013 Det er meget sjovt, for jeg rider en hest, der ikke er min egen. Og ejeren har haft den siden den var føl, så de er meget knyttede til hinanden. Hesten har ry for at være lidt sær og svær at ride, og i starten blev jeg også sat på prøve igen og igen. Så havde jeg den alene i et par uger - og pludselig gik den som en drøm for mig. Og den kom, når jeg kaldte på folden.....Nu rider jeg den kun engang imellem, og det er stensikkert, at den skal prøve mig af, så snart, jeg sidder op. Jeg bliver udsat for hopperi under opsidning - og der kommer også et par bukkespring undervejs de første 10 minutter. Men når vi så har afklaret dét - så er jeg "godkendt" igen.....Men det er altså sjovt, som nogle heste "tester" nye ryttere....tror ofte, at heste, der er knyttet til deres ejere, kan være sådan...

• #16   2. maj 2013 Nej jeg oplever tit det omvendte med en af mine mange synes den ser nem ud, men lige snart de ska prøve går der ikk mange runder også vil de ikk mere, kun mig og min gamle part kan ride den godt, jeg synes selv den er den nemmeste hest at ride

• #18   4. maj 2013 hahaha smiley sådan havde jeg det dog også, men therese er af en anden støbning må jeg sige.

• #19   4. maj 2013 Jeg vil helst ikke have andre rider Tosca end mig smiley Min underviser sætter sig op ind i mellem for at fortælle mig hvad jeg lige skal gøre her smiley
    Mest fordi vi alle giver forskellige signaler, og jeg godt vil fokusere på hun kan mine smiley

• #20   11. jun 2013 Minder mig om her i det tidelige forår da vores opstalder fik lov at hyppe lidt på Alfred smiley
    Normalt rider hun fjordhest så tror hun syntes det var meget sjovt smiley

profilbillede
Kommentér på:
Når andre rider jeres heste.

Annonce