3.681 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Ridning efter kolik? Ridning efter kolik?

Hejsa.

Min hest har lige haft kolik (mandag aften og hele natten til tirsdag). Han fik smertestillende 3 gange og spiste først igen tirsdag morgen. Han virker til at have det fint nu. Han spiser normalt igen og kommer også af med det smiley Igår trak jeg ham en tur. Mit spørgsmål er nu, hvornår er det forsvarligt at ride på ham igen? Ja, jeg ved ikke om jeg er lidt overpylleret, men han fik kolik efter en ridetur mandag og nu er jeg jo nervøs for om han får noget igen hvis jeg rider ham. Og om det skader ham at få spændt gjorde. Håber nogle derude har nogle erfaringer smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridning efter kolik?
  • #1   21. feb 2013 altså han har godt af at komme ud og rører sig, jo mere motion jo beder! hvis det var mig, havde jeg måske lagt ud med lidt longe arbejde idag, og så ride i morgen smiley

• #2   21. feb 2013 han kan godt være øm, der de spænder op når de har kolik pga smerter. min fik ofte kolik der hvor jeg stod før pga stress, derfor jeg flyttet. men når han havde haft kolik, fik han altid fri et par dage efter, hvor han kun gik på fold, og fik gullerøder, og var løs i ridehuset, dagen efter kolik, får han altid massage, og så starter jeg han op i longe smiley jeg er dog også pyllert, da min engang har haft kolik i blindtarmen, og var indlagt 1 uge, på landbrughøjskolen, hvor han fik punkteret hans blindtarm

• #3   21. feb 2013 Ville lige give ham en dag til uden rytter med du kan sagtens gå en tur eller slippe den løs på banen fordi tarmene har godt af at der kommer lidt gang i dem det er også derfor man skal gå med heste der har kolik for og få gang i maven og håbe på at der kommer en pære eller to smiley men start stille og roligt op når du skal på ryggen igen da mange af dem stadig kan have ondt i maven men det ved vi jo også selv hvis vi har haft forstoppelse smiley

• #4   21. feb 2013 lige et sidste spørgsmål hvis du fodre med wrap er det så meget vådt da vi har en hest hvor jeg står som overhovedet ikke kan tåle våd wrap så der hun også med slem kolik

• #5   21. feb 2013 Lise S: Foder med hø, men tak for tippet, så ved jeg da det smiley

Alle sammen, tak smiley Vi går en tur sammen i dag og laver noget longearbejde i morgen smiley

• #6   21. feb 2013 Hviken type kolik var det? Syntes det er vigtigt inden vi "råder" dig til noget.

• #7   21. feb 2013 Det kunne dyrlægen ikke finde ud af. Der var ikke sand, der var ingen forstoppelse og det var ikke tarmslyng (heldigvis). Han havde bare ondt og ville kun ligge ned og ikke spise. Hans puls var ikke specielt høj i forhold til de smerter han gav udtryk for og han var ikke specielt urolig, kun hvis han blev forhindret i at ligge ned.

Kommentér på:
Ridning efter kolik?

Annonce