{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Vaske hest? :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg står med en flue skimlet hest jeg passer min kærestes fars gård og har derfor ansvaret for deres ve og vel smiley
Nu har jeg to dage i træk striglet og striglet ham.
Men på grund af hans ejers fravær er hans pels fedted og fyldt med skidt.
Jeg vil derfor rigtig gerne give ham et bad når vejret er til det smiley
Jeg har dog ikke noget "heste" shampoo.
Mit spørgsmål er så kan jeg ikke vaske ham i noget alm menneske shampoo hvis jeg finder noget uden parfume osv :)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaske hest? :)
  • #1   4. sep 2012 Sagtens.. Som du skriver, bare der ikke er parfume i smiley Anglamark har noget der er super til hestevask smiley

  • #2   4. sep 2012 Vask ham i sæbespåner smiley det er rigtig godt smiley
    Det er bare vigtigt at du får opløst alle sæbespånerne i det varme vand, så det f.eks. Ikke sidder i halene! smiley


  • #3   4. sep 2012 Hestenes pels skal faktisk gerne være lidt fedtet, da der virker vandafvisende og hesten kan derfor klare sig i længere tid i regnvejr uden at blive kold smiley Men jeg kan godt se at hvis den er fuld af skidt og generelt at lidt småulækker, så skal pelsen vaskes - det ville jeg også gøre smiley

    Men jo, du kan sagtens vaske den i parfumefri shampoo, uden problemer smiley


  • #5   4. sep 2012 ja ved godt de skal have et "fedt" lag smiley men på ham skal jeg klappe ham tre gange og mine fingre er helt sorte smiley
    desværre smiley synes det er noget så synd for ham og forstår ikke hvor man vælger at have en hest man egentlig ikke gider smiley nu er det en der er opstaldet hos min kærestes far og ikke hans hest .


  • #6   4. sep 2012 Jeg ville nok ikk vaske en helt anden persons hest..

  • #7   4. sep 2012 Hun har ikke været her i 3 måneder smiley
    OOG er blevet tilbudt at få hesten gratis hvis jeg vil have den. Så tror ikke hun vil brokke sig ^_^


  • #8   4. sep 2012
    Æææææh.. Fordi man har en beskidt hest betyder det ikke at man ikke vil have hest?
    En hest uden dækken kan man, hvis den ikke må være beskidt og støve når man klapper den, let vaske en gang om måneden, hvis ikke mere.

    De fleste heste jeg klør får jeg sorte fingre af med skidt på, men det er altså ikke noget der bekymre mig overhovedet.

    Det er ikke synd for hesten at være beskidt - kun hvis det er til gene for den.


  • #9   4. sep 2012 Jeg kan godt forstå at du gerne vil vaske den. Det ville jeg også gøre, og så bare fortsætte med at strigle den. Så man ikke skal bruge timevis på det hver gang smiley Men jo, du kan godt vaske den i menneske shampoo, bare uden parfume smiley

  • #10   4. sep 2012 Krikken:

    Har aldrig sagt at fordi den er beskidt vil hun ikke have den?

    Siger hun ikke har været ude og se til ham i 3 måneder og dermed er han så heller ikke blevet striglet i den tid.
    Hvilket så betyder at han er ret beskidt nu.

    Hun vil ikke have ham fordi hun ikke har råd, derfor er jeg blevet tilbudt at få ham. smiley


  • #11   4. sep 2012
    Hesten tager som sagt ikke skade af at være beskidt, så længe det er til gene for den :o).

    Dejligt at du har fået den, men at en hest er beskidt er ikke noget mishandling ( og nej har du ikke sagt det er ), det er bare ikke så kønt :o)


  • #12   6. sep 2012 Jeg vaskede Mr igår smiley
    Han synes det var noget så rart at blive sæbet ind men slangen var lidt uhyggelig smiley
    Med nus og gullerøder kom vi igennem det smiley og ik en masse snask væk!
    Nu er han super fin igen og fedter kun som en normal hest smiley
    Så skulle han også lige vise sin hoppe veninde hvor lækker han var blevet så der blevet travet rundt med løftet hale og rejst hals hehe.


Kommentér på:
Vaske hest? :)

Annonce