ENDELIG ER HOLDNINGEN PÆN! {{forumTopicSubject}}
jeg har efterhånden kæmpet i 1½ år hvor min turhest blev konverteret til dressur dame... det skulle så vise sig at være pænt svært ! vi har knoklet rigtig meget begge to og nu her inden for de sidste 2-3 uger er hun begyndt at gå pænt !
skal hilse at sige at alt det robs kan i dag har jeg lært hende hvor alt det jeg "kan" er mere eller mindre selvlært (har dog altid haft hest). når hun går stabilt og er stærk nok skal jeg dog have undervisning så vi kan lære noget lidt sjovere end skridt , trav og galop
- hun har en LANG og OVERBYGGET ryg som gør det pisse hamrende svært at løfte og det der... og stædig oven i købet.... så er mega lykkelig!
.... emnet er oprettet i glæde ! og synes jeg ville dele den glæde! (ps.... sadlen bruger jeg ikke til daglig, efter i dag har jeg valgt at holde mig 100% til min dejlige bomløse)
mar 2013
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 52 Svar: 568
Hvis man vil, så KAN man også
okt 2007
Følger: 45 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 30 Svar: 195
sep 2008
Følger: 66 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.727
feb 2004
Følger: 190 Følgere: 194 Heste: 14 Emner: 314 Svar: 2.557
Synes det er svært for os som læsere at bedømme dit fremskridt, da vi jo ikke kan se nogen før billeder
Jeg synes desværre at jeg ser en hest, som falder UTROLIG meget på forparten
okt 2007
- det er for i øvrigt også håndholdt kamera......så er nok også filmet skævt noget af det. I hvert fald det nederst til højre
feb 2004
Følger: 190 Følgere: 194 Heste: 14 Emner: 314 Svar: 2.557
Synes det er virkelig dejligt at du i det mindste gider bruge det arbejde ! Det er der desværre for få der vil. Det kan altid blive bedre, så ikke miste modet.
Min vallak, saxo var MEGA overbygget fortil med en Kæmpe underhals da jeg fik ham. Det er mere eller mindre trænet væk nu. Vægten er lagt bagud og han rides nu bagfra frem i hånden. Underhals er SÅ Svært at træne væk, da den er blevet overstimuleret i så mange år, MEN opgiv ikke håbet. Den er næsten væk nu Det er kun når Saxo spænder op, at han bruger underhalsen og den kommer til syne.
Så tro på dig selv. Det skal nok blive bedre
Mit aller bedste råd for omlægning bagtil er halve parader, halve parader og halve parader .. Dem kan du simpelthen ikke få for mange af. Så snart den går ind og sætter sig bagtil så giv godt efter, så den får bæring på. Kan godt se, at din hest er ved at blive trænet mere bagud, men den mangler en del bæring. Men det tager også laaaang tid før den kan være på plads med rytter.
Lav masser af halve parader og overgange ! Der kan sagten være 10 overgange på en langside. Så får du trænet hesten bagtil så du for flyttet vægten, idet den skal sætte sig bagtil i overgangen.
okt 2007
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
okt 2007
ENDELIG ER HOLDNINGEN PÆN!