{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.063 visninger | Oprettet:

Prøve pony = 3 brud på armene {{forumTopicSubject}}

Sidder og har det vildt dårligt og især på min datters vejne smiley
Vi skulle ud idag og prøve en dejlig rolig pony, var tilredet som 4 års og redet alene uden problemer.. Ponyen har dog stået stille og var påbegyndt genopfriskning og igen uden problemer, står stille ved opstigning og kan rides i alt vejr og er super rolig...
Vi kommer ud og alt er roligt, ejer har dog ikke meget erfaring men har normalt en til at ride denne pony.. Nå den får sadel og trense på (blev ikke striglet, vælger at ignorere dette) vi går ud og den er stadig rolig så jeg giver min datter et ben op og ponyen tager et skridte jeg tager fat tøjlen for at holde den stille og bomben springer.... Den laver total rodeo til min datter flyver ud over hoved på den og den fortsætter rundt så nu er min søn som står på folden (det er en fold de plejer at ride på) nu løber ind mod muren og begynder at skrige af skræk, min datter kan ikke komme op og er helt ulykkelig, damen hjælper min datter og jeg løber derefter over for at redde min dreng !! Ponyen hopper rundt og ender i stalden igen imens vi går tilbage til bilen og kører på skadestuen.. Begge arme brækket og den ene to steder smiley I annoncen står der sidst: Med forældreopbakning vil den blive den perfekte børnepony ????? Øhh hvad sker der !!!!
Der røg turen i Tivoli på onsdag med klubben, bonbontur søndag og sommerferielejr i Jylland smiley
Lille opstød fra en der sidder med en pakke tudekiks.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøve pony = 3 brud på armene
  • #1   26. maj 2014 Hold da op altså.. Enten var i bare mega uheldige, og ponyen blev forskrækket over et eller andet, eller også lyver sælger da gevaldigt smiley

    Nogle har desværre bare ikke ren mel i posen, og gør alt muligt dumt for at prøve at sælge deres dyr/ting... Man skal være meget skeptisk!
    Jeg ville næste gang kræve at se en anden rytter ride hesten først smiley


  • #2   26. maj 2014 Forresten, god bedring til din datter!

  • #3   26. maj 2014 Ja ved ikke lige hvad der skete smiley men tror ikk den blev forskrækket over noget for den var hel cool til hun satte sig smiley
    Og tak smiley


  • #4   26. maj 2014 Sikke en lorte oplevelse!

    Det er så nemt at være bagklog, men husk altid at få sælger til at ride først - hellere dem end jer, hvis nogen skal være kanonføde smiley


  • #5   26. maj 2014 Og ja, rigtig rigtig rigtig god bedring med din datter, og håber også sønnen er ok.

  • #7   26. maj 2014 ØV! har også en pige jeg hjælper som har købt en såkaldt "børnepony"
    Det er simpelthen så ærgeligt når små piger for sådanne ponyer med hjem..
    Men rigtig god bedring til din datter! Og så er i da ikke i tvivl om, at det ikke skal være den pony!


  • #8   26. maj 2014 Der kan være sket noget der gjorde ponyen var bange eller irriteret over noget og derfor reagere sådan. Det betyder ikke at den ikke kan blive børnehest. Alle heste kan blive bange - ung som gammel, bombesikker som vågen. Det er normalt og det er hesten instinkt der tager over, så er den fløjtende ligeglad med hvad der er så ryggen af den. Det er hverken pony eller sælgers skyld. Rent sort uheld i mine øjne.

  • #9   26. maj 2014 Frækt at nogen kan sidde og give sælger skyld for at lyve og jeg ved ikke hvad.

  • #10   26. maj 2014 Rigtig ærgerligt for din datter! Rigtig god bedring med hende smiley

    Ej okay Sandra, hvis din datter havde glædet sig helt vildt til at prøve en pony og så bliver hun smidt af, og brækker armen 3 steder. Ville du så ikke syntes det var ærgerligt?


  • #11   26. maj 2014 Team: jo, selvfølgelig ville jeg da det? Men du er der da en kæmpe forskel på at sige at det er ærgeligt og beskylde sælger for at lyve, for noget der 99% sikkert har været et rent uheld. Ikke ts, men andre i emnet.

