{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Øvelser fra jorden {{forumTopicSubject}}

Min hest har i et stykke tid stejlet fra jorden. Han er blevet tjekket af dyrlægen, og han har ikke smerter, men mangler opdragelse. Det har selvfølgelig sat sig lidt i os, på trods af at han ikke gør det så ofte mere, og normalt kun i pressede eller bange situationer.

Kender i nogle øvelser fra jorden til at opbygge sammenhold, så jeg kan begynde at stole på min hest igen? Laver en masse sjov med ham fra ryg nu, så han begynder at hygge sig under ridning, og det har hjulpet meget smiley Nu mangler vi bare det fra jorden smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øvelser fra jorden
  • #1   17. jan 2016 jeg har hørt at kan kan ride med et æg. og når den så stejer klasker du ægget mellem ørene... på den måde vka hesten mære et bump i hovedet og den tror den bløder foridi den ramte loftet....

kender dog ikke nogen blidere metode

• #2   17. jan 2016 det var mest øvelser fra jorden jeg ledte efter, men ellers tak smiley

• #3   17. jan 2016 Jeg skal undervis på lørdag, så kan evt. ''hjælpe'' med noget af det Venus og jeg laver, har lavet? men ved ikke helt hvad du er til jooo smiley Men der er også de 7 venskabslege http://www.bricksite.com/saraknudsen/de-7-lege-og-tricks :-*

• #4   17. jan 2016 spørg mia om jeg må få ham lørdag så smiley :*

• #5   17. jan 2016 Hej .
    Jeg vil gerne anbefale nogle bøger af Kelly Marks , som hedder Perfekte partnere , Gode manerer . Hun laver nogle gode øvelser fra jorden . Og en anden bog af Linda Tellington Jones Rideskole , hun har også nogle gode øvelser sammen med ens hest fra jorden . Prøv og låne dem , og brug de øvelser du kan bruge sammen med din hest. Jeg bruger selv nogen sammen med min hest . Håber det er noget du kan bruge . smiley

• #6   17. jan 2016 mange tak, jeg vil kigge efter det smiley

• #7   17. jan 2016 et nem og overskueligt træningssystem er Parelli systemet, find de forskellige lege på youtube, og få en der kender legene til at vise dig det. De styrker tilliden iml hest og menneske, og hvis de udføres korrekt, så får hesten rigtig meget respekt for mennesker. smiley
    Mener de hedder friendly game, percupine game, driving game, yo-yo game, cirkel game, sideways game og squeeze game. smiley
    Ps man behøver ikke al det der fancy udstyr, brug en longe, eller et langt træktov og en alm grime, og evt en lille pisk.

• #8   17. jan 2016 Hvis du vil træne med ''farlige ting'' kan jeg jo tage den der pind med vi lavede med strimler fra poser med og en yogabold, hvis du også vil den slags ting :* Jeg har den der bog perfekte partner faktisk smiley

• #9   17. jan 2016 velbekommen , efter jeg har lånt bøgerne , mange gange fra biblioteket , så har jeg selv fået fat i dem . selv om de var brugte , og jeg bruger dem stadigvæk , og er rigtig glade for dem . smiley

• #10   17. jan 2016 Syntes den metode med æget virker voldsom, syntes faktisk ikke det er helt ok at benytte den metode. Ved ikke om det bare er mig, der syntes det er forfærdentligt at man snyder hesten, på den måde.

-Min gør det samme som din, hvis der er andre heste der forlader hallen. smiley

• #11   17. jan 2016 Lene:
    Ægge metoden er håbløst forældet, og temmelig led og ond overfor hesten, tror man skal kurere problemet istedet for at behandle symptomet smiley

• #12   17. jan 2016 min har stoppet med at stejle med rytter efter den fik venner. han er 6 år og havde virkelig brug for venner og foldtid, og det har han heldigvis fået smiley

• #13   17. jan 2016 Jeg tænker du kan lave tillidsøvelser fra jorden.
    Kig evt. Mine videoer med det.

Du kan starte stille ud, bare hav grime og torv på, og så i ridehus eller bare en bane.
    Lav nogle respektøvelser, såsom stoppe, bakke uden pres, altså hvor du enten selv går mod den, eller peger mod den samtidig med at sige bak.

Måske ligge nogle bomme i sammen går i, så den skal bakke gennem et hjørne af bomme eller sådan. smiley

• #14   19. jan 2016 Hvis det er kan i snakke med Mia Lykke Nielsen ud, også kan hun give dig 1 undervisnings time hvor at hun viser og fortæller dig hvad hun gør, også skal du så selv træne videre derfra, på samme måde. Hun hjælper mig med Hannibal, da han nogle gange tog styringen. Hun er virkelig god! Kan helt klart anbefales smiley

Hun har også en youtube side og en Facebook side? Der kan man også se hvordan hun gør smiley

• #15   19. jan 2016 Har fundet meget jeg kan lave. Tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Øvelser fra jorden

Annonce