træning ridt ? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har besluttet mig for at prøve at træne min dv vallak op til distance - er det muligt for en dv at komme op og gå de længere ture såsom 60-80 km med tiden eller skal det være en mere araber lignende type ??
Jeg ved ikke så meget om distance endnu - men da min hest ikke kan gå med bomsadler men kun bomløs og jeg helst vil ride uden bid (så kan jeg ikke starte i dressur)..
jeg har reddet distancen i Knuthenborg 3 gange samt en distance i Guldbrgsund ridtet.. min længste tur er 25 km så det er ikk så langt men vel en god start..
jeg har ikke startet på min dv vallak før - skulle hav startet i sommers men han blev skadet til et springstævne i foråret så det blev en sommer på sygefold..
jeg vil gerne høre om i har nogle gode træningsprogrammer samt hvad i gør for at få jeres heste klar mentalt ? han er en lidt nervøs hest tiltider men vi arbejder alelrede på det ved at trække en masse ture..
hvor tit træner i ruter ? hvad gør i om vinteren når det ikk rigtig er muligt at ride lange ture - brugr i ridehallen og hvad laver i evt ??
jan 2005
Følger: 129 Følgere: 129 Heste: 11 Emner: 107 Svar: 1.064
Jeg rider for det meste ture og en tommel regel er at en bør kunne ride på en uge det en ønsker at ride til et ridt. Feks du vil ride 40 km, så bør du ride totalt 40 km i løbet af en uge. Den ideelle træning ville nok være tur 2-3 gange i ugen på ca 10-15 km og en gang dressur/ spring pr uge.
Om vinteren når det er frosset rider jeg mere i ridehall og ved vesterhavet hvor det sjældent fryser helt til.
feb 2007
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 100
Hvis du kigger på distanceridning.dk er der mange gode råd. Bl.a træningsplaner. Hvis man følger dem, er jeg sikker på at det kommer helt af sig selv at gøre hesten mentalt klar (:
jan 2005
Følger: 129 Følgere: 129 Heste: 11 Emner: 107 Svar: 1.064
feb 2007
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 100
træning ridt ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside