564 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Schenkeldøv - Hvad gør man? Schenkeldøv - Hvad gør man?

Hello!

Min pony reagere på ingen måde på mine schenkler. Eller jo! - Hvis jeg trykker/sparker 2-3 hårdt hurtigt efter hinanden. Jeg kan godt dreje, få hende i holdning osv med benene. Men jeg kan bare ikke få hende frem! Hvis det er, fordi hun ikke gider dressur hvad skal vi så? - Vi blander ugens træning med longering, rebgrime, dressur, tur osv. Så vi laver en masse andet end kun dressur.
Hvis jeg så rider uden pisk, kan jeg opgive alt kontakt med benene. Så slæber hun fødderne af sted og jeg kan få lov at holde hendes hoved. Dreje kan vi jo, måske nok godt, hvis det da passer damen!

Dette problem har stået på i minimum ½ år !

Jeg har fået rådet om at ride med sporer, men vil ikke, så den kommer i ikke længere med smiley

Desperat rytter søger hjælp!

Ja jeg er bidløst!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Schenkeldøv - Hvad gør man?
  • #1   9. nov 2012 Tror ikke det er så meget andet end at prøve sporerne et par gange, se om det virker!

El´ler prøv med noget undervisning!

• #2   9. nov 2012
    Nogle heste kommer aldrig til at syntes banen er spændende, heller ikke selvom man laver alt muligt andet eller holder sig væk i længere perioder.

Men for at aflære dens døvhest skal du klemme med schenkelen, hesten reagere ikke så tjattes der til - også skal hesten reagere, i det øjeblik der reagers slippes schenkel tryk pg ikke noget tjat. Det handler om at give det signal du gerne vil ende ud med, reagere hesten ikke, så forstærker du.
    Du skal så finde noget hesten reagere på.
    Min oplevelse er nemlig også at nogle heste kan være møg ligeglade med en pisk.

Du kan også hoppe ned fra jorden og indlære frem signalet, det har jeg dog ikke gode erfaringer med hvis hesten i forvejen er en uenergisk og ligeglad type.

De heste jeg har redet på der har være lidt schenkeldøve inde på banen har været glimerende uden for banen, der forstod de ben meget let,men inde på banen, nix
    Nogle af dem heller ikke selvom der var spring og heller ikke selvom man lavede noget fra jorden osv.

• #4   9. nov 2012 med min part, der havde været rideskole hest inden jeg fik ham, var det præcis det samme smiley Som foreslået, klargjorte vi får ham hvad der egentligt betød når jeg sparkede/pressede til ham for at få ham frem. Så hvis jeg havde sparket en gang og han ikke gik frem, fik han et lille slag med pisken, ikke noget hårdt, men så vidste han at nu skulle han gå frem. Nu behøves jeg nærmest kun tænke at han skal gå frem smiley

• #5   9. nov 2012 Ja okay. Tak for jeres råd. Men hun er kun sådan på banen og rider helst dressur ude, så hvad skal jeg gøre til vinter, hvor det er så dejligt mudderet udenfor? - Jeg er så heldig at have en stor græs plæne, som vi må ride på ( svarer til ca. 4 ridebaner). Men der kan man da ikke ride i det her vejr + at når jeg kommer i stalden er det mørkt..

• #6   9. nov 2012 Sofie F:
    Har prøvet det med Tanik og nu reagere hun nærmest kun på pisken, når hun skal frem på banen..

• #7   9. nov 2012 Hej smiley
    Min hoppe var også en smule schenkeldøv, men det fik vi hurtigt rettet op på. Jeg kan med det samme anbefale, og det hjalp ufattelig meget. Hvis du er imod dette, er det selvfølgelig okay, men jeg vil med det samme anbefale dig sporer. Sporer er ikke et ''tvangs'' middel, det forstærker bare dine hjælpere. Når du rider med sporer reagerer hesten hurtigere end før. Du behøver kun at give den et lille spark - og hvis den ikke reagere giver du den et hårdere spark - husk altid ved gjordlejet da det er der de er mest følsomme og opmærksomme. Det giver ikke hesten et valg, og du får den presset frem. Husk altid at det er dig der bestemmer - OG IKKE DIN HEST. Det er dig der skal styre, og hvis hesten gør det modsatte må den få af vide at det er dig der bestemmer. Nogle gange må man straffe hesten så den ikke gør det igen. Så hellere have en opmærksom hest der ved hvad den må, end en doven og uvillig hest der kun gør hvad der passer den. Det har hjulpet rigtig meget for mig, og jeg behøver slet ikke kæmpe med min før i tiden ufrivillige hoppe.

• #9   9. nov 2012 Mit råd da jeg har prøvet det samme:
    Rid med spore eller pisk og i stedet for at sparke flere gange så en gang forholdvis hårdt, så hesten bliver lidt forskrækket og opdager at du faktisk mener det smiley
    Så vender den sig til det og så kan du. evt droppe sporerne hvis du vil smiley

• #10   9. nov 2012 læg benet til hvis der ikke sker noget så smæk den en med pisken(ikke hårdt eller noget bare så den reagere) de hjalp på min efter 2-4 dage:)

Kommentér på:
Schenkeldøv - Hvad gør man?

Annonce