{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

3 års træning? :-) {{forumTopicSubject}}

hej jeg har denne dejlige pony på 3,5 år smiley hun har været utrolig nem at tilride og har altid vidst hvad hun skulle (ihvertfald meget ofte)
hun blev tilredet som 3 års og siden redet få gange i ugen smiley og ellers jord og longe arbejde smiley
men må jeg springe få spring nu? altså i en højde på ca 30-40?
hvor højt må hun løsspringes? og hvor ofte?
hvad er det overståendes forlember og ulember.
og hvad med dressur? skal jeg passe på med at hende i holdning eller skader det ikke? og hvad med i longen når hun har indspændinger på?? smiley

tak på forhånd og god jul! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 års træning? :-)
  • #1   13. dec 2012 ingen?:-)

  • #2   13. dec 2012 Det er meget individuelt fra hest til hest smiley
    Jeg kan kun sige, at jeg har fået lov af min træner at springe små krydsspring på 30-40 cm og bomme arbejde på min 3 års (4 til April).
    Jeg har også løssprunget min nogle gange. smiley
    Og ja jeg har også redet hende i holdning.


  • #3   13. dec 2012 Ville nok ikke smide indspændinger på...
    og så ville jeg vente med at springe - det er slet ikke sundt, når den ikke er så gammel. Ville vente. Du skal også først have styr på grundridningen, før du skal springe.
    Ville ikke løsspringe så tit, og rid den lang og ned - ikke ind og op smiley


  • #4   13. dec 2012 Nu har jeg selv en ung hest, og han red ikke over andet end bomme før han var 4, hvor jeg begyndte med de helt små spring, og først kommet rigtig igang med springningen er som 5 års, hvor vi har sprunget de 90-95. Ellers vil jeg også råde dig til at lade være med at ride den holdning, men sørg for at skubbe den godt frem på udvendig tøjle med dit indvendige ben, og lad den komme helt ned og gå og godt frem! Så skulle det gerne komme, først senere kan du begynde at pakke den ind smiley

  • #5   13. dec 2012 mange tak smiley hun har næsten helt styr på grundridningen smiley

  • #7   13. dec 2012 den bliver kun redet et par gange i ugen ellers intet har også planer om at starte mere op til fåråret for hun bliver kun redet maks 30 min og kun i skridt og trav smiley

  • #8   13. dec 2012 Vi sige det samme som Ida krogfelt.
    Og noget andet, så tvivler jeg på at din 3 år helt har grundridningen på plads. smiley


  • #10   13. dec 2012 DD: super godt at vide tak smiley

  • #11   14. dec 2012 Det kommer an på om den er klar i hovedet til det. Jeg ville ikke begynde at springe på den, hvor den er under rytter endnu, men kun løsspringe den mellem 2 og 3 gange om måneden og så starte den lige så stille op med bomme og sådan og så sætte springene stille op smiley

  • #12   14. dec 2012 Okay super:-)

  • #13   14. dec 2012 Det går an på mange ting om hvor godt hesten er med osv som sagt dansk varmblods heste skal løspringe 120cm til kåringer som 3 års men nogle heste er slet ikke klar til det....
    Og det med holdning igen det samme er hesten klar er balancen godt på plads til at hesten kan bære holdningen for ellers får du en hest som ligger sig på bidet


  • #14   14. dec 2012 Har du ikke nogle voksne omkring dig til at hjælpe og vejlede dig?

    Jeg synes du skal give den en ridepause her vinteren over. Du behøves slet ikke have så travlt endnu, hesten er ung og vokser stadig, og der er mange andre ting, der er vigtigere at komme videre med, end spring og at gå i holdning.
    Jeg ville gå mere i gang med noget "unghestetræning".
    Alt sådan noget med at kunne stå pænt og stille og roligt på staldgangen, at kunne blive trukket pænt af alle, at få smed, at løfte pænt hove, at kunne gå i skoven, gå ved vej og andet miljø-træning, trailerlæsning osv., osv. .. Alle sådan nogle ting man tager forgivet hvis man er vant til ældre heste, men som man måske glemmer, at man faktisk skal bruge tid på at lære hesten.

    Derud over, ville jeg droppe alle former for indspænding, det være sig longe såvel som under rytter. Jeg ville heller ikke ride den i holdning, men udelukkende ride den frem og ned og fokusere på at få en god, afslappet takt i skridt såvel som trav. Evt. lægge nogle små halve parader ind, hvor du korter skridtlængden, og så sender den frem igen.

    Men det kommer jo altid an på hvem du spørger. Du skal sikkert nok finde én der siger "bare klø på!"


Kommentér på:
3 års træning? :-)

Annonce