{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Øvelser - bange mor... {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Nu er det sådan at min mor er meget bange for heste, men i og med min søster og jeg har være sin hest og har haft hest de sidste 7 år og begge redet siden vi var 3, har hun nu valgt at hun vil være lidt mere med i hesteverdenen.
Hun har 3 gange overvundet sin skræk ved 2 gange at trække en hest 7 meter ned i sin boks og ved at trække en hest fra stalden og ca. 50 m ned i ridehallen.
Både min søster og jeg er super glade for at hun vil til at være lidt mere med, altså at hun kan opnå at komme ind og flette dem til et stævne og sådan. Det turde hun med vores 1. pony, hun var dog også idiot sikker, men det er også hendes mål med dem vi har nu.

I går kom hun så af sig selv og spurgte om vi i dag ikke kunne tage min pony med ned i hallen, for hun vil gerne prøve at lave nogle øvelser med hende og lærer at forstå hvorfor hesten reagere som den gør.
-Jeg har prøvet at finde en prof. som kan hjælpe os, da min mor havde set noget på dansk tv med sådan som kunne det - Nogle som ved hvad sådan en hedder?
Men da det nu er idag hun har modet til at prøve nogle øvelser med ponyen, kunne det være fedt hvis i havde nogle øvelser til hende. De må ikke være for svære/komplicerede, da hun har nok i at tænke på hesten.

Hun har altid været med os i stalden, og sidder faktisk i rideklubbens bestyrelse, så omgivelserne er hun tryg i.

Håber nogle kan hjælpe så min mor kan blive mere tryg ved heste smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øvelser - bange mor...
  • #2   25. mar 2013 Det kender jeg RIGTIG godt! smiley følger lige med smiley

• #3   25. mar 2013 Jamen der er jo bl.a. ute lehmann som evt kan hjælpe.

Men hvad med at få hende med til at strigle og generelt gøre hesten klar. Man kan lære mange ting omkring hesten under klargøring. Giv hende succes og blod på tanden ved at give hende gode oplevelser. F.eks. gør det mig glad gang på gang at se min hest blive gnuppet. Hun elsker det og man kan virkelig se hvordan det behager hesten og man kan ikke andet end at slappe af selv så.

I bund og grund handler det om, at hun bliver tryg ved hestene. Får en rolig vejrtrækninger og ingen pludselige bevægelser, som kan forskrække hesten. Der udover skal hun lære ikke at være anspændt, da det smitter voldsomt af på hesten.

• #4   25. mar 2013 -du kunne starte med at trække din pony rundt i hallen hvor den mor gik ved siden af dig! smiley
    - så kunne du stille dig ind på midten med din pony og så bede din mor komme så tæt på som hun turede og så for hver gang i gjorde det ville hun kunne komme tættere og tættere på. smiley
    - du kunne slippe din pony løs i hallen og så kunne du stille dig ind på midten sammen med din mor og når din pony har løbet nok rundt og kommer ind til jer kan du tage den i et trækketorv og så kunne din mor snakke med den! :- )
    -hun kan som de andre har skrevet være med til at strigle bare det hun tør så en anden gang tør hun mere, og mere smiley
    Held og lykke med din mors projekt smiley

• #5   25. mar 2013 På vores rideklub står hestene i spiltov når de bliver striglet, og det tør hun ikke, da hun er bange for at blive klemt smiley

• #8   25. mar 2013 Nå ja det rigtigt smiley

og ja ros, ros og atter ros smiley

• #10   25. mar 2013 Mange tak smiley

• #11   25. mar 2013 Jeg har ikke andet at sige end det der er nævnt.
    Har selv haft problemet både med mor og far, det hjalp dog da det endte med at jeg købte min shetter. Nu lukker de hende ind og ud frivilligt når jeg er syg!!
    Men mange gange held og lykke:-)

Kommentér på:
Øvelser - bange mor...

Annonce