Føler sig holdt for nar! Føler sig holdt for nar!
Hej HG'ere.
Jeg havde i går kiropraktor på min pony. I første omgang var jeg ovenud lykkelig og tog alt hvad hun fortalte mig til mig.
MEN nu har jeg fået sat mig ned og "slugt" tingene og jeg sidder tilbage med en følelse af at være blevet narret godt og grundigt!
Jeg fik følgende genoptræningsprogram:
6-7 dage om ugen rides ponyen i skridt OG gallop over bomme på jorden. Dette gøres i starten kun ligeudrettet, mens rytter hele tiden retter skuldrene på plads. (Hesten er i forvejen meget stiv, og skulle fremvises på LILLE volte på ca. 3 meter. Kiro sagde hesten smed udvendige skuldre, når det var. Sjovt når den først lige er blevet smidig nok til 20 meter volter).
Efter noget tid skulle dette så gøres på volter og i slangegange. Fortsat i 15 min og UDEN trav overhovedet til hun kommer igen om 2 mdr og kigger på hesten.
Jeg må IKKE træne ham fra jorden, hverken i longe eller trække ham over bomme. Det eneste jeg må fra jorden er at trække hesten en tur i skoven - jeg må ikke engang skridte ham en tur i skoven.
Jeg er ikke den eneste i min stald, som sidder tilbage med den følelse at det virkelig er noget sjusk ! Man beder ikke en pony, som først lige er blevet stabil i sin trav, om at gallopere?
Og man finder da ikke noget bedre til ligeudretning end at komme i skoven! Jeg føler mig så meget taget ved røven!
jun 2011
Følger: 72 Følgere: 63 Heste: 7 Emner: 64 Svar: 308
Så kommer massøren tæt ind over hele forløbet og hvis hun mærker anledning til det, så kommer der self. ny kiropraktor ud. Men som udgangspunkt "klarer vi den selv".
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 46 Heste: 2 Svar: 213
Hun kommer og tjekker min nye her om et par uger
jun 2011
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 6 Emner: 16 Svar: 740
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 11 Emner: 12 Svar: 1.582
det kan godt være at enkelte er dygtige, effektive og reelle... men man skal nok tage det hele lidt mere afslappet.
Skal love for at en kiro eller massør også altid ville finde et eller andet på mig selvom jeg ikke har nogen fysiske problemer - og en behandling vil da være en forkælelse men heller ikke andet.
Det samme gælder sikkert også for mange heste. ^_^
jun 2011
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.629
Lyder dog mærkeligt at du fx godt må ride over bomme, men ikke trække den, og at du godt må trække den i skoven men ikke ride den - hvad er forskellen lige?
jun 2011
jun 2011
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 96
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.629
Det er jo fuldstændig selvmodsigende, det program hun har lavet...
jun 2011
Ja hun rettede skævheder, det er jeg glad for og jeg skal også nok holde de skuldre på plads.... Men jeg får Judit og Rie ind over og det er det.... Lad os stoppe den her i stedet for at fortsætte den...
jun 2011
Men den stopper her - jeg skal ikke have mere med hende at gøre.
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 96
sep 2008
Følger: 140 Følgere: 139 Heste: 2 Emner: 418 Svar: 1.892
Spørg hellere end gerne Rie til råds, hun er super sød og god til det ( har selv stået på steven)
Jeg ved ikke hvor meget mere de bruger nathalie ( Hestehviskeren) der ude mere, men ellers så prøv evt at få fat i hende så kan hun måske evt løsne lidt op i muskler osv.
Havde selv nathalie ude da jeg stod på stevens da min hest var ved at dø ( hun var der tilfældigt ) og hun fik sat gang i hestens mave = hun kan et eller andet
Føler sig holdt for nar!