{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En rigtig børnepony
  • #1   5. nov 2012 En 'rigtig' børnepony må være en man kan lære noget af, som man ikke selv skal lære noget, eller det kommer self an på hvor gammel, og rutineret man er, men jeg startede for eksempel op med Ronja (DSP) som kunne det hele, og har bragt mig et par gange op til tops i de få konkurrencer vi nu har været med i. Hun lærte mig en del. Eller også en lillepony, hvis barnet nu er 6 år, fks. så en shetter.
    Det var lige hvad jeg vidste, og hvad jeg ønskede mig dengang, en pony der kunne bringe mig til tops! smiley
    Sorry hvis det blev lidt langt smiley


  • #2   5. nov 2012 Nanna - det er lige sådan nogle erfaringer jeg søger =)

  • #3   5. nov 2012 Pia - Nå, jamen det lyder godt smiley

  • #4   5. nov 2012 Jeg synes som Nanna at det skal være en erfaren pony, og så en på omkring 125 så barnet ikke vokser fra den med det samme. Den skal også være total idiotsikker og hellere lidt for doven end lidt for frisk, det ville jeg mene smiley

  • #5   5. nov 2012 Min Prins er den ultimative børnepony... Uden sammenligning. Er 100% til at stole på, både i stalden, ridehallen og naturen. Han er rigtig god føling med, hvor meget hans rytter kan. Han giver den gas på springbanen med min 9-årige pige, men er mere forsigtig med min 5-årige. Nybegyndere får ham først i galop, når der er en voksen der trækker og giver grønt lys for, at det er ok:-)
    Han kan dressur, spring, hubertus, gå for vogn... Ja alt!
    Kan rides af min 9-årige pige i alle gangarter (og springe) uden sadel, kun med grime.
    Pigerne kan selv sadle op, rense hove, lægge dækken på osv.
    Han bliver umulig at erstatte når han ikke kan mere...


    profilbillede
  • #6   5. nov 2012 Hvis vi snakker en børnepony til de helt små - dem der skal til at lære at ride og være trygge ved hestene - så synes jeg det er vigtigt at den er helt bombesikker.
    Dvs. helt trafiksikker, ikke urolig overfor uventede situationer, rolig og 'langsom', i den forstand at selv helt små børn skal kunne trække med den, uden fx at komme bagud, eller blive trukket efter hesten.

    Den skal ikke gøre noget overilet eller pludselig, den skal være så tæt på forudsigelig, som et dyr kan blive. Hvis rytteren taber en stigbøjle eller falder af, skal hesten stoppe op, og ikke blive forskrækket og løbe videre, eller ved et uheld træde på rytteren.

    Når man så bliver lidt ældre, og er tryg ved hestene, kan man få sig en pony med mere liv i, en der kræver lidt mere at kunne styre, men stadig en der er til at tumle alene. Jo ældre de bliver, jo mere livlig pony kan de klare. smiley


  • #7   5. nov 2012 Han er i øvrigt Welsh mountain, 124 cm og 25 år gammel. Da jeg selv var barn, sprang jeg LA baner og red LB dressur på ham:-)

    profilbillede
  • #8   5. nov 2012 En god børnepony er kort sagt en stabil, rolig pony smiley alder kan være underordnet, det kommer an på hvordan den er blevet opdraget og uddannet. Ikke fordi den skal kunne gå PRI for at være god til børn, den skal lige som CTS siger være bombesikker smiley

  • #9   5. nov 2012 Min første pony var en rigtig børnepony.
    Hun var idiotsikker, og hoppede ikke selvom der sprang en bombe ved siden af hende. Hun var verdens bedste ven, og meget forsigtig. Alle kunne trække hende, alle kunne skridte på hende og hun gjorde aldrig nogle fortræd. Jeg kunne sågar sove inde ved hende hvis jeg ville, jeg ved hun ville passe på mig.


  • #10   5. nov 2012 Super med jeres svar =)

    Nu nævner nogle af jer en pony til de helt små børn - hvad med børn der er lidt større, men stadig i 3'er pony størrelse? =)


  • #11   5. nov 2012 Det kommer helt an på barnets temperament. Jeg har jasmin på 9 år en pige der simpelhen ikke gider ride en pony uden der er lidt modstand. Så hun faldt pladask for 5 året alfa på 138 cm. Så se på barnet hvad kan barnet, hvor meget vilje har barnet, hvor meget tålmodighed har barnet og ikke mindst vil du være der hver eneste dag i mange år frem eller skal barnet selv kunne det hele :).