  • #12   26. maj 2014 Jeg kan ik sige om sælger lyver, for kender ik deres side af sagen - men det er bare sort uheld

    Netop derfor skal sælger altid ride først.
    smiley


  • #13   26. maj 2014 Sandra, jeg tror ikke du er klar over hvor mange der pynter på deres heste når de skal sælge. Om det er fordi at de er blinde overfor deres egen kærlighed til hesten eller om det er for, at hesten kan blive solgt er jo lige fedt.
    I min verden er en børnepony ikke en pony der eksplodere! Ja enhver hest bliver forskrækket, det sker, men der er satme da også stor forskel på at blive forskrækket og så til at eksplodere og rende sin vej. Skulle jeg have en børnpony - eller på sigt ville få den til at blive børnepony - så ville jeg holde mig langt væk fra ponyer der kylede min datter af, i det hun satte sig op smiley


  • #14   26. maj 2014 En pony ville jo ikke lege rodeo for ingenting?
    Der er utrolig mange sælgere der snyder!


  • #15   26. maj 2014 Tine: jo, det er jeg udmærket klar over. Men derfor er man i mine øjne ikke berettiget til at sidde og udtale sig om at sælger lyver og what so ever, når man som en anden siger ikke kender sagen fra den anden side eller ponyen for den sags skyld.

  • #17   26. maj 2014 Har selv prøvet det med en hest hvor jeg kun lige nåede at komme op også løb den ellers af sted og det var korde og red kun på en almindelig indhegnet mark så var bange for den løb igennem hegnet med mig og jeg kunne ikke stoppe den men der var heldigvis to personer med mig og tog der viste hesten fre, så de fik hevet fat i den da jeg kom forbi 5 gang og fik den så stoppet fra jorden da jeg ikke selv kunne men den havde aldrig haft et barn/junior på ryggen kun voksne hun troede godt den kunne men af gode grunde kunne hun jo ikke være sikker fald så heldigvis ikke af
    Så held og lykke til din datter håber ikke det gør for meget ond på hende og at i alle er faldt til "to" igen


  • #18   26. maj 2014 Sandra: Nej, jeg har aldrig skrevet noget om at jeg var der til at bedømme det.
    Men jeg kan tænke mig til det.


  • #19   26. maj 2014 Det er selvfølgelig rigtigt. Men jeg vil nu vove at påstå at det stadig ikke er en børnepony, der er selvfølgelig forskel på hvad man mener der er en børnepony.
    Jeg kender selvfølgelig ikke sagen fra den anden side og så bliver jeg jo nød til, at forholde mig til den side jeg har fået - dertil mener jeg ikke sådan en pony kan sælges som børnepony, heller ikke på sigt lige pt.


  • #20   26. maj 2014 Team: det har jeg heller ikke sagt?

  • #21   26. maj 2014 Nej du har jo lige slettet din kommentar?
    Du spurgte "Var du der selv til at bedømme sagen?"


  • #22   26. maj 2014 Tine: fair nok at du synes det, men derfor synes jeg stadigvæk ikke det er i orden at folk påstår at sælger lyver, når de som sagt ikke var der og ikke kender sælgers side. Så hellere forholde sig neutral.

  • #23   26. maj 2014 Helt enig Tine!

  • #24   26. maj 2014 Team: ja jeg har. Jeg spurgte dig om havde været der - jeg skrev ikke at du var. Der er en væsentlig forskel. (;

  • #25   26. maj 2014 "Så du var der måske selv til at bedømme?"


  • #26   26. maj 2014 Jesus, lad det nu ligge...

    -,-


  • #27   26. maj 2014 Team: jesus, det er jo fordælen et spørgsmål - ikke en konstatering. Kan det ikke også være fløjtende ligegyldigt?

  • #28   26. maj 2014 og lige præcis derfor ville jeg aldrig lade børn prøve en hest først, ville enten selv tage den eller bede sælger få den fremvist..

    dog vil jeg self. til hver en tid undgå selv at starte men har gjort det et par gange både på hest jeg selv skulle have og pony jeg var med små piger ude og kigge på..

    Men hvor er det dog en øv situation for dig og din datter, håber virkelig ikke at sælger har løjet om den, for nøj jeg ville have en grim smag i munden bagefter så..


  • #29   26. maj 2014 Sandra: Jeg tror ikke du gør dig begreb om hvor meget sælgere snyder. Jeg fløj til Bornholm for at se på en rigtig flot fem-årig pony. Den var, ifølge ejer, tilredet og godt i gang med uddannelsen.
    Jeg mødte en haltende hest der ikke kunne gå en slangegang på to buer med bare nogenlunde balance.
    - Sælger kendte endda hende som jeg hav de med ude til at bedømme den.

    En an den "børnepony" bogstaveligtalt angreb min træner idet den så hende. Uden varsel bed den fat lige over brystet på hende, rev sig f ri aftræktorvet og galoperede væk...
    I stalden var den ved at sparke sine ejere.

    Jeg endte med at købe en en rigtig børnepony. Nu har jeg haft ham i 3 år og har aldrig været utryg vedden,oplev et at den stak af med migellerbukket. Aldrig.
    - for det er sådan en rigtig børnepony er.


