helt igennem fantastisk!:) {{forumTopicSubject}}
Aldrig har jeg oplevet noget lignende.
Min part Chanell har lige siden jeg fik part på hende, løbet og være ustyrlig. Jeg har ikke kunnet holde hende, og er altid gået med en trist fornemmelse i maven. Jeg har prøvet næsten alt, og er nu blevet nød til at proppe et tre rings bid på hende, hvilket er strengt imod min lov. Efter en ridetur i tirsdags, var jeg så tæt på at give op og sige parten op. Men der er en grund til at jeg valgte hende, fremfor en opdragen og velgående pony, der var bare noget der sagde mig at det SKULLE være hende! Jeg har simpelhent så ondt af søde Nell..
Så idag ville jeg skåne hende, og skridte hende i rebgrime og to torve. Så mig op i sadel og ud på banen. Og tror at ponyen var gudeskøn? Hell yerh. Hun var en stjerne, og hun trak ikke, løb ikke og var i det hele taget den pony jeg først så i hende. Vi endte op med at ride alle tre gangarter på begge volter, og Nell stoppede på mine signaler for første gang i min part periode. Og for at det ikke skulle være nok, så i den sidste rundte galop, gik ponyen samlet. Jeg var så stolt, og hun blev rost til skyerne.
Så nu har jeg fundet ud af at hårdere bid ikke er løsningen, men tvætimod, intet bid.
Hvad med jer, har i oplevet noget godt idag? Fortæl, fortæl.
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Du skal bare have indlært et ordenligt stopsignal
jan 2008
Følger: 283 Følgere: 282 Heste: 6 Emner: 360 Svar: 2.264
Nogle heste fungerer bare bedst uden bid
jun 2009
Følger: 62 Følgere: 59 Heste: 4 Emner: 25 Svar: 370
Olivia: Ja, det er dejligt.
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 105
Jeg har også oplevet noget godt idag.
Min hoppe er nu vokset "ud" af sit sadelpad, der ellers løfter sadlen lidt op fortil. Så det var en kanon fed opdagelse jeg gjorde mig idag for nu slipper jeg for padden, men det betyder jo også at hun har sat muskler
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 105
Biddet bliver først "nødvendigt", for mig, når hesten kan sin grunddressur og er klar til at gå med konstant kontakt, således at man hele tiden arbejder med en let feedback gennem hesten tunge, men hesten skal stadig være så stabil med sin hovedposition at man ikke rykker hesten i munden og får den til at spænde.
jun 2009
Følger: 62 Følgere: 59 Heste: 4 Emner: 25 Svar: 370
Julie:
Ej hvor lækkert! Så kan man rigtigt mærke at man har gjort noget godt. Fedt!
helt igennem fantastisk!:)