{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Træning af ungheste {{forumTopicSubject}}

Jeg har et par spørgsmål angående ungheste:

Hvordan lærer man en unghest at gå i holdning, når musklerne er bygget op via longering med indspændingstøjler, og uden?

og hvad gør man hvis hesten tager for korte skridt? Hvad hjælper mod det - bla. Ved mindre ponyracer?

Tak for hjælpen^^'

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af ungheste
  • #1   13. jun 2012
    Mindre ponyracer har bare generelt lille gang og det kan man ikke rigtigt ændre så meget på...

Ang. at gå i holdning så er det forskelligt hvad folk syntes. Min mening på det punkt: Hesten skal nok søge ned selv hvis den har muskler og balance til at søge ned i den tøjlelængde man giver, samt den er afslappet.
    Det uanset om hesten er 3 eller 13 år.

• #2   13. jun 2012 Okay, tak - men jeg mangler svar på en for kort gang. I dette tilfælde hos en hest, ikke pony.

• #3   13. jun 2012 Altså jeg er ikke sikker, da det ikke er min hest. Den er vist varmblods-noget, men tager alt for korte skridt.

• #4   13. jun 2012 Okay. Kan det skyldes forkerte muskler, og for lidt fremdrift?

• #5   13. jun 2012 - Det skal lige siges, jeg rider den ikke.

• #6   17. jun 2012 nu er jeg igang med at ride en unghest og bliver helt i tvivl om jeg gør det forkert efter at have læst jeres indlæg smiley den jeg rider søger ikke ned af sig selv uanset hvor meget den slapper af, men hvis jeg rider den frem og "piller" den meget nænsomt i munden søger den lige så stille ned og så slipper jeg den igen, er det helt forkert for det er sådan jeg har lært det smiley

• #7   17. jun 2012 Den øgede trinlængde kommer i takt med hesten får bedre balance og flere muskler. Når hesten kommer ud og går de lange og seje skridt, kan du tit høre det ved at de "tramper" lidt hårde i jorden og at ryggen begynder at svinge. For at træne balancen, så lav en masse slangegange og slangebuer, men husk at skulderen skal blive inde hos dig. Sæt massere af overgange og temposkift ind. Du skal aktivere din hest under ridning, ikke bare sætte dig op og lade dig transportere rundt. Tænk, at du skal "ride hvert et skridt hesten tager" - så du hele tiden er bevidst om hvordan din hest bevæger sig. smiley

• #8   17. jun 2012 Kapsuntræning er godt for ungheste. Hjælper bl.a. hesten til at skyde skulderen mindre og får nemmere ved at finde deres balancepunkt.

Rid en del volter - ikke for små. (min. 20 m. volter og det større)
    Volter er derm, hvor ungheste finder deres bedste balancepunkt. Rid evt. frem og tilbage - altså driv på så du får et let sug på tøjlen og rid derefter ind i en halvparade. Det styrke bl.a. hesten bagpart og balance. Du må ikke ride for langsomt på en unghest da det kan virke meget hårdt for den, men du må heller ikke ride på hurtigt. Prøv at finde et ellers begaeligt tempo - og varier lidt i det (frem og tilbage).

Du kan også ride 8-taller. Der er meget du kan foretager dig med en unghest. Det skal være sjovt - den skal have noget at tænke på.

Jeg kommer i hvert fald godt ud af det med min unghest smiley

Kommentér på:
Træning af ungheste

Annonce