{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

Træning af bl.a. diagonal vægtbæring {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået Chico tjekket igennem og han har fået massør og dyrlæge tjek og jeg har fået en samlet vurdering af ham.. Jeg har forsøgt at sammenfatte det hele her så i måske kan komme med træningsideer til hvordan jeg retter de sidste marginaler op smiley
Først skal det understreges at han gennemgående er en sund hest, men som altså er lidt skæv i muskulaturen.. Jeg har bare svært ved at se hvordan jeg skal træne det.. Især hvordan jeg skal træne ham diagonalt (sidste problemstilling)

Han mangler en lille bitte smule muskelfylde på sit venstre forben op mod skulderen.
Han kompenserer for det venstre forben. Det gør at han ikke træder helt igennem på det venstre forben og så vil han jo på sigt spænde mere op i højre side..

Han tøver lidt på venstre volte, sandsynligvis fordi han skal finde balancepunktet på venstre forben.

Han er stram i halsmusklerne. (tænker at der skal nogen stræk og afspændingsøvelser til)

Han er stærkest diagonalt på den måde, at hans stærkeste sider er højre forben og venstre bagben og omvendt, er han ikke ligeså stærk på venstre forben og højre bagben.
det også kommer til udtryk i ridningen ved, at han kan have sværere ved at holde takten/rytmen med højre bagben. Lidt som om at han får slæbt højre ben efter sig..

Han er kun 120cm så jeg rider ham ikke selv, men træner ham fra jorden og køre ture med ham.. Min søster rider ham, men hun er skæv i ryggen og vægtbærer desværre til højre så hans højre side bliver yderligere belastet.. Vi træner og træner, men det hjælper ikke på én dag..

Spar penge på din forsikring

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Træning af bl.a. diagonal vægtbæring

Annonce