{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Stævne tips og tricks :D {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg regner med at starte stævner til juni.
Men for ikke at blive nærvøs eller noget tænkte jeg på om i gør noget før stævnet for ligesom at berolige jer eller laver nogen øvelser med jeres hest for den ikke blive forskrækket over noget på stævne pladsen og på banen. Eller værtfald har nogle små tips så skriv dem gerne, så er i vild søde smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stævne tips og tricks :D
  • #1   25. feb 2013 Hvis rytteren er roligt, så er hesten i de fleste tilfælde også.
    Slap af, hvis det er dit første stævne, så gør det jo ikke så meget hvis det går galt,
    - derfor er der ikke noget at være nervøs for smiley
    Jeg plejer at være på stævnepladsen ca. 1½ time før start, så har jeg tid til at se hvor sekratariatet, opvarmningen, stævnebanen, cafeteriet og lignende er smiley
    Så tjekker jeg selve sævnebanen, for hvis det er indendørs, så ser jeg på hvordan jeg skal udnytte loftsbjælkerne (f.eks. ved bjælke nummer 3 skal jeg ride ind mod X for at tegne den flotteste cirkelvolte), dog virker det jo ikke hvis det er spring smiley

Nøgleordet er: tid! .. og massere af det! smiley
    Hel og lykke! ^^

• #2   25. feb 2013 Du skal være sikker på dit program! Det skal kunne sidde, så du kan huske det i søvne, da man kan blive mega nervøs og bange for at man glemmer noget, inden man rider ind på banen smiley

En anden god ting kan være at øve hesten i ikke at blive bange for ting. Er den fx. bange for at porten går op, så få en af dine venner til at åbne og lukke porten uventet mens du rider. Første gang skal du være lidt væk fra den og så langsomt nærme sig den de andre gange.
    Det er i hvert fald sådanne ting, der gør at du ikke er ligeså nervøs.

Kan din pony/hest ikke lide at gå i trailer, så træn det med den inden, så du er sikker på at i når det. Det er nemlig rigtig træls for både dig og hesten hvis der er stress på.

Sørg for at have pakket dine ting, så du får alt med. Puds sadel og hovedtøj, sørg for at bandagerne er vaskede o.s.v. Det hjælper i hvert fald, så du ved, at du pludselig ikke mangler noget på stævnepladsen smiley

Vil ikke komme med mere, der er jo allerede en halv roman smiley

• #3   25. feb 2013 kikker lige med

• #4   25. feb 2013 Jeg plejer også at være der en time før smiley
    Hvis det er til nogen hjælp så print programmet ud så du kan sidde og kigge på det i bilen. Inden du rider ind så tag en dyyyb indåndning. Så bare slap af og tro på det smiley

• #5   25. feb 2013 Jeg vil også sige tid rigtig meget tid til at se sig omkring. Spis noget der ligger godt i maven (feks. Havregryn) så kan du bedre koncentrere dig. smiley

• #6   25. feb 2013 Jeg pakker alle de ting jeg kan dagen før stævnet, så det meste er klar. Jeg læsser hesten noget før jeg vil kører, hvis nu der skulle opstå lidt læsse problemer.

Og så hjælper det at tage nogle rigtig dybe indåndinger undervejs, når du kan mærke du bliver nervøs.

• #7   25. feb 2013 Sørg for at have styr på alle dine ting, og tag det som en oplevelse.
    Det tager tid at blive god til at starte stævner

• #8   25. feb 2013 Hej tak for rådene kan godt høre at tid er det vigtigste og det kommer der nok også til at være massere af min pony bliver dog ikke så let forskrækket han har værtfald ikke været bange få anlæg og højtalere og sådan det er vist mere blomster og hvad der ellers står over det hele jeg kunne være lidt bekymret over smiley men mange tak smiley

Kommentér på:
Stævne tips og tricks :D

Annonce