{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Holdning i trav ? Islænder
  • #1   27. nov 2006 så start i skridt og galop, hvis du ikke allerede har gjort det. Der kan den jo ikk så nemt bare slå over i tölt smiley

• #2   27. nov 2006 Et godt råd i almindelighed til adskillelse af tölt og trav er, at op ad bakke traver du, ned ad bakke tölter du.
    Prøv at lægge mærke til, at hun automatisk op ad bakke slår hen i trav, mens hvis du taget fat i tøjlerne ned ad bakke, så går hun hen i tölt (eller pas, hvis hun kan, og der er fart nok på).

Du kan prøve ved an bakke der går opad, at tage lidt fat i tøjlerne, da hun ikke vil være i stand til at slå hen i tölt pga. bakkens hældning, vil hun (forhåbentlig) søge ned. Jeg ved det ikke, men kunne forestille mig det.

Mvh.
    Mille.

• #3   27. nov 2006 Husk ALTID at adskille gangarterne.
    Gå aldrig ed fra trav til tölt ! Så skal det foregå som <b>trav > skidt > tölt</b>. Ellers vil hun bare veksle, og det er en frygtelig vane, når hun først er begyndt (taler af bitter erfaring)

• #4   27. nov 2006 Ikke skidt, men <i>skridt</i>.
    Håber du forstår min lille "model"

• #5   27. nov 2006 Man kan vel osse prøve at longsere med indspænding?

• #6   27. nov 2006 Øh joo. Men det er jo ikke ensbetydende med, at hun går i holdning, når DU sætter dig op på hende smiley

• #7   27. nov 2006 Du skal tænke trav takten INDEN du sætter den igang, så begynder du at lave letridning i skridt, imens du sidder og driver den lidt til den takt.. så skulle dne gerne gå i trav. måske ikke de første par gange, men det skulle gerne komme tilsidst.. så huske at overdrive meget med din letridning..

• #8   27. nov 2006 Det kommer vel an på hesten.. min veninde gjorde det, hvilket der kom nogle fine resultater ud af..

• #9   27. nov 2006 kender en der havde det samme problem, min ridelærer gjorte så sådan ved hendes islænder, og den lærte hurtigt at trave bedre en hav den før havde gjort..

• #10   27. nov 2006 Hun kan godt trave, men hvis man begynder at samle hende, slår hun for det meste over i tølt

• #11   27. nov 2006 Hmm, chambon måske..? men kun hvis du ved præcist hvordan sådan en bruges korrekt.

glidetøjler kunne nok også være gode...

• #12   27. nov 2006 hej

min hun har blandet både tölt og trav men efter hun er begyndt at gå i holdning i skridt gør hu8n det også i trav men dog kun for løse tøjler da hun ved at når det er stamme tøjler er dte tölt.

min ridlære lærte mig også at ligeså snart hun gik i holdning i skridt skulle jeg få hende i trav.

men den bedste måde at få dem i holdning i trav er ved at lpngere dem med longerings gjord og ikke noget med at stramme dem op de skla selv lægge hovedet rigtig og ikke blive tvunget til det.

knus Mette

• #13   27. nov 2006 Chambon har jeg brugt før på en hest jeg passede, er ik så vild med dem..

• #14   27. nov 2006 Ja det var men lig osse det jeg tænkte, det med longering. selvføligelig ska den ik tvinges i holdning, men med til indspæning ved måske hjælpe hende til at søge ned

• #15   27. nov 2006 hej

jeg ved bare at de islænder jeg har set der bliver longeret med hoved tøj og longerings gjord helt automatisk søger ned med hovedet. selv om at de startede med en trav der var slem. blev den rigtig fin sådan .

men jeg vil ikke anbefale kapsun da du ikke vil få den rigtig holdning der.

Rössi lærte først at have holdning i skridt og så kom det automatisk i trav. og det er ved løse tøjler.

at hun så har problemere med tölt nu er noget helt andet *SS*

knsu Mette

• #17   30. nov 2006 hej
    min hest har selv det problem
    du skal starte helt fra begyndelsen..
    du skal slå i trav med hænderne næsten nede ved dine knæ. prøv det smiley

Kommentér på:
Holdning i trav ? Islænder

Annonce