{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

træning ridt ? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har besluttet mig for at prøve at træne min dv vallak op til distance - er det muligt for en dv at komme op og gå de længere ture såsom 60-80 km med tiden eller skal det være en mere araber lignende type ??

Jeg ved ikke så meget om distance endnu - men da min hest ikke kan gå med bomsadler men kun bomløs og jeg helst vil ride uden bid (så kan jeg ikke starte i dressur)..
jeg har reddet distancen i Knuthenborg 3 gange samt en distance i Guldbrgsund ridtet.. min længste tur er 25 km så det er ikk så langt men vel en god start..

jeg har ikke startet på min dv vallak før - skulle hav startet i sommers men han blev skadet til et springstævne i foråret så det blev en sommer på sygefold..

jeg vil gerne høre om i har nogle gode træningsprogrammer samt hvad i gør for at få jeres heste klar mentalt ? han er en lidt nervøs hest tiltider men vi arbejder alelrede på det ved at trække en masse ture..

hvor tit træner i ruter ? hvad gør i om vinteren når det ikk rigtig er muligt at ride lange ture - brugr i ridehallen og hvad laver i evt ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træning ridt ?
  • #1   25. jan 2013 Jeg red 67 km på min P.R.E sidst år, og det er jo ikke en race der er avlet til udholdenhed, men med træning og at hesten godt vil, så er det ikke nogen grænse ved mindre en går efter at vinne, da skal du nok vurdere at købe en araber smiley
    Jeg rider for det meste ture og en tommel regel er at en bør kunne ride på en uge det en ønsker at ride til et ridt. Feks du vil ride 40 km, så bør du ride totalt 40 km i løbet af en uge. Den ideelle træning ville nok være tur 2-3 gange i ugen på ca 10-15 km og en gang dressur/ spring pr uge.
    Om vinteren når det er frosset rider jeg mere i ridehall og ved vesterhavet hvor det sjældent fryser helt til.

• #2   25. jan 2013 Her om vinteren rider jeg stadig mange turer. Jeg tilpasser tempoet efter bundforholdene. Man kan sagtens både trave og galopere stadig. Jeg rider ca 4 gange om ugen, hvor en af dem er dressurundervisning. De sidste tre er ture. (:

Hvis du kigger på distanceridning.dk er der mange gode råd. Bl.a træningsplaner. Hvis man følger dem, er jeg sikker på at det kommer helt af sig selv at gøre hesten mentalt klar (:

• #3   25. jan 2013 Og for at forberede ham mentalt så er et bare at udfordre ham med en masse nyt. Om du har mulighed, så tag ham med ud i byn;). Kør ud til fremmede steder og rid en tur, lej en hall, bare han kommer steder han ikke har set før. Og lav det til en hyggelig tur. Tag med foder og bolsje så han kan forkæles når han har været dyktig. Og det vigtigste er at du er overbevist om at din hest kan, så tror han også på det.

• #4   25. jan 2013 Hvis den er meget nervøs på tur, kan det være en god ide at ride sammen med en erfaren hest, indtil den har oplevet at det ikke er så farligt at ride tur (:

Kommentér på:
træning ridt ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce