{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Min hest vælter i traileren :-( evt. råd? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Håber i vil give jer tid til at læse det her, og evt. komme med forslag!
- Kiroprakter, hestehvisker, et råd, hvad som helst. Bare det er en som kan anbefales & som i ved har hjulpet andre heste med problemer.

Her er hirstorien, dog uden alt for mange detajler:

Min hest har siden slutningen af oktober væltet i traileren hver gang vi drejede til højre, bare ved det aller mindste lille drej. Det begyndte lige så stille, men pludselig blev det bare så voldsomt at han væltede. Derfor fik vi en hestekiropraktor herud sidst i november, for at se om dette kunne hjælpe. Hun fortalte os at hun kunne se at han havde nogle spændinger ved skulder, bringe og i det hele taget bare lidt mere i højre side, end i den venstre. Han fik så løsnet sine muskler op, og skulle derefter kunne rides optimalt igen. - lige efter dette, fik han et udbrud af astma, hvor han var syg hele december, til og med midten af marts, hvor han kun blev redet megte lidt, da atsmaen var meget ustabil. - Derefter kom Lene igen og gav ham en behandling i midten af marts, derefter begyndte jeg at ride ham noget mere, da han pludselig 2-3 uger efter fik en hovbyld (som smed, dyrlæge og vi tror), som han haltede voldsomt af. Det holdt op igen efter ca. 2 uger. Derefter ville jeg forsøge at ride ham igen, men det kom igen, endnu engang efter omkring 2 dage, så der stod han endnu to uger med halthed. & så endelig derefter kunne jeg begynde at ride ham igen! - så var der dog en dag han vist nok havde trådt forkert på marken, så han blev lidt stivbenet, men det er også ovre nu, så nu rider jeg ham optimalt & har gjort det i 14 dage nu, men med mellemrum pga. det med det stive ben de par dage.
I aften prøvede vi så at sætte ham i trailer igen, for første gang i præcis 6 måneder. Han gik direkte op de to gange vi trænede ham op og ned af traileren, han var bare så sød, men var dog lidt skeptisk overfor det. Vi prøvede så at køre bare en meter frem ad med ham i en drejning til højre, men med det samme, væltede han igen /-: så prøvede vi at sætte en af vores ponyer op, for det kunne jo være at det var fordi han følte sig utryg. Men da vi så havde sat vores pony op, så blev han rigtig nok mere tryg, så vi valgte at prøve at køre en meter mere frem, men det samme skete igen. Vi tog ham straks ud af traileren derefter, for vi kunne se at lige meget hvad, ville det ikke hjælpe noget idag.
Er der evt. nogle af jer som har stået i den samme situation? - vi ved ikke om det er fordi han mister balancen på sit højre ben i traileren, eller om det er fordi han er utryg ved det. Vi forstår bare ikke hvis det er pga. utryghed smiley men vi er nødt til at prøve os frem. Er der evt. nogen som kender en som ville kunne hjælpe os med det?
Vi er alle sammen meget frustrerede over det, for hvad er der lige blevet af vores dejlige lille dreng, som der eller aldrig har været noget med i traileren før? smiley
Det skal lige siges, at han sprang MB baner til træning med vendinger, uden problemer, selv da han væltede i traileren. Hans balance i springningen og vendinger er hvertfald helt i top..
- Vi har forresten også forsøgt med at fjerne skillerummet før kiroprakteren kom, men det hjalp desværre ikke smiley men det gav et lidt bedre resultat. Men tror også at det var grundet at vi kørte så langsomt som vi gjorde. Men dette overvejer vi i forvejen at prøve igen. Håber dog mest på at der findes en derude som kan hjælpe os med vores meget furstrerende problem smiley

Jeg håber bare så meget på at der er nogle som evt. kender en som kan hjælpe, måske en meget dygtig hestehvisker/kiroprakter som i kan anbefale, & som har kunnet hjælpe heste efter hvad i har set og ved? - eller hvis i evt. har et råd!

Hilsen Camilla

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest vælter i traileren :-( evt. råd?
  • #1   14. maj 2012 Team Legebørn:
    Det er rigtig træls ja /-: & ja det har jeg prøvet, han væltede med det samme ned på højre forben ved det mindste højresving smiley men det har mest været min far som har været ude at se hvordan det skete, da jeg virkelig ikke kunne lide at se det smiley Men ellers tak for dit råd!

• #2   14. maj 2012 Det er så træls, min tild. hest Fleur lagede sig ned i det vi selv kørte 1 meter med og uden anden hest hvilket gjorde at hun ikke kunne rides pga. hendes ryg smiley

Men har i prøvet at stille den i venstre side? Ved godt man plejer at sige højre, men nogle heste kan bedre stå i venstre smiley

• #3   14. maj 2012 Det lyder da også rigtig træls smiley

Men ja, vi kan måske prøve at sætte ham i den anden side af traileren smiley

Vi har dog snakket med dyrlægen idag, & hun tror at der skal noget heste-kirurgi eller ''heste-hvisker'' til, så det må prøve smiley har fået anbefalet nogle dygtige nogen. & tak for dit råd! smiley

• #4   14. maj 2012 Line C. Pedersen:
    Det lyder da også rigtig træls for dig smiley

Men ja, vi kan måske prøve at sætte ham i den anden side af traileren smiley

Vi har dog snakket med dyrlægen idag, & hun tror at der skal noget heste-kirurgi eller ''heste-hvisker'' til, så det må prøve smiley har fået anbefalet nogle dygtige nogen. & tak for dit råd! smiley

• #5   14. maj 2012 Okay held og lykke smiley Men evt. putte noget på dens ben hvis i ikke har det så den ikke får lavet en skade smiley

• #6   14. maj 2012 Mange tak! smiley

Vi plejer at give gamacher på (og nogle gange klokker), da han ikke kan tage at have transportgamascher på, de to gange vi prøvede det med ham. Men det er så også forståeligt nok når han aldrig har været vant til det før smiley

• #7   14. maj 2012 Team Legebørn:
    Mange tak! smiley ham tager vi også med i vores overvejelse, hvis vi skulle få brug for det smiley

• #8   15. maj 2012 Kan anbefale Shane som Team Legebørn! We Are The Children Of The World! taler om. Står i samme stald sammen med nogle af de heste han har under træning. Han er super god og tager altid meget hensyn til hesten. Du kan evt. gå ind på hans hjemmeside
    (link fjernet)

• #9   15. maj 2012 Line C. Pedersen:

Mange tak! - ham må vi kigge nærmere på hvis Kraniosakralterapien ikke virker smiley men håber virkelig at den gør.

Kommentér på:
Min hest vælter i traileren :-( evt. råd?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce