{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Ride og omgang i stalden uden andre heste. {{forumTopicSubject}}

Jeg har part på en skøn DV hoppe på 17 år. Hun har desvære lidt problemer med at hun ikke vil være alene i stalden.

Jeg red hende i dag uden andre heste i hallen og hun er simpelthen umulig at få til at gøre noget som helst fornuftigt. Hun danser rundt og stormer afsted så snart jeg sætter hende i trav. Hun har en meget hurtig trav hvis man lader hende løbe. Hun var helt oppe at ringe.
Jeg har redet flere gange i den her uge med andre heste i hallen hvor hun har gået som jeg har bedt om fra start til slut men selv vil hun ikke.

Idag red jeg kun 20 minutter da hesten var umulig. Steg af og fik fat i en longe som jeg gav hende en tur i. Hun fik lov at skridte og trave i longen. Hun var lidt svær at stoppe men lyttede også noget af tiden. Jeg brugte samlet en time på hende i hallen hvor af hun var igang på en eller anden måde det meste af tiden.

Jeg smidder hende så ind i boksen og lukker, jeg skal jo ha rydtet op og vil da gerne ha min jakke på inden hun skal ud på fold igen. Hun flipper helt ud og vader frem og tilbage i boksen, kalder højt på de andre, skupper til boksen væge for at komme ud.. Jeg står roligt på den anden side af vægen og snakker roligt til hende.
Hun fik dækken på og kom ud til de andre igen.

Hun er tidligere konkurence hest så har jo været vant til at være selv. Hvor hun stod før var der heller ikke problemer. Jo hun var da lidt ekster opmærksom i stalden men så snart jeg satte mig op var der intet selvom vi red selv.

Er der nogen måder at få hende til at slappe af selvom hun er alene i boksen og når vi rider. Jeg snakker til hende når jeg rider for at få hende til at slappe af. Kunne der være en grund til hun opføre sig sådan og hvordan får jeg hende nemmest til at slappe af og være rolig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ride og omgang i stalden uden andre heste.
  • #1   29. dec 2012 Jeg tror du skal gøre som nu. Men lige så snart hun har et rimelig roligt øjeblik så tag hende ud af boksen. Når du rider så prøv af fastholde koncentrationen bare et øjeblik, og sørg for at rose hende. Det er meget bedre med lidt men godt

Kommentér på:
Ride og omgang i stalden uden andre heste.

Annonce