789 visninger
|
Oprettet:
Vaske hest? :) {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg står med en flue skimlet hest jeg passer min kærestes fars gård og har derfor ansvaret for deres ve og vel
Nu har jeg to dage i træk striglet og striglet ham.
Men på grund af hans ejers fravær er hans pels fedted og fyldt med skidt.
Jeg vil derfor rigtig gerne give ham et bad når vejret er til det
Jeg har dog ikke noget "heste" shampoo.
Mit spørgsmål er så kan jeg ikke vaske ham i noget alm menneske shampoo hvis jeg finder noget uden parfume osv :)?
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 206
okt 2009
Følger: 74 Følgere: 69 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 57
Det er bare vigtigt at du får opløst alle sæbespånerne i det varme vand, så det f.eks. Ikke sidder i halene!
apr 2008
Følger: 30 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 544
Men jo, du kan sagtens vaske den i parfumefri shampoo, uden problemer
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 8 Emner: 203 Svar: 454
desværre synes det er noget så synd for ham og forstår ikke hvor man vælger at have en hest man egentlig ikke gider nu er det en der er opstaldet hos min kærestes far og ikke hans hest .
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
jun 2007
OOG er blevet tilbudt at få hesten gratis hvis jeg vil have den. Så tror ikke hun vil brokke sig ^_^
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Æææææh.. Fordi man har en beskidt hest betyder det ikke at man ikke vil have hest?
En hest uden dækken kan man, hvis den ikke må være beskidt og støve når man klapper den, let vaske en gang om måneden, hvis ikke mere.
De fleste heste jeg klør får jeg sorte fingre af med skidt på, men det er altså ikke noget der bekymre mig overhovedet.
Det er ikke synd for hesten at være beskidt - kun hvis det er til gene for den.
jan 2009
Følger: 74 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 3.093
jun 2007
Har aldrig sagt at fordi den er beskidt vil hun ikke have den?
Siger hun ikke har været ude og se til ham i 3 måneder og dermed er han så heller ikke blevet striglet i den tid.
Hvilket så betyder at han er ret beskidt nu.
Hun vil ikke have ham fordi hun ikke har råd, derfor er jeg blevet tilbudt at få ham.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Hesten tager som sagt ikke skade af at være beskidt, så længe det er til gene for den :o).
Dejligt at du har fået den, men at en hest er beskidt er ikke noget mishandling ( og nej har du ikke sagt det er ), det er bare ikke så kønt :o)
jun 2007
Han synes det var noget så rart at blive sæbet ind men slangen var lidt uhyggelig
Med nus og gullerøder kom vi igennem det og ik en masse snask væk!
Nu er han super fin igen og fedter kun som en normal hest
Så skulle han også lige vise sin hoppe veninde hvor lækker han var blevet så der blevet travet rundt med løftet hale og rejst hals hehe.
Vaske hest? :)