  • #12   5. nov 2012 Hej jeg synes der er rigtig mange god svar, vi har lige købt en til vores søn, han er en meget mild dreng og vi var så heldig at finde en rigtig rolig mild pony til ham, men jeg er nød til lige at sige at tit hænge prisen også sammen med hvad pony man få, man kan være heldig. men når ponyen flyttes kan de aldstå godt være lidt urolig, selvom de er så rolige, man skal husk det er dyr og jeg ville aldrig lade min søn være alene med hans pony selvom den er pragtfuldt. det kan være en jungle at finde en, for der er rigtig mange som sælge en ^^børnepony^¨som bare ikke er en rigtig børnepony, vi har engang købt en og dame lovet højt at den var bare så sød ved børn og da vi så den oppe ved hende var den sød, så kom den hjem til os efter 1 uger havde den sparket efter børne og bidt min lille pige i hånden bagefter stejlet den og vendte bagen til for at sparke hende,så man skal virkelig passe på, damen nægtet alt og ville da heller ikke tag den tilbagen igen. det var en pony til 1500kr, der er ikke sket min datter noget ellers men ville sige mange vil synde for sådan et dumt beløb. smiley

  • #13   5. nov 2012 En welsh mountain pony er en guld pony for børn smiley

  • #14   5. nov 2012 og det var en shetlænder, så synes bestemt ikke det er en børnpony, men man kan være heldig smiley

  • #15   5. nov 2012 jeg har en blanding mellem en wels og shetter hun er en god børnepony hun er til salg

    profilbillede
  • #16   5. nov 2012 Dejligt med jeres erfaringer - bare kom med mere =)

    (PS. Jeg søger ikke nogen pony, da jeg ikke har behov for flere og ikke har nogle børn smiley )


  • #17   5. nov 2012 Shettere KAN være gode børneponyer - men de fleste er det ikke... De kan være lidt utilregnelige.
    Welsh mountain er absolut det bedste valg, efter min mening. De har også en god størrelse, så man ikke vokser fra dem lige med det samme.


  • #18   5. nov 2012 Min søster (hun er voksen) fik en pony forærende for et par år siden. En lille sort shetter på 85 cm. Og han er simpelt hen noget af det mest fantastiske jeg nogensinde har mødt. Han var ikke særlig pæn da han kom, fyldt med lus, lange hove mm. Men han er simpelthen det sødeste og blideste på jorden. Jeg passer ham, og har undervist små ryttere på ham, og ja, han kan godt nok ikke galopere men i skridt og trav er han den bedste lære pony, for han gør kun hvad der bliver sagt når rytteren gir ham de rigtige tegn, ellers stopper han eller går lidt rundt efter sit eget hoved.
    Så hvis man siger til børnene at de skal ta hænderne ned, ellers kan man ikke styre ponyen, så virker det faktisk, så de hurtigt lærer at det er vigtigt at sidde ordenligt og gi de rigtige tegn smiley
    Han kan også stå i flere måneder uden at lave noget og så blive spændt for vognen og køre en tur i fuldstændig fremmede omgivelser, og han trisser bare derud af ...


  • #19   5. nov 2012 Det er ham her smiley

    profilbillede
  • #21   5. nov 2012 Min pony, Surtsey, startede jeg ud med. da jeg var 3½ år, og jeg har ham endnu. Han er en rigtig god børnepony på 126 cm, og han ved, når det er helt små børn, der er omkring ham. Men er man derimod voksen er han en rigtig fræk pony, der render under leddet, når der lukkes ind, og er rigtig madglad. Og i takt med, at jeg blev ældre, så blev han også mere fræk smiley

    Af og til kommer der en lille dreng med svær autisme og får lidt "terapi" ved at komme ud til Surtsey. Surtsey er helt rolig i omgangen med drengen, og drengen kan bare ligge helt stille henover ryggen på Surtsey, og så går de ind i en helt anden verden, og Surtsey står bare bomstille og er helt med på, hvad det er han har på rygge. Drengen er 3 år, og har intet sprog, men nu har hans første ord været hest.

    Da jeg fik ham har han kunnet alt det grundlæggende, som en hest skal kunne. Han bliver ikke redet mere i dag, andet end når der lige er den lille dreng ude smiley


Kommentér på:
En rigtig børnepony

Annonce