3 års børnepony. {{forumTopicSubject}}
undrer mig gang på gang, men nu fik jeg lige lyst til at høre hvad i andre tænker.
har lige læst en annonce hvor overskriften hedder, skøn talentfuld børnepony.
når man så går ind og læser om den, så er den tre år og ny tilredet (siger lidt sig selv)
den kræver dermed en rutineret rytter.
men hvordan kan man reklamerer med en god børnepony, når den ikke engang er færdig tilredet og stadig mangler en masse rutine, hvilket en tre års som regel gør.
der står også beskrevet om den at den kigger lidt på tingene på tur, og har kun få gange været på tur.
læste også forleden om en kanon børne pony, den var et år, og der stod at den ville blive rigtig nem at tilride.
hvordan ved man lige det.
selvfølgelig kan man se på ponyen/hestens sind, men man kan jo aldrig vide sig sikker alligevel.
min frieser troede jeg ville blive en drøm at tilride, hun har "tabt" sin rytter fem gange, hvorimod jeg troede det ville blive en kamp med min knabstrupper, men hun laver aldrig det mindste.
så man kan vel ikke vide.
hvad tænker i om denne måde at nærmest garantere for at det bliver en super børnepony. er der virkelig folk der køber en tre års til deres mindre børn??
mar 2010
Følger: 78 Følgere: 87 Heste: 15 Emner: 142 Svar: 898
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 74
Det er min pony - og ja - der står også i annoncenat grundet ponyens alder skal rytteren have sin grundlæggende ridning på plads.
Men derudover så har denne her bare et fantastisk temperament - og hun rides af et barn på 11 år.
VH Kira
mar 2006
Følger: 336 Følgere: 307 Heste: 19 Emner: 43 Svar: 863
jan 2008
Følger: 103 Følgere: 422 Heste: 13 Emner: 116 Svar: 1.345
en ikke tilredet hest, kan ofte sagtens give trækketure, men når den skal til at tilrides mere selvstændigt uden trækker, så skal det da være et ret dygtigt barn for at kunne hjælpe ponyen videre.
nightfall: det er bestemt ikke personligt, stødte bare over din pony, og kom til at tænkte på hvor mange gange jeg har set det før.
til min sygårige dreng og min 10 årige pige vil jeg gerne ponyen har oplevet en masse og ikke bliver bange for træstamme i siden
men skøn pony du har, uden tvivl, ville bare have formuleret annoncen lidt anderledes..
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 930
At man overhovedet kan få sig selv til at bare skrive i en annonce at det er en børne pony, syntes jeg er skide uansvarligt! Et barn kan have set "børne" hesten og have forældre som ikke ved en pind om heste, andet end at de syntes at den er så billig at barnet gerne må få den.
Jeg bliver totalt pissed off når jeg ser sådan nogle annoncer!
jan 2008
jan 2008
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
At den så ikke er det, I forbinder med en børnepony - rolig, stabil, idiotsikker osv. - er så noget andet, men det ændrer jo ikke på, at den sælges til børn og henvender sig til børn - ergo en børnepony
jan 2008
det kan du faktisk godt have ret i, måske ser vi bare forskelligt på hvad en børnepony er..
det ville faktisk være en logisk forklaring. Tak
må jeg så vende debatten lidt og spørge jer
HVAD ER EN GOD BØRNEPONY????? (skulle ikke rådes, men bare så folk ser det )
feb 2009
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 74
jeg tror vi tænker forskelligt - for når jeg tænker børn - så tænker jeg ikke 3- 5 årige - de får trækketure på shetlændere eller rider på 30 årige ponyer
Der vil jeg heller aldrig kigge på en 3 års, hvor der står talentfuld i overskriften.
Min rides af børn - og har størrelse til at henvende sig til børn - og ja den skal da have mere rutine - derfor skriver jeg også talentfuld og at man skal have sin grundlæggende ridning på plads.
Det er ikke en nybegynder pony, det er så unge dyr meget sjældent - men det synes jeg bestemt heller ikke jeg giver udtryk for.
Min har udvist super god forståelse for ridning, super koncentration og lydighed - den har været med over 10 gange i naturen og har taget det super cool - men jeg har skrevet at den kigger - for så ung en hest kan man ikke forvente er helt stabil i naturen endnu.
VH Kira
jan 2008
vi tænker nok bare ikke ens, jeg tænker børn er fra helt nye (3-4 år) til 12 år, men sys det er de færreste tolvårige der har rutine til at ride en tre års. men som nævnt ovenover ser vi måske forskelligt på betegnelsen "børnepony"
okt 2004
En god børnepony, er svær af definere, for det kommer an på hvilken aldersgruppe rytteren er i. Er det til de helt små (omkring/under 10 år) skal den være helt trafiksikker, være rolig og let at håndtere for børnene - dvs. stå stille når den er bundet, gå pænt i snor, lydig osv. - og så skal den være letridelige i alle gangarter, gå stabilt og være let at styre og stoppe.
Når børnene bliver lidt ældre og mere rutineret, synes jeg godt, at der må være lidt mere udfordring i ponyen, så der fx er mere gang i den under ridning. Jo ældre og mere rutineret barnet er, jo mere tændt må ponyen være. Jeg mener dog altid, at den skal være helt trafiksikker, være let at håndtere fra jorden og ingen unoder have, altså fx at stejle eller bukke (med mindre det er smerte, men det tæller jo ikke rigtig med her) eller stikke af. Så den skal altid være ordentligt opdraget
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 930
En rutineret pony rytter som leder efter en ungpony der skal være en fremtidig top pony, kigger nok heller ikke efter en "børne pony". Sorry, men i mine øre er det ord som henviser til en pony til urutinerede små børn som ikke har de vildeste mål om konkurrencer.
Men selvfølgelig syntes man selv at ens egen pony er den dejligste Jeg er da også meget glad for min pony og vi har et meget tæt bånd, men da han kan kræve lidt af rytteren blev han IKKE solgt som børne pony(han er 8, kan lb-la dressur, er indsprunget og har prøvet det meste). Vi har været ude og prøve 2-3 såkaldte børne ponyer til min lillesøster. To af dem var imellem 1-4 år og kort fortalt var det alt andet end børne ponyer.. Ved den ene blev det stykke tekst da også slettet i annoncen efter vi havde været der
jan 2008
men tak for din defination
aug 2010
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 38 Svar: 696
Hans sind og erfaring er fantastisk, han har ingen dårlige oplvelser haft, vi bor tæt ved meget trafikeret vej (der rides han kun af voksen) og han er hvas jeg vil kalde 110% trafiksikker, også med tung trafik.
Med forbehold for at, selvom vi ikke har set ham reagere på trafik, og han er kørt med sammen med ældre heste og vogn, så er han jo kun et baby dyr
SÅ
Til mine børn? Jeg skal ikke nyde noget af en "lære pony". det betyder ofte at den er varm og redet til LA af en super dygtig pige som nu er vokset fra den og med mine små poder derpå vil den eksplodere af kedsomhed, nææ giv mig et godt sind, nogle paller og noget plastik, så tager vi den derfra
okt 2004
mar 2006
Følger: 336 Følgere: 307 Heste: 19 Emner: 43 Svar: 863
3 års børnepony.