{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.157 visninger | Oprettet:

Min hest vælter i traileren :-( evt. råd? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Håber i vil give jer tid til at læse det her, og evt. komme med forslag!

Min hest har siden slutningen af oktober væltet i traileren hver gang vi drejede til højre, bare ved det aller mindste lille drej. Det begyndte lige så stille, men pludselig blev det bare så voldsomt at han væltede. Derfor fik vi en hestekiropraktor herud sidst i november, for at se om dette kunne hjælpe. Hun fortalte os at hun kunne se at han havde nogle spændinger ved skulder, bringe og i det hele taget bare lidt mere i højre side, end i den venstre. Han fik så løsnet sine muskler op, og skulle derefter kunne rides optimalt igen. - lige efter dette, fik han et udbrud af astma, hvor han var syg hele december, til og med midten af marts, hvor han kun blev redet megte lidt, da atsmaen var meget ustabil. - Derefter kom Lene igen og gav ham en behandling i midten af marts, derefter begyndte jeg at ride ham noget mere, da han pludselig 2-3 uger efter fik en hovbyld (som smed, dyrlæge og vi tror), som han haltede voldsomt af. Det holdt op igen efter ca. 2 uger. Derefter ville jeg forsøge at ride ham igen, men det kom igen, endnu engang efter omkring 2 dage, så der stod han endnu to uger med halthed. & så endelig derefter kunne jeg begynde at ride ham igen! - så var der dog en dag han vist nok havde trådt forkert på marken, så han blev lidt stivbenet, men det er også ovre nu, så nu rider jeg ham optimalt & har gjort det i 14 dage nu, men med mellemrum pga. det med det stive ben de par dage.
I aften prøvede vi så at sætte ham i trailer igen, for første gang i præcis 6 måneder. Han gik direkte op de to gange vi trænede ham op og ned af traileren, han var bare så sød, men var dog lidt skeptisk overfor det. Vi prøvede så at køre bare en meter frem ad med ham i en drejning til højre, men med det samme, væltede han igen /-: så prøvede vi at sætte en af vores ponyer op, for det kunne jo være at det var fordi han følte sig utryg. Men da vi så havde sat vores pony op, så blev han rigtig nok mere tryg, så vi valgte at prøve at køre en meter mere frem, men det samme skete igen. Vi tog ham straks ud af traileren derefter, for vi kunne se at lige meget hvad, ville det ikke hjælpe noget idag.
Er der evt. nogle af jer som har stået i den samme situation? - vi ved ikke om det er fordi han mister balancen på sit højre ben i traileren, eller om det er fordi han er utryg ved det. Vi forstår bare ikke hvis det er pga. utryghed smiley men vi er nødt til at prøve os frem. Er der evt. nogen som kender en som ville kunne hjælpe os med det?
Vi er alle sammen meget frustrerede over det, for hvad er der lige blevet af vores dejlige lille dreng, som der eller aldrig har været noget med i traileren før? smiley
Det skal lige siges, at han sprang MB baner til træning med vendinger, uden problemer, selv da han væltede i traileren. Hans balance i springningen ov vendinger er hvertfald helt i top..

Håber bare så meget på at der er nogle som evt. kender en som kan hjælpe, eller komme med et råd!

Hilsen Camilla

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest vælter i traileren :-( evt. råd?
  • #1   13. maj 2012 Tag skillerummet ud eller bind det fast til den ene side..

Min ene hoppe gjorde det samme - og vi har vores skillerum fastgjort til den ene side..

Prøv og jeg vil næsten vædde med den stopper

• #2   13. maj 2012 Min smed fortalte os det og hesten føler den ikke kan holde balancen og vælter fordi skillerummet gør at den ikke kan føre sine ben ud til siden og stå fast.. :)!

Men er lidt nysgærig så du må gerne skrive når i har prøve det

• #3   13. maj 2012 kan det være fordi den bliver køresyg, måske?

