484 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

træning til ridt ? træning til ridt ?

Hej
Jeg har besluttet mig for at prøve at træne min dv vallak op til distance - er det muligt for en dv at komme op og gå de længere ture såsom 60-80 km med tiden eller skal det være en mere araber lignende type ??

Jeg ved ikke så meget om distance endnu - men da min hest ikke kan gå med bomsadler men kun bomløs og jeg helst vil ride uden bid (så kan jeg ikke starte i dressur)..
jeg har reddet distancen i Knuthenborg 3 gange samt en distance i Guldbrgsund ridtet.. min længste tur er 25 km så det er ikk så langt men vel en god start..

jeg har ikke startet på min dv vallak før - skulle hav startet i sommers men han blev skadet til et springstævne i foråret så det blev en sommer på sygefold..

jeg vil gerne høre om i har nogle gode træningsprogrammer samt hvad i gør for at få jeres heste klar mentalt ? han er en lidt nervøs hest tiltider men vi arbejder alelrede på det ved at trække en masse ture..

hvor tit træner i ruter ? hvad gør i om vinteren når det ikk rigtig er muligt at ride lange ture - brugr i ridehallen og hvad laver i evt ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  træning til ridt ?
  • #2   25. jan 2013 Det e klart muligt at ride de "gode" distancer på en dv smiley

Interval træning er vejen frem smiley samme princip som for mennesker smiley

• #3   25. jan 2013 ja interval og distance, lange ture ogmintervaler, med gradvist øgning. har ikke forstand på distance ridning, men når jeg træner mig selv op til løb står den på intervaller og distance(altså langsom løb, men hvor jeg løber langt)

Kommentér på:
træning til ridt ?

Annonce