{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

ENDELIG ER HOLDNINGEN PÆN! {{forumTopicSubject}}

jeg har efterhånden kæmpet i 1½ år hvor min turhest blev konverteret til dressur dame... det skulle så vise sig at være pænt svært ! vi har knoklet rigtig meget begge to og nu her inden for de sidste 2-3 uger er hun begyndt at gå pænt !

skal hilse at sige at alt det robs kan i dag har jeg lært hende hvor alt det jeg "kan" er mere eller mindre selvlært (har dog altid haft hest). når hun går stabilt og er stærk nok skal jeg dog have undervisning så vi kan lære noget lidt sjovere end skridt , trav og galop smiley

- hun har en LANG og OVERBYGGET ryg som gør det pisse hamrende svært at løfte og det der... og stædig oven i købet.... så er mega lykkelig!

.... emnet er oprettet i glæde ! og synes jeg ville dele den glæde! (ps.... sadlen bruger jeg ikke til daglig, efter i dag har jeg valgt at holde mig 100% til min dejlige bomløse)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ENDELIG ER HOLDNINGEN PÆN!
  • #3   28. mar 2013 Stort tillykke ..
    Hvis man vil, så KAN man også smiley

• #4   28. mar 2013 og jeg har virkelig villet ! smiley hæhæ.... tak for kommentarene

• #5   28. mar 2013 Dejligt!! smiley

• #6   28. mar 2013 Tillykke med din dejlige rideglæde smiley

Synes det er svært for os som læsere at bedømme dit fremskridt, da vi jo ikke kan se nogen før billeder smiley
    Jeg synes desværre at jeg ser en hest, som falder UTROLIG meget på forparten

• #7   28. mar 2013 Pixi: Det kan godt være du gør det smiley og jeg siger heller ikke at det er perfekt. Hun er ca 4 cm overbygget så hun skal være stærkere for at gå mindre på forparten. Det ér svært som rytter og hest at nå det perfekte når hun er så overbygget. Og hun er 9 år så det bliver næppe bedre.
    - det er for i øvrigt også håndholdt kamera......så er nok også filmet skævt noget af det. I hvert fald det nederst til højre

• #8   28. mar 2013 Du behøver skam ikke forsvare dig smiley

Synes det er virkelig dejligt at du i det mindste gider bruge det arbejde ! Det er der desværre for få der vil. Det kan altid blive bedre, så ikke miste modet.
    Min vallak, saxo var MEGA overbygget fortil med en Kæmpe underhals da jeg fik ham. Det er mere eller mindre trænet væk nu. Vægten er lagt bagud og han rides nu bagfra frem i hånden. Underhals er SÅ Svært at træne væk, da den er blevet overstimuleret i så mange år, MEN opgiv ikke håbet. Den er næsten væk nu smiley Det er kun når Saxo spænder op, at han bruger underhalsen og den kommer til syne.

Så tro på dig selv. Det skal nok blive bedre

Mit aller bedste råd for omlægning bagtil er halve parader, halve parader og halve parader .. Dem kan du simpelthen ikke få for mange af. Så snart den går ind og sætter sig bagtil så giv godt efter, så den får bæring på. Kan godt se, at din hest er ved at blive trænet mere bagud, men den mangler en del bæring. Men det tager også laaaang tid før den kan være på plads med rytter.

Lav masser af halve parader og overgange ! Der kan sagten være 10 overgange på en langside. Så får du trænet hesten bagtil så du for flyttet vægten, idet den skal sætte sig bagtil i overgangen. smiley

• #10   28. mar 2013 Jeg tager der alle de indput til mig jeg får så det vil jeg prøve smiley lige nu er jeg bare glad for at kunne mærke at hun faktisk har udviklet sig ... For det har godt nok set håbløst ud....

• #11   28. mar 2013 Dejligt at se en hest der ikke krølles sammen smiley og ser ud til i er ved at være i en fin balance.. synes faktisk ikke den ser ud til at falde ekstra på forparten (de er jo altid lidt på forparten ind til man opnår højeste samling) men for mange snyder det visuelt når de ikke er hevet op fortil..

• #12   28. mar 2013 signe: det var dog en rar kommentar smiley

Kommentér på:
ENDELIG ER HOLDNINGEN PÆN!

Annonce