• #4   13. maj 2012 Charlotte:

Det prøvede vi også dengang han startede med det, men det hjalp desværre ikke, han knækkede stadigvæk sammen på højre forben smiley Dog gav det en lille smule bedre resulat, men ikke meget. Vi kørte også utroligt langsomt den dag for at sikre os at der ikke sket mere smiley
    Men vi vil ihvertfald overveje at prøve det igen & skal nok skrive smiley og tak for rådet ellers smiley

Anne Maria Nielsen:

Vidste ikke at en hest kunne blive det, men bare underligt at det kun er til den ene side han gør det smiley

• #6   14. maj 2012 Er det altid samme ben? Nu fik i kiropraktor ud, men i fik så ikke kørt i trailor efter? For at se om det havde en effekt. Hvis det balance nerven, burde den jo også have problemer i andre situationer. Kunne frygte om der måske er f.aks gigt eller andet på vej, og når den så står og skal balancere. Gør det ondt, og den giver efter smiley
    Noget er der jo galt, håber det bedste for jer, men ville nok hvis kiropraktor ikke virker, få dyrlæge ud. Det kan jo resikere at være alvorligt. Og jo før man finder ud af hvad det er, jo før kan man jo behandle.
    God bedring til den.

• #7   14. maj 2012 Prøv at få en hestevisker ud til ham:-) - held og lykke, håber din hest bliver rask!:-)

• #8   14. maj 2012 hvad med at få taget et røntgen af det ben han kolapser på?
    jeg kunne godt være bange for det er gigt også. jeg håber det virkelig ikke, men det kan være en mulighed.

• #9   14. maj 2012 Det skal dog lige siges at han er en hest med en MEGET høj smertetærskel.. Så der skal rigtig meget til før han viser at han har ondt /-:

Tina C :
    Mange tak for dit råd, håber selvfølgelig ikke at det er noget alvorligt smiley men ja, det er kun højre forben smiley - jeg tror også at vi prøver at spørge vores dyrlæge først og fremmest.

Neel og Pepper:
    Det overvejer vi også stærkt! Kender du evt. en god en? smiley & mange tak!

Tine L:
    Det håber jeg godt nok heller ikke! smiley Bare underligt at der så intet er når han springer.. Men tak for rådet!

• #10   14. maj 2012 Min søster har en gammel traver, som vælter i traileren bare vi køre 10 km i timen over en lille ujævnhed i vejen. Han nåede, inden vi opdagede hvad der foregik, at sparke igennem bunden af traileren, når han væltede, sparkede han meget for at komme op. Han kom lidt tilskade, heldigvis kørte vi langsomt og jeg hoppede ind i trailer og kørte med en km for at se hvad han lavede. Der opdagede jeg så han havde sparket hul i bunden, SOM IKKE EN GANG VAR RÅDEN!!
    Men tager vi skillerummet ud, står han med et ben i hver "hjørne" af traileren og så vælter han ikke.
    Der er bare nogen heste der ikke kan holde balancen, hvis de ikke ikke kan sprede deres ben vidt ud.

Vil lige indskyde den sidebemærkning, at hesten er tjekket igennem af dyrlæge/kiropraktor og han fejler ikke en dyt. Imponerende nok af en traver fra 89 der har gået løb indtil 96.

• #11   14. maj 2012 Lisa Skovsende H:
    Det minder også meget om det min hest gør, dog har han ikke sparket hul i bunden af traileren, men han er kommet lidt til skade, og sparker for at komme op igen bagefter.. - Forstår bare ikke hvorfor han pludselig er begyndt at gøre det, når vi har kørt med ham til stævner og undervisning fra 2009 - 2011 i oktober, uden nogen former for problemer smiley Det er så underligt med ham.. og mange tak for rådet!

• #12   14. maj 2012 den gamle hest jeg lånte kunne man hellere ikke mærke havde gigt, men det kom pludselig hvor hun også hele tiden fik skader/blev halt.

• #13   14. maj 2012 Tine L:
    Hm, lyder underligt.. smiley Men min hest har dog ikke haft skader, kun en hovbyld og en forstrækning.. og så er han en allergi-hest. Men han er bestemt ikke en ''glas-hest'', han er sådan en som kan holde til lidt af hvert. Men vi må lige snakke med dyrlægen om det også, hvis ingen af de andre forslag hjælper.

Vi snakkede nemlig med dyrlægen idag & hun tror at der skal en heste-kirurg eller ''heste-hvisker'' ud til ham. Så det må vi prøve.. smiley

• #14   14. maj 2012 GUUUUUUUUUUUUD, det har jeg aldrig hørt eller set før iALLE de år jeg har arbejde med heste (18 år), altså kun hvis det er fordig hesten bliver bange eller hysterisk. Ej, hvor forfærdeligt, og fustrerende ikke mindst.

Nu har jeg ikke selv erfaringer med det, men sys det med skillerummet skal væk lyder som en start

• #15   14. maj 2012 Undersøgelser viser at langt de fleste heste helst vil stå skråt ift køreretningen. Det er sandsynligvis derfor det hjælper at sætte skillerummet til siden. Evt fjern det helt, hvis det ikke hjælper må I prøve med en lastbil, hvor hesten står skråt. Det er noget med at de nemmere kan blive på benene, når man drejer, når de står skråt ift køreretningen.

• #16   14. maj 2012 Ja det er godt nok træls /-:

Men vi lavet en aftale med en heste-kirurg/fysioterapeut som vil udføre Kraniosakralterapi på ham, & så må vi se om hun kan gøre det der skal til for at helbrede ham igen smiley
    Her står der noget om det:
    (link fjernet)

• #17   14. maj 2012 Amanda M:
    Ja det er godt nok træls /-:

Men vi lavet en aftale med en heste-kirurg/fysioterapeut som vil udføre Kraniosakralterapi på ham, & så må vi se om hun kan gøre det der skal til for at helbrede ham igen smiley
    Her står der noget om det:
    (link fjernet)

• #18   14. maj 2012 Andrea S:

Dyrlægen foreslog også at prøve at sætte ham i en lastbil, men nu prøver vi det med Kraniosakralterapien. Ellers overvejer vi helt klart at prøve det med at fjerne skillerummet igen, samt det med lastbilen smiley

Men tak for rådene Amanda og Andrea.

• #19   14. maj 2012 Ved godt dette er et totalt sært forslag, men prøv at vend den inde i traileren, så den står med hovedet i den forkerte ende!
    Det var løsningen til min tidligere pony, en trailer hvor de står omvendt (det gør de i det fleste nye trailere) smiley

• #20   14. maj 2012 Uha held og lykke men når du altid siger samme ben, ville jeg nok også have røngten i baghovedt. Min gamle var heller ikke glas hest. Han blev kun 14 gigt. Og ja det sådan noget der kommer snigene. Så nu hesten har haft andre skavanker, behandler man for dem. Det var sådan det gik for os. Tog laaang tid inden vi fik sendt den ind til røngten. Fordi hesten viser alt muligt andet.

Håber i får det løst. Og du får din skønne hest igen. Held og lykke

• #21   14. maj 2012 Maya:
    Det tror jeg faktisk du kan have ret i kan hjælpe hvis det er! vi vil ihvertfald forsøge at prøvekøre ham i en lastbil, hvis det kan lade sig gøre. Men kun hvis Kranisakralterapien ikke virker. Men mange tak for dit forslag! smiley

• #22   14. maj 2012 Tina C:
    Det må vi bestemt også få overvejet hvis der bare ikke er noget der virker.. Håber godt nok ikke at det er det som er galt smiley Dyrlægen mener heller ikke at der er noget i bevægeapparatet. Men nu må vi se med Kranisakralterapien. Vi håber virkelig at det kan være løsningen på problemet! & mange tusind tak! smiley

Kommentér på:
Min hest vælter i traileren :-( evt. råd?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce