{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Tryg i traileren. {{forumTopicSubject}}

Der er ikke det store problem at læsse min hest ind i en trailer, men han går i panik når vi prøver at lukke traileren. Så .. Hvordan gør jeg ham tryg ved at være inde i traileren ? Så han ikke går i panik og vil ud når vi vil lukke traileren ?

Han er en meget stor hest, og får klaustrofobi af at være derinde. Har ikke lige mulighed for at køre ham i lastbil. Og mad hjælper ikke. Han spiser ikke når han er panikken.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tryg i traileren.
  • #1   31. mar 2013 Hmmm, hvis det er størrelsen der er problemet, så måske prøve at fjerne skillerummet, hvis det er muligt, sådan at traileren syner større for hesten.

Når du skriver hesten panikker, hvad gør den så konktret?

• #2   31. mar 2013 er der lys inde i traileren?

• #3   31. mar 2013 Jamen det er jo ikke noget problem at få ham til at gå ind og stå i traileren. Men han går bare i panik når vi vil lukke den.

Han panikker bare, bliver utryg og kigger rundt alle vejne. hvis traileren er lukket kan han jo ikke gøre så meget.. Hvis den ikke er lukket så går han ud..

Man kan godt lukke den, men jeg vil gerne undgå panikken, så spørgsmålet er hvordan gør jeg ham tryg ved at være i en lukket trailer ??

Der er det lys der nu er i en trailer.. Hvis soler skinner så er der lysere derinde end hvis det er mørkt .. Der sidder en lille lampe derinde, hvis det er den du spørger til ?

• #5   31. mar 2013 Det kan være det hjælper, hvis du træner med ham at gå op i traileren hvor du derefter lukker bagtil, men har den lille dør foran åben så han ikke føler sig lukket inde, og evt en hjælper der kan stå og stikke hovedet ind ad døren og måske give ham gulerødder. Når han bliver tryg ved det, kan i lukke døren i to sekunder, og så åbne hurtigt igen før han panikker. Når han kan det i kort tid, kan i gradvist øge tiden, og til sidst vil han have lært ath det ikke er farligt smiley

• #6   31. mar 2013 Han spiser ikke når traileren er lukket bag ham.. Fordøren har ingen effekt, om den er åben eller ej ..

Men må nok bare fortsætte som jeg gør, ligesom Sanne også siger smiley .

Kommentér på:
Tryg i traileren.

Annonce