{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
496 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg gøre? Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg ved ikke om I har fulgt mine andre lign. opslag, men altså..

Kort sagt, har jeg fået lov til at få min egen hest!!!

- Det har dog bragt en del tvivl og dilemmaer med sig..

Men altså nu står står jeg så her, og har nu muligvis fundet mig en super skøn hest! Det er en super fin hoppe! Hun er ung, men godt skolet, har gode gangarter og er fint under hjælperne! Har prøvet hende to gange, både alene og i flok. Hun er så mega skøn i al omgang.. Har prøvet hende ude, på bane og i ridehus. Hun har ikke ligeså meget energi på bane som ude, men altså det er ikke så slemt. Hun er ikke schenkeldøv overhovedet, hun har bare ikke den samme glæde ved at arbejde. Hun blev lidt påvirket af en anden på banen, men ikke den anden vi red med på tur? Eller andre i nærheden af hende? Hun blev også lidt påvirket af den sidste gang da vi så den (tror at det var den samme) på tur, men hun hoppede bare lige til siden ellers var der ikke noget.. Hun er lidt svær at lave et anspring til galop på, men jeg tror at det har noget at gøre med mig som rytter, fordi sælger kunne sagtens.. Og jeg har generelt ret svært ved det.. Men jeg havde min veninde med (som har sin egen hest) og min mors veninde med som rider selv rider dressur ... De så mig både på bane og i skov, og synes at vi passede mega godt sammen (det siger sælger også) og mine forældre og bror som også alle er vilde med hende! Og min veninde siger at hun kan se et rigtig stort potentiale i hende. Hun har også et godt sind, stabil, trafiksikker, virkelig kontaktsøgende! Hun kom mig i møde på folden her 2. gang! Og elsker at blive nusset!

Hun er virkelig en sød hest! Og jeg kunne sagtens se mig selv sammen med hende! Vi passer sammen i hovedet og fysisk, jeg synes at vi klæder hinanden og de videoer jeg har set af hende, bliver bare sådan helt WOW, hun er god! Men det er bare hun passer ikke rigtig under alle mine krav.. Jeg havde bare aldrig kunnet forstille mig med en hoppe? Uanset hvor mærkeligt det lyder. Og hun er lidt dyr, og hun har jo ikke den bedste galop.. Og ja.. Hun er ikke tilredet professionelt, men hun er dog i træning nu hos prof.. Men altså... Hun er 6 år, så er stadig lidt ung.

Jeg føler at kemien er der med hende og alt det der, men jeg ved bare ikke jeg er god nok til hende? Altså jeg skal her efter sommerferien gå på Dansk Islandsheste College, hvor man får prof undervisning to gange om ugen, og er omgivet af dygtige ryttere hele tiden, osv.. Så jeg kommer jo til at få rigtig meget hjælp.. Men stadig? Det er bare så svært at tage den endelige beslutning.. Har allerede siddet og kigget på alt udstyr til hende, hvor hun skal stå, og hvad der skal til komme til at ske med hende nu, undervisning og alt det der..

Jeg ved ikke om jeg er usikker på hesten, eller mig selv?Eller om jeg er handlingsky? Jeg er bare SÅ bange for at det kommer til at gå dårligt... Virkelig frygten for et nederlag er bare så stor! Jeg var meget tæt på at købe en hest som jeg fuldstændig forelsket i, men der var frygten der også, og jeg ventede desværre for lang tid, og han blev solgt.. Var derefter grædefærdig i flere dage, fordi jeg vidste at jeg skulle have købt ham.. Nu føler jeg at jeg står i samme situation.. Jeg kan ikke få hjælp af mine forældre, da de ikke er hestemennesker og min ridelære bor desværre for langt væk fra hesten til at kunne se på hende..

Jeg er seriøst så mega frustreret og forvirret, ved godt at det er svært at hjælpe ud fra en tekst.. Men altså hvad synes i? Hvad er jeg jeres tanker omkring det? Beklager det blev vidst lidt langt, men ja.. Håber virkelig at nogen kan hjælpe! smiley smiley

Bedste hilsner Carla smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre? Hjælp
  • #1   21. maj 2014 Kender det godt, bare hvor det gælder parter, men jeg ville nok vælge at gøre det, som du skriver at du får undervisning efter ferien og sådan, det ville nok hjælpe jer godt på vej.
    Og hvis jeg skal tage det jeg har prøvet med min nuværende part som et eksempel på at hvis man vil så kan man godt, da jeg startede med min part kunne vi ikke engang komme ned langs ridebanen, ponyen blev stående og ville ikke gå, problemet var det samme ved andre, nu på mandag er det et år siden jeg fik part på hende og nu rider vi ture selv, vi kan være mange på banen og hun bliver ikke påvirket, hvor før ville hun KUN følge efter andre, vi kan sagtens ride rundt på banen uden andre også, uden problemer.
    Da jeg begyndte kunne hun ikke galoppere uden at blive til en rodeo pony, nu går hun rigtig fint stabil i det, så hvis du føler hun er den rigtige hvad angår kemi og når andre også mener det, så kan du sagtens nå langt med hende, hvis du virkelig ønsker det. Jeg er nået så langt med min part helt alene, uden den store hjælp, kun få enkelte gange har der været hjælp ;.)

• #2   21. maj 2014 Ja, det kan jeg godt se. smiley Mange tak! smiley Hvor er det flot at du er kommet så langt med din part! Men faktisk var jeg også i samme båd som dig, da jeg skulle finde part (min nuværende), jeg prøvede ham på tur, hvor han var stresset, anmassende, ligelad med signaler.. Jeg var i tvivl, men ringede alligevel samme aften til ejer og sagde at jeg gerne ville prøve, og den hest har altså lært mig ALT! er så glad for ham! ÅÅh kommer til at savne det kræ! Men det er bare, når du køber din egen, så binder det jo? Man kan ikke bare lige pludselig sige, nå det gik jeg må finde en ny... smiley Og det er det som skræmmer mig så meget..

• #5   21. maj 2014 charlotte A: Jeg det er det med at tage chancen! Jeg ved det godt! men ved ikke om jeg være 100 % sikker eller om det er fint at være 99% ? Det er meget forskelligt, hvad folks oplevelser er med at købe hest.. Men jeg du har nok ret, jeg kan mærke inderst inde jeg passer hende her. smiley

Maja L: Ja undskyld, jeg vidste altså ikke lige hvad jeg skulle kalde den.. Så derfor den lidt mærkelig overskrift.. smiley Og det er desværre ikke en mulighed, da er hesten i kommission, og skal sælges hurtigst muligt, og der er andre som skal prøve hende snart... ellers ville det klart være det bedste!

• #7   21. maj 2014 Ja det er rigtig, og du ville købe den uden tvivl.. hmm.. Du har en god pointe. smiley Tak for svaret! smiley

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre? Hjælp

Annonce