{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

vaske hest - hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hest på 3 år som er pinto - og derfor skal vaskes lidt ofte.

mit problem er at han er bange for vandstrålen. at vaske ham med svamp er han ligeglad med, men det er bare nemmest og skylle efter med slangen.

har i nogle gode fif til at vende ham af med det? eller handler det bare om opdragelse?

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vaske hest - hjælp
  • #1   3. jan 2013 tag det stille og roligt når du skyller og skyl kun på ben indtil han står stille smiley

  • #2   3. jan 2013 Jeg havde det samme med min gamle hoppe, og det er bare træning.. Men uanset hvor meget jeg jeg trænede blev det aldrig perfekt, dog var hun også en speciel dame. Det endte med at de første 5-10 min skabte hun sig ved at gå rundt, løfte benene, ryste hovedet osv, men efter det stod hun bare stille.
    Det er en fordel at sætte den i et vandspiltov, da den ikke kan rende væk, og du har meget mere kontrol og overblik, hvilket hesten mærker med det samme. Derefter er det vigtigt at du ikke "prøver dig frem", men at du bestemmer dig for at nu SKAL den vaskes, og du stopper først når den har stået stille en lille smule tid. Det bedste du kan rose en hest med er ro. Så når den gør det godt, så stop og giv den ro, for det er det den vil have når den skaber sig, den tror at du stopper hvis den går rundt og det bliver uoverskueligt for dig. Held&lykke fremover, håber at dette kunne hjælpe smiley


  • #3   3. jan 2013 Jeg rider en hest der ikke bryder sig om at få spændt gjord, så jeg gør det at jeg klør ham på hans skulder (det elsker han) for at han forbinder det med noget godt smiley måske elsker din pinto at blive kløet et bestemt sted ?
    Håber at det kunne hjælpe /)


  • #7   3. jan 2013 Min var heller ikke glad for det i starten. Men jeg fik kæresten til at stå med hende og lade hende græsse, sådan så hun tænkte på noget andet, mens jeg kom med den "farlige" vandslange.
    Nu kan hun bare stå med et løst tov og jeg kan selv skylde hende over det hele.

    Massere af tid og en masse ros, så skal den nok lære det smiley


  • #8   3. jan 2013 lad din hest lege med et stykke a vandslagen også læg vandslagen på jorden og tænd den med meget lavt tryg og igen få hesten til og lege og undersøge den og vandet også kan du så begynde at tage den op uden tryg og nusse hesten med den og til sidst kan du ligge et lille tryg på smiley det hjælpe min 6 års ku for et halvt år siden slet ikke tålevandslagen ver gang han så den gik han i panik og nu har jeg en hest der står bom stille uden at være bundet når han bliver vasket smiley

  • #9   3. jan 2013 Sæt presset på vandstrålen ned og begynd med et forben.. Du må gøre din egen arm våd også så han kan se at du heller ikke er bange for den.. Snak med ham samtidig ligemeget over dumt det lyder for andre.. Og stop med forbenet og tag resten med svamp.. Med tiden kan du tage mere og mere og sætte trykket op til normalt tryk:)

Kommentér på:
vaske hest - hjælp

Annonce