træning til ridt ? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har besluttet mig for at prøve at træne min dv vallak op til distance - er det muligt for en dv at komme op og gå de længere ture såsom 60-80 km med tiden eller skal det være en mere araber lignende type ??
Jeg ved ikke så meget om distance endnu - men da min hest ikke kan gå med bomsadler men kun bomløs og jeg helst vil ride uden bid (så kan jeg ikke starte i dressur)..
jeg har reddet distancen i Knuthenborg 3 gange samt en distance i Guldbrgsund ridtet.. min længste tur er 25 km så det er ikk så langt men vel en god start..
jeg har ikke startet på min dv vallak før - skulle hav startet i sommers men han blev skadet til et springstævne i foråret så det blev en sommer på sygefold..
jeg vil gerne høre om i har nogle gode træningsprogrammer samt hvad i gør for at få jeres heste klar mentalt ? han er en lidt nervøs hest tiltider men vi arbejder alelrede på det ved at trække en masse ture..
hvor tit træner i ruter ? hvad gør i om vinteren når det ikk rigtig er muligt at ride lange ture - brugr i ridehallen og hvad laver i evt ??
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.908
Interval træning er vejen frem samme princip som for mennesker
nov 2007
Følger: 198 Følgere: 167 Heste: 5 Emner: 886 Svar: 3.825
træning til ridt ?