859 visninger
|
Oprettet:
Stævne tips og tricks :D {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Jeg regner med at starte stævner til juni.
Men for ikke at blive nærvøs eller noget tænkte jeg på om i gør noget før stævnet for ligesom at berolige jer eller laver nogen øvelser med jeres hest for den ikke blive forskrækket over noget på stævne pladsen og på banen. Eller værtfald har nogle små tips så skriv dem gerne, så er i vild søde
apr 2012
Følger: 9 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 84 Svar: 628
Slap af, hvis det er dit første stævne, så gør det jo ikke så meget hvis det går galt,
- derfor er der ikke noget at være nervøs for
Jeg plejer at være på stævnepladsen ca. 1½ time før start, så har jeg tid til at se hvor sekratariatet, opvarmningen, stævnebanen, cafeteriet og lignende er
Så tjekker jeg selve sævnebanen, for hvis det er indendørs, så ser jeg på hvordan jeg skal udnytte loftsbjælkerne (f.eks. ved bjælke nummer 3 skal jeg ride ind mod X for at tegne den flotteste cirkelvolte), dog virker det jo ikke hvis det er spring
Nøgleordet er: tid! .. og massere af det!
Hel og lykke! ^^
maj 2012
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 6 Emner: 34 Svar: 508
En anden god ting kan være at øve hesten i ikke at blive bange for ting. Er den fx. bange for at porten går op, så få en af dine venner til at åbne og lukke porten uventet mens du rider. Første gang skal du være lidt væk fra den og så langsomt nærme sig den de andre gange.
Det er i hvert fald sådanne ting, der gør at du ikke er ligeså nervøs.
Kan din pony/hest ikke lide at gå i trailer, så træn det med den inden, så du er sikker på at i når det. Det er nemlig rigtig træls for både dig og hesten hvis der er stress på.
Sørg for at have pakket dine ting, så du får alt med. Puds sadel og hovedtøj, sørg for at bandagerne er vaskede o.s.v. Det hjælper i hvert fald, så du ved, at du pludselig ikke mangler noget på stævnepladsen
Vil ikke komme med mere, der er jo allerede en halv roman
sep 2011
Følger: 55 Følgere: 57 Heste: 3 Emner: 35 Svar: 246
nov 2010
Følger: 190 Følgere: 155 Heste: 4 Emner: 48 Svar: 262
Hvis det er til nogen hjælp så print programmet ud så du kan sidde og kigge på det i bilen. Inden du rider ind så tag en dyyyb indåndning. Så bare slap af og tro på det
maj 2011
Følger: 62 Følgere: 98 Heste: 6 Emner: 101 Svar: 509
mar 2008
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 234 Svar: 797
Og så hjælper det at tage nogle rigtig dybe indåndinger undervejs, når du kan mærke du bliver nervøs.
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Det tager tid at blive god til at starte stævner
jul 2012
Følger: 19 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 28
Stævne tips og tricks :D