{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.033 visninger | Oprettet:

Hest springer baglæns ud af trailer.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Da jeg har fundet undervisning til mig og min hest skal vi de første gange kører i trailer derover. Senere når vi har fået ordnet separationsangsten regner jeg med at kunne ride derover.

Men problemet er det at min hoppe når hun skal ud af traileren så springer hun baglæns. Altså hun løber nærmest ned og hun er jo en islænder så hun er brølstærk!
Hvis man prøver at holde hende tilbage, altså sige hun ikke skal gå og trække frem så er det som om hun går i panik og så bliver man bare hevet med!

Har I en idé til hvad jeg kan gøre? For jeg kan ikke holde hende og synes heller ikke det er rart når hun går i panik inde i traileren.. smiley Hun gjorde det også ved tidligere ejer, men der havde ejeren fået bugt med det - ved ikke lige hvordan..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest springer baglæns ud af trailer..
  • #1   4. feb 2013 Hvis du stadig har kontakt med tidligere ejer, så ring evt. og spørg? smiley

Altså min venindes pony gør det også lidt, men der hjælper det bare at beholde bagbommen på indtil den slapper af smiley

• #2   4. feb 2013 Jaa.. Jeg er bare bange for at hun begyndte at gå amok inde i traileren. Hun har engang bakket ud under bagbommen fordi hesten der skulle ud før hende gik væk så hun ikke kunne se den.. smiley

• #3   4. feb 2013 snak med tidligere ejer, evt få hende ud, det gjor jeg da min, da den lige pludselig ikke ville op i traileren, hende jeg købte min af, købte hende skulle der 2-4 mand om at læsse den og da jeg købte hende knap 6 mdr. senere, gik hun selv op og ca 2 mdr efter jeg havde købt hende, da vi havde været i skoven, ville hun ikke op i traileren og efter 1 time opgav jeg, jeg var alene, så jeg red hjem og var rigtig ked af det, jeg ringede til hende jeg havde købt hende af og hun kom et par dage efter og hjalp mig og så var vi kørende igen og jeg fik nogle gode fif til hvordan lige hun skulle have det og det sparet mig for meget tid på at selv at finde nøglen, min er også en islænder og hun prøver mange grænser og hun er lidt af et damp barn, men hvor jeg dog holder af hende smiley
    men jeg ønsker dig held og lykke og håber I bliver godt kørene og du skal nok finde en måde smiley

• #5   4. feb 2013 det gjorder min den store også til at starte med smiley Vi flytter skilderummet i traileren så der er mere plads, så de ikke føler sig klemt inde smiley

• #6   4. feb 2013 tag hende ind i en BOJ trailer, der er ingen mulighed for at de kan gå under bommen da der er fuld klap på istedet smiley

• #7   4. feb 2013 Jeg har et lignende problem med Kahjal - han spæner ud af traileren og kan åbne bagbommen, hvis man ikke passer på. Vi undgår at han løber fra os ved at have longe på ham, så der er plads til at han kan komme ud i sit eget tempo, mens vi stadig har styr på ham, og ikke kommer til at stå i vejen for ham. Derudover er vi altid tre personer til læsning/aflæsning - to til at åbne klappen og bommene, og én til at holde i longen smiley

• #8   4. feb 2013 Min hest gør det samme...
    Lidt mere til de andre: Så i tager bagbommen af/flytter skillevæggen inden i åbner bagsmækken?

• #9   4. feb 2013 Det gør vores koldblodstraver også. Men han har ikke separations angst, og han er heller ikke bange for traileren. Han er 100% sig selv under kørslen, og når man går ind til ham, så er han helt afslappet. Først når man begynder at bakke ham, så springer han ud over rampen. Baglæns.

Jeg løsner ham foran, slipper ham, be'r ham bakke, og så springer han ud. Når han er ude, så står han bomstille, og jeg kan gå ud og tage træktovet.
    Ingen drama eller noget.

• #10   4. feb 2013 Lund Team Vådebjerg: Det er svært i vores trailer og hun gør det først når man ber hende om at bakke.. smiley

• #11   4. feb 2013 Min mors hest gør nøjagtig det samme. Vi har gjort det at vi snor torvet han er bundet i, 1 gang rund om stangen ved bringen. Så lirker vi ham stille og roligt ud. Han er stadig lidt panisk, men det går fremad smiley

• #13   4. feb 2013 Nu får jeg sikket hug, men jeg synes ikke det er et problem, når vores gør det.

Vi skal ikke sælge ham, han skal ikke bruges til noget andet end hygge. Så de par gange han er ude, at køre om året, det er okay. Alle heste har noget særligt. Han hverken sparker eller bider. Han står bomstille under kørsel, han hygger sig med hø'et og nusser os, når vi går ind til i traileren. Så at han kommer lidt hurtigt ud af traileren, det er ikke så slemt. Han venter på en, når han er kommet ud, og er helt afslappet.

• #14   4. feb 2013 Lund Team Vådebjerggård: Jamen når jeg prøver at trække hende frem så går hun i panik og lægger alle sine kræfter i? smiley

• #15   4. feb 2013 Er det først når du begynder at bakke hende, eller ?

• #17   4. feb 2013 Hvad med at prøve læssetovet? På den måde kan du jo langsomt løsne tovet så den går ud i et roligt tempo?

• #18   4. feb 2013 Prøv og se det afsnit fra Ponyskolen hvor han hjælper pigen med den brogede hest den har næsten samme problem;)

• #21   4. feb 2013 Min den ene gør det også.. det er svært at få hende til ikk at gøre det, så da vi alligevel købte trailer, valgte vi en med frontudgang smiley meget nemmere at læsse hesten selv og alle hestene kan bedre lide det..

Kan kun anbefale det!!

• #22   4. feb 2013 min heste vælter også altid ud, og han står og kaster sig frem til bage lige fra vi begynder at åbne bagsmækken, og den eneste måde jeg kan få ham "rolig" ud på er at inden vi åbner bagsmækken, så står jeg allerede inde hos ham og har løsnet ham så kan komme ud med det samme, lige så smart bagbommen er væk, skal dem omme bagved bare løbe væk, og så kommer sesam og jeg ud i højt tempo, vis vi åbner bagsmækken inden jeg kommer ind og løsner ham, så er han helt umulig. jeg tror bare at det kræver stille og roligt træning

• #23   11. feb 2013 jeg kan se, at flere anbefaler at tage bommen af inden der åbnes. Det må I ALDRIG gøre! Det er simpelthen for farligt, hvis en hest buldrer ud, når bagklappen kun er halvt nede. jeg vil anbefale det samme, som team Grafik har sagt: læg et læssetov på hesten inden I åbner noget som helst. Åben så bagklappen, og derefter bagbommen. Stå så sammen med hesten til den slapper af, så kan du gå stille og roligt ud sammen med den. Den skal sikkert kun prøve det nogle få gange, så har den lært det smiley

Kommentér på:
Hest springer baglæns ud af trailer..

Annonce