{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

3 års børnepony. {{forumTopicSubject}}

undrer mig gang på gang, men nu fik jeg lige lyst til at høre hvad i andre tænker.

har lige læst en annonce hvor overskriften hedder, skøn talentfuld børnepony.
når man så går ind og læser om den, så er den tre år og ny tilredet (siger lidt sig selv)
den kræver dermed en rutineret rytter.
men hvordan kan man reklamerer med en god børnepony, når den ikke engang er færdig tilredet og stadig mangler en masse rutine, hvilket en tre års som regel gør.
der står også beskrevet om den at den kigger lidt på tingene på tur, og har kun få gange været på tur.

læste også forleden om en kanon børne pony, den var et år, og der stod at den ville blive rigtig nem at tilride.
hvordan ved man lige det.

selvfølgelig kan man se på ponyen/hestens sind, men man kan jo aldrig vide sig sikker alligevel.

min frieser troede jeg ville blive en drøm at tilride, hun har "tabt" sin rytter fem gange, hvorimod jeg troede det ville blive en kamp med min knabstrupper, men hun laver aldrig det mindste.
så man kan vel ikke vide.

hvad tænker i om denne måde at nærmest garantere for at det bliver en super børnepony. er der virkelig folk der køber en tre års til deres mindre børn??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 års børnepony.
  • #1   22. aug 2013 Vi har en 3 års til vores 5 årige datter. Dog kun små trækture endnu. Han blir ikke tilredet før næste år. Han var dels købt som selskab til vores hingste plage men også til ungerne smiley

  • #2   22. aug 2013 Hej

    Det er min pony - og ja - der står også i annoncenat grundet ponyens alder skal rytteren have sin grundlæggende ridning på plads.

    Men derudover så har denne her bare et fantastisk temperament - og hun rides af et barn på 11 år.

    VH Kira


  • #3   22. aug 2013 Sådan en har jeg også og du skal være velkommen til at komme og møde ham, for så ved du at det kan lade sig gøre :-)) han er SÅ nem på alle måder og ingen i verden ville nogensinde kunne gætte han var under 15 hvis jeg ikke oplyste det. smiley

  • #4   22. aug 2013 men tænker bare, den er vel ikke så stabil endnu, at barnet ligefrem kan lære noget af at ride den.. tænker at det måske ville være bedre at sælge den som "pony med kapacitet, (hvis den har det) eller ponyen til rytter der mangler udfordring.

    en ikke tilredet hest, kan ofte sagtens give trækketure, men når den skal til at tilrides mere selvstændigt uden trækker, så skal det da være et ret dygtigt barn for at kunne hjælpe ponyen videre.

    nightfall: det er bestemt ikke personligt, stødte bare over din pony, og kom til at tænkte på hvor mange gange jeg har set det før.
    til min sygårige dreng og min 10 årige pige vil jeg gerne ponyen har oplevet en masse og ikke bliver bange for træstamme i siden smiley
    men skøn pony du har, uden tvivl, ville bare have formuleret annoncen lidt anderledes..


  • #5   22. aug 2013 En pony på 4 år, eller yngre, er og bliver ALDRIG en børne pony i mine øjne! Unge heste kan have det bedste og roligste temprament, men de er også bare tit rigtig uforudsigelige!
    At man overhovedet kan få sig selv til at bare skrive i en annonce at det er en børne pony, syntes jeg er skide uansvarligt! Et barn kan have set "børne" hesten og have forældre som ikke ved en pind om heste, andet end at de syntes at den er så billig at barnet gerne må få den.
    Jeg bliver totalt pissed off når jeg ser sådan nogle annoncer!

    smiley


  • #6   22. aug 2013 de kan jo sagtens være søde og rare, men tænker deres uddannelses niveau, men kan vel ikke forvente at mindre børn kan uddanne en hest (nogle kan selvfølgelig) men langt fra alle.

  • #7   22. aug 2013 og ja, så har de bare ikke prøvet så meget, og er som Felina siger mere uforudsigelige.


  • #8   22. aug 2013 Den er jo stadig en børnepony, forstået på den måde at den er henvendt til børn. smiley
    At den så ikke er det, I forbinder med en børnepony - rolig, stabil, idiotsikker osv. - er så noget andet, men det ændrer jo ikke på, at den sælges til børn og henvender sig til børn - ergo en børnepony smiley


  • #10   22. aug 2013 CTS
    det kan du faktisk godt have ret i, måske ser vi bare forskelligt på hvad en børnepony er..
    det ville faktisk være en logisk forklaring. Tak smiley

    må jeg så vende debatten lidt og spørge jer

    HVAD ER EN GOD BØRNEPONY????? (skulle ikke rådes, men bare så folk ser det smiley )


  • #11   22. aug 2013 Hej

    jeg tror vi tænker forskelligt - for når jeg tænker børn - så tænker jeg ikke 3- 5 årige - de får trækketure på shetlændere eller rider på 30 årige ponyer smiley

    Der vil jeg heller aldrig kigge på en 3 års, hvor der står talentfuld i overskriften.

    Min rides af børn - og har størrelse til at henvende sig til børn - og ja den skal da have mere rutine - derfor skriver jeg også talentfuld og at man skal have sin grundlæggende ridning på plads.

    Det er ikke en nybegynder pony, det er så unge dyr meget sjældent - men det synes jeg bestemt heller ikke jeg giver udtryk for.

