{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Temperament
  • #1   18. nov 2012 Vejrtrækningsøvelser og en dygtig, rolig underviser. smiley

• #2   18. nov 2012 Hop af hesten hver gang du føler du er ved at koge over, træk vejret og tænk over hvorfor du får det sådan. Det har jeg gjort rigtig meget. Lad det aldrig gå ud over hesten! smiley

• #3   18. nov 2012
    Det er din skyld at tingene går galt, skylden kan ikke skydes på hesten så hvis den ikke gør som du beder den om, så er det ikke den din vrede skal gå ud over :o).

Også bliver tingene ofte værre når man mister temperamentet, hesten reagere dårligere og det hele kører op i en spids.

Så træk vejret og tæl til 10, det er dig der laver fejlen, ikke hesten.
    Kan du ikke styrer dig oven fra hesten, så hop af og gå.

• #5   19. nov 2012 stop op.. bare 2-3 min og tæl til ti.. og start så op der hvor det gik godt og prøv så igen.. smiley jeg har haft en varm hest og jeg har mega temperament. det skal man lige lære.. for bare det at man bliver lidt sur tænder hesten op og så kører møllen..

der er en grund til du bliver sur/irriteret. hvis det er fordi hesten ikke gør som den skal kan det være at det er fordi den ikke har styr på hvad den skal og/eller ikke er klar til det - altså at du kræver for meget.

så tænk over hvorfor hver gang - så kan du undgå det med tiden. eller også finder du ud af hvad du gør forkert..

• #6   20. nov 2012 Hop af hesten eller giv den lange tøjler, så den lige får lov til at slappe af imens i skridter rundt og tæl til 10 og prøv igen smiley
    Hvis hesten ikke gør som du vil have den til, er det fordi den ikke forstår dine signaler 100 %. Alt træning handler om rytterens signaler til hesten. Fordi hesten gør bare det som den får besked på, og hvis signalerne ikke går helt igennem hos hesten, så er det fordi at rytteren giver lidt uklare signaler som hesten har svært ved at læse. smiley

Kommentér på:
Temperament

Annonce