{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få bagparten ind under sig.
  • #1   15. mar 2013 En masse overgange smiley

• #2   15. mar 2013 Passoa longesystem. Der bruger de bagparten

• #3   15. mar 2013 hvor i landet bor du jeg vil gerne hjælpe gratis smiley

• #4   15. mar 2013 Hvis den svejer i ryggen, går den jo med hovedet opad?
    Men styrk overlinjen. Få hesten ned i et roligt taktfast tempo og arbejd hestens hoved frem og ned, så ryggen kommer op. Start i skridt, og først når du har styr på det der, begynder du at trave. Gem galoppen til senere.Det vil også hjælpe dig at skridte en masse bakker, så den får en masse styrke.

Kan ikke lige lade være: men hvordan kan man ikke have mulighed for at få undervisning? Det er jo lidt dit ansvar, at hesten arbejder rigtigt, så den ikke bliver skæv eller får ondt af forkert ridning? - sådan nogle ting er rigtig svære at mærke selv, det skal ses fra jorden.

• #5   15. mar 2013 Klem med knæene samtidig med du driver med sædet. Så aktiver du bagbenene og det hjælper hesten med at få ryggen op, selvom det kun er 2 sek den er oppe i starten er det fint, da den først til have musklerne og styrken til det smiley og du skal selvfølgelig arbejde den ned foran

• #6   15. mar 2013 Arbejde med tøjlerne, det siger min underviser til mig. Tag og slip, i stedet for at hænge i tøjlerne. Det ved jeg så ikke om du gør smiley
    Men prøv at tage og slippe når du rider, så hesten ikke føler du holder den tilbage og spænder i munden på den. Det gælder i alle gang arter, skidt, trav og galop. smiley
    Det hjælp i hvert fald på min, men det er kun hårdt arbejde der skal til smiley

• #7   15. mar 2013 Rid temposkift, en masse overgange og en halve parader. Så får hesten fokus på dig og bliver mere eftergiven fortil hvis du gør det ordentligt. På den måde bliver hesten redet rundt og dyb og kommer herved op med ryggen.
    Tag og slip er ikke en løsning da hesten aldrig bliver eftergiven ved at sidde og tage og slippe hele tiden. Rid hellere på volter med uden for stramme tøjler, tag igennem og klem med benet ind mod midten samtidig og støt med benet ud mod barrieren og så giv efter når hesten gør det og så rid fremad. På den måde mærker hesten at det er rart at komme ned og være rund og dyb. Ved at tage og slippe mærker den ikke at det kan være rart at give efter og komme op med ryggen.
    Men ville råde dig til at få hjælp til det da det ikke er så nemt som det lyder.
    Vælg den gangart hesten har det nemmest i, altså hvis din har det nemmest i galop så vælg at tage igennem i den gangart så det ikke bliver for svært for den og sid aldrig og tag for meget igennem i skridt da det ofte er for svært for de enkelte heste. Med tiden skal den nok give efter i skridten og dermed komme op med ryggen så den ikke laver det svaj. Det hele handler om at skabe gode holdbare rygmuskler så det bliver behageligt for hesten at bære sin rytter.

Jamen kan blive ved og det er svært at sige om det er noget som dette der vil hjælpe da jeg ikke er helt klar over hvad den gør. Men denne ridestil er god for alle heste

• #8   15. mar 2013 Skridten skal nok komme hvis du øver det i den gangart hesten har det nemmest. Hvis du arbejder for meget i skridt kan den hurtigt begynde at spænde ekstra og dermed gå pasgang

• #9   15. mar 2013 Du kan ikke få hjælp over nettet, ingen af os har set dig ride og kan derved ikke give den korrekte hjælp til hvordan du får din hest til at arbejde korrekt.
    Det bedste ville være at du finder en billig underviser som vil hjælpe dig.

• #10   15. mar 2013 Få en underviser ville være det bedste, som kan råde og vejføre dig:)

• #11   15. mar 2013 Kan ikke give dig nogle særlig gode råd, andet end at jeg ville starte fra jorden med longering frem og ned samt længdebøjning. www.kapriole.dk og Marijke de Jong (søg youtube og google) har nogle super teknikker.

Men om jeg fatter at der stadig i dag er nogle der anbefaler at klemme og drive! Hvordan skal din følsomme hest kunne arbejde under dig / have lyst til at arbejde under dig når du ikke lader dens krop bevæge sig naturligt men klemmer stramt omkring den. En hest er et stærkt dyr, men de er altså også følsomme og kan mærke hver en spænding i vores krop. Så hvis man decideret laver spænding med vilje er der fandme langt til målet. Tror hellere hesten vil have at du lærer at sidde roligt, centreret og let/blødt og lader DEN selv finde den form den er klar til at gå i.
    Den vil hellere løfte ryggen op til en blød rytter end en der sidder og driver, ude af takt med det ene bagben!

• #12   15. mar 2013 Jeg synes jo undervisning er det bedste...

Det er meget svært at vide, hvad der virker når man ikke har set hesten bevæge sig, men det handler om at få hesten afslappet, blød og lækker i sin krop, så den ikke spænder - og det kommer ikke af at klemme.
    Det kommer af at være til stede, føle hvad hesten har behov for i situationen og altid tillade hesten at gå i stå hvis den har brug for det.

De er følsomme dyr og kan vitterligt fornemme selv det vi tænker. Det er muligt at ride en hest stort set på tankens kraft hvis du som rytter er god til at være tilstede i nuet, så derfor hjælper det ikke at drive på dem.
    Derimod hjælper det at være til stede, forestille dig hvordan du gerne vil have din hest til at gå og så føle det i din krop, så fornemmer hesten det og du vil - med træning - opleve det er muligt at få hesten til at slappe af og bruge sin overlinje.

• #13   15. mar 2013 Masser af temposkift på volte, så du langsomt aktivere hesten og tvinger den til at bruge bagparten og trække den ind under sig. Og ved at du gør det på volte, har du samtidig bedre styr på hesten samtidig med. smiley

• #15   17. mar 2013 Slap nu af! Det er jo ikke alle der har hestetrailer og forældre der vil køre en frem og tilbage hver uge når man skal have undervisning? Det har jeg heller ikke selv, og hver gang jeg skal ride i det nærmeste ridehus skal jeg gå i en halv time frem og tilbage. Jeg får så undervisning på min ridelærers hest så jeg har en til at rette på mig, men hvis hun ikke har mulighed eller råd til at få undervisning er det jo ikke noget at gøre ved og det er jo ikke ensbetydende med ar hun ikke har råd til at have en hest! smiley

Kommentér på:
Få bagparten ind under sig.

Annonce