{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

Køre træt i det :-( {{forumTopicSubject}}

Hej! smiley
Ja smiley jeg har denne skønne 4 års røde hoppe som ikke er tilredet.
mistede min 14 årige hoppe et par måneder før så har ikke redet længe smiley og savner og komme ud og ride og starte stævner men vi går i stå med tilridningen fordi vores ridebane er træls og vejret gør lady sur også vil hun ikke samabejde men jeg går træt i at longere hun er rytter vandt så kan selv komme op på hende mangler stortset bare en underviser til at hjælpe med at trække hende hvis hun vil bakke når hun bliver tvær smiley kan ikke selv stå med hende for det hjælper ikke jeg går ned og op hele tiden for at få hende til og gå og såren hvis nu hun løber med mig eller andet? smiley
årh hvor går jeg dog sur i det smiley ved ikke hvad jeg skal gøre men tør ikke få en part for skal jo ornde lady's boks hverdag og foder og passe hende óg ville være bange for hun ikke får foder til tiden og hvis jeg forelsker mig i parten og tænker mere på den end min egen? smiley årh hvor er jeg forvirret nogen der kan hjælpe mig med at give mig undervisning eller bare hjælpe med hvad jeg skal gøre? smiley undskyld den forvirrede tekst smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køre træt i det :-(
  • #1   22. nov 2012 Find en part til hende smiley

• #2   22. nov 2012 Jeg ville få mig en part, og så kun ride den 1-2 gange om ugen, så du selvfølgelig har tid til din egen, og tager den som 1 priotet. smiley
    Jeg ville finde en god underviser, der kunne hjælpe dig med træningen osv.
    Og så ville jeg finde en ridehus i nærheden, hvor jeg evt kunne træne..
    -Håber det hjalp dig lidt på vej.

• #3   22. nov 2012 Det er bare ikke nemt at finde part! Jeg søger part til begge mine.

Jeg er ligeledes kørt sur i det, pga. manglende ridemuligheder (vejret, mudder) og manglende hjælp med unghest.

Jeg har IKKE råd til at få min hest opstaldet et sted, hvor jeg kan få undervisning. Kan godt forstår dig TS, men man må bare sige til sig selv, at man må få det bedste ud af vinteren, som man kan, og så starte på en frisk til sommer.

Jeg kan ikke engang longere min smiley Men man kan hygge om dem, strigle, gøre det med dem man nu kan. I det mindste, styrker det ens forhold til hesten smiley

• #4   22. nov 2012 Er din hoppe også tvær hvis du træner hende fra jorden? Tag og træn hende fra jorden så hendes signaler virker ordentligt inden du rider på hende. Hvis signalerne er ordentlige indlært skulle hun helst ikke tvære eller lignende.
    Ellers ville jeg gå en masse ture med hende så længe der hverken er sne eller glat, så hun kan få lagt nogle muskler.

• #5   22. nov 2012 Jeg ville hvis jeg var dig og muligt ride ved siden af, man blir rusten. Jeg har desværre ikke tiden, men at holde sin ridning ved lige mens man arbejder med unghest er da yderst fornuftigt. Og ja du vil da sikkert holde af den, men du har jo din egen, og vel valgt den fordi et og andet og det bygger i jo op omkring sammen. Tilridning tager tid. Var jeg ville jeg få en prof ud løbene så man havd værktøjerne i orden og fik støtte og hjælp til at komme vider.
    Held og lykke

• #6   23. nov 2012 Hvis hun fungerer fint, hvorfor så nøjes med at longere, når der er så mange andre ting du kan lave fra jorden?

Min hoppe må ikke rides, og jeg havde sååå mange rideplaner, at det gør helt ondt.
    Jeg kan også godt køre surt i det, for jeg kan nemlig ikke lave meget andet, end at gå, stoppe og bakke, samt træne med hende for lange liner og slippe hende fri i ridehuset.
    Det sucks desværre big-time, og jeg har da overvejet at begynde til undervisning, på en af rideskolens heste (bare for at komme igang igen). Jeg har ikke selv siddet på en hest i knap et år, og har ikke redet regelmæssigt i snart 3 år.

Men ja, find en underviser, eller evt. bare en rutineret hjælper. Det behøver ikke at koste meget mere end en part typisk koster.

• #7   23. nov 2012 Tak allesammen, tror det bliver svært at finde en part til hende.
    hmm ville da gerne sende hende i ridning men har bare ikke pengene vil jo gerne have de penge så jeg har til dyrlæge og har lige brugt en del på hende til tænder, vacc, ormekur, og en sparke skade og kronisk kolik smiley så det løber hurtigt op.
    jeg træner en del! HSM med hende
    Hvis i kender nogen som kører ud og underviser så sig endelig til jeg har et par annoncer her inde hvor jeg søger undervisning/hjælp men ingen svarer smiley

• #8   23. nov 2012 øv, hvor er det kedeligt at du bor så langt fra mig, for jeg står med samme problem som dig, og det kunne jo være skønt hvis vi havde kunnet hjælpe hinanden. På min hjælper det dog at ride med pisk. Det er ligesom, hvis hun ikke helt forstår mine signaler, så vælger hun at stå stille eller bakke, pisken gør at hun ved at hun skal gå fremad, for det signal kender hun.

• #9   23. nov 2012 min hest er lige gla med en pisk også når man longere man kan slå pisken så hårdt i jorden og hun står stadig bare og kigger? smiley
    Ja det kunne være fedt at hjælpe hinanden! smiley

Kommentér på:
Køre træt i det :-(

Annonce