    Min har udvist super god forståelse for ridning, super koncentration og lydighed - den har været med over 10 gange i naturen og har taget det super cool - men jeg har skrevet at den kigger - for så ung en hest kan man ikke forvente er helt stabil i naturen endnu.

    VH Kira


  • #12   22. aug 2013 Nightfall.
    vi tænker nok bare ikke ens, jeg tænker børn er fra helt nye (3-4 år) til 12 år, men sys det er de færreste tolvårige der har rutine til at ride en tre års. men som nævnt ovenover ser vi måske forskelligt på betegnelsen "børnepony"


  • #13   22. aug 2013 Ingemann - Ja, jeg tror det kommer an på hvordan man ser det. smiley For når ponyen henvender sig til børn, og indtil videre er blevet redet af børn og arbejder godt med det - så er det jo en børnepony. smiley

    En god børnepony, er svær af definere, for det kommer an på hvilken aldersgruppe rytteren er i. Er det til de helt små (omkring/under 10 år) skal den være helt trafiksikker, være rolig og let at håndtere for børnene - dvs. stå stille når den er bundet, gå pænt i snor, lydig osv. - og så skal den være letridelige i alle gangarter, gå stabilt og være let at styre og stoppe.

    Når børnene bliver lidt ældre og mere rutineret, synes jeg godt, at der må være lidt mere udfordring i ponyen, så der fx er mere gang i den under ridning. Jo ældre og mere rutineret barnet er, jo mere tændt må ponyen være. Jeg mener dog altid, at den skal være helt trafiksikker, være let at håndtere fra jorden og ingen unoder have, altså fx at stejle eller bukke (med mindre det er smerte, men det tæller jo ikke rigtig med her) eller stikke af. Så den skal altid være ordentligt opdraget


  • #14   22. aug 2013 Enig med Ingermann!


    En rutineret pony rytter som leder efter en ungpony der skal være en fremtidig top pony, kigger nok heller ikke efter en "børne pony". Sorry, men i mine øre er det ord som henviser til en pony til urutinerede små børn som ikke har de vildeste mål om konkurrencer.
    Men selvfølgelig syntes man selv at ens egen pony er den dejligste smiley Jeg er da også meget glad for min pony og vi har et meget tæt bånd, men da han kan kræve lidt af rytteren blev han IKKE solgt som børne pony(han er 8, kan lb-la dressur, er indsprunget og har prøvet det meste). Vi har været ude og prøve 2-3 såkaldte børne ponyer til min lillesøster. To af dem var imellem 1-4 år og kort fortalt var det alt andet end børne ponyer.. Ved den ene blev det stykke tekst da også slettet i annoncen efter vi havde været der smiley


  • #15   22. aug 2013 CTS- kan følge det du siger, vi ser bare ikke ens på det. men det gør jo heller ikke noget..
    men tak for din defination smiley


  • #16   22. aug 2013 MIn datter på 7 har en 3 årig hun selv har været med til at tilride. Han rides fast af en rutineret ældre pige som kan lære ham de grundlæggende ting, så han lige præcis er foran min pige, men hun kan sandelig også selv, og han er nemmere end en gammel skole/børnpony med tusinde nykker smiley
    Hans sind og erfaring er fantastisk, han har ingen dårlige oplvelser haft, vi bor tæt ved meget trafikeret vej (der rides han kun af voksen) og han er hvas jeg vil kalde 110% trafiksikker, også med tung trafik.
    Med forbehold for at, selvom vi ikke har set ham reagere på trafik, og han er kørt med sammen med ældre heste og vogn, så er han jo kun et baby dyr smiley


    Til mine børn? Jeg skal ikke nyde noget af en "lære pony". det betyder ofte at den er varm og redet til LA af en super dygtig pige som nu er vokset fra den og med mine små poder derpå vil den eksplodere af kedsomhed, nææ giv mig et godt sind, nogle paller og noget plastik, så tager vi den derfra smiley


  • #17   22. aug 2013 Ingemann - Altså du mener, at du ikke er enig i min definition, eller hvordan? smiley

  • #18   23. aug 2013 Man kan altså heller ikke rede alle over en kam. Min er blevet kastet ud i alt siden han var føl, han rides med helt lange tøjler forbi traktorer, store lastbiler, kampvogne flere gange hver eneste uge, både alene og med andre og han har ALDRIG så meget som rykket med et øre. Selfølgelig har en 3 års meget at lære i ridningen, men b-boy er så stabil at små børn selv sadler ham op, så hjælper jeg dem lige op med i skub i numsen og så kan de ellers siddet så uroligt og ukontrolleret som de overhovedet vil. Han er total cool og ved altså bare når det er en urutineret der er på ryggen af ham, når jeg derimod selv rider ham og stiller ham overfor nye udfordringer har han også den gnist der skal til, så han vil sagtens kunne følge et barn der blev dygtigere og dygtigere til at ride! For et par år siden solgte vi en varm 3 års til en 10 årig pige og de har den endnu og starter store stævner, og helt ærligt - det har dælme formet hende som rytter!! Så tålmodig og forstående! Så jeg vil sige, at man må besøge ponyerne og vurdere om de er det man søger i en pony til ens barn, og når jeg tænker børnepony tænker jeg altså også børn helt op til 13 års alderen som har en vis erfaring og styr på deres krop. Men en meget spændende debat, dejligt at høre folks meninger når man selv står med en smiley

Kommentér på:
3 års børnepony.

Annonce