  • #30   26. maj 2014 Ja, du spurgte og jeg svarede smiley

  • #31   26. maj 2014 Sælger snyder helt sikkert ! en pony laver ikke sådan et rodeo for ingenting.

    Jeg tænker om ponyen overhovedet er redet til ... smiley

    Held og lykke med din datter smiley synd for jer med sådan en træls oplevelse smiley


  • #32   26. maj 2014 Hold da op hvor er jeg ked af det på din datters vejne smiley Heldigvis healer børnsknogler ret hurtigt smiley Men håber virkelig ikke oplevelsen har fået hende til at miste modet på ridningen.
    Ponyen kunne sagtens være blevet forskrækket, min i mine øjne bør en bombesikker børnepony ikke eksploderer ud i vild rodeo, ja hoppe til siden eller sådan noget det ville være okay. Det andet bør en stabil børnepony ikke gøre.
    Du ved tilfædigvis ikke noget om alderen og rutinen på de børn som ellers red ponyen?


  • #33   26. maj 2014 God bedring til din datter. Læs mit indlæg om "børneponyer". Vh Tina

  • #34   26. maj 2014 God bedring med armene smiley
    Men er jeg den eneste som bider mærke i at hesten ikke bliver strigles, og at der dermed kan være noget som sidder og irriterer så meget, at da først pigen har sat sig op, bliver hesten nød til at få hende af, og komme væk fra det farlige på dens ryg?
    Det er en lidt dårlig forklaring, men det var egentligt mine tanker til at starte med.


  • #35   26. maj 2014 Det lyder da lidt som gjordkramper siden den "sprang i luften" som du siger..

    Få en til at vise ponyerne frem i skal se på- synd at hun og ponyen fik sådan en dårlig oplevelse !

    Held og lykke med det hele .


  • #36   26. maj 2014 Kæft, jeg havde haft dårlig smag i munden hvis jeg var sælger.

    Rigtig god bedring til din datter, og vel egentligt også til din søn - sikke en oplevelse han også har fået.


  • #38   26. maj 2014 Øv bøv. Håber din datter trods det hele er ok. Ja heste kan blive forskrækket. Men går der en holder og hesten explodere er der da noget helt galt. Især når den er i sine vante omgivelser. Købte os min som ny tilredet og han er aldrig expoderet. Kan hesten finde på dette skal det meldes ud. Alt andet er farligt og absolut ikke ok. Tror ja gjordkræmper ondt i ryggen osv. Ihvertfald god bedring med din datter smiley og håber sælger tænker sig ekstra om inden en ny pige kommer op. Det er atore dyr og børn. Så vigtigt man ved hvad man laver, og gør man det ikke må man melde det ud. Selv redet en hvor jeg måtte stoppe den ved at sige på ejeren. For hver gang jeg rørte tøjen øgede den tempoet. Når man prøver heste lærer man meget om heste verdenen smiley

  • #39   26. maj 2014 Synd for din datter ja, træls med alle de planer der skulle ødelægges.

    Vi kender også en der skulle så på en god rolig rutineret islænder for nogle år siden - og den var alt andet end det. Derfor få ALTID ejer/en anden til at sætte sig op først smiley


  • #40   26. maj 2014 God bedring til din datter, sikke en øv oplevelse smiley
    Og håber din søn kommer sig over forskrækkelsen


  • #41   26. maj 2014 Øv øv for din datter smiley
    Jeg er også den type, som altid prøver hesten først. Får aldrig ejer til at ride den først, da jeg føler at ting bliver "skjult" for mig, hvis jeg gør det. Men har ondt af din datter. Et er at brække en arm, men at brække begge er virkelig noget lort, og så sættes man ret meget tilbage, når man skal ud og prøve igen, fordi man skal have styrken tilbage i armene :3


  • #42   26. maj 2014 Ja, desværre er det ikke alle som er helt ærlige når de skriver salgsannoncer og jeg kender det sørgeligt alt for godt, at man kommer ud til en helt "anden hest" end sælger havde skrevet om.. Det er simpelthen frygteligt irriterende! smiley

  • #43   26. maj 2014 Altså min første tanke er gjordkrampe.
    Du nævner at sælger er uerfaren og normalt har en til at ride den for sig. Hun har garanteret spændt gjorden så meget hun nu kunne og ikke tænkt videre over det.
    Nu ved jeg godt du siger at den var rolig indtil hun kom op, men det giver også ret god menig med en gjordkrampe fordi når dee kommer vægt på også så spænder sadlen mere. .
    Det er i hvert fald min tanke.
    Det er super ærgerligt at det skulle gå ud over din datter men en anden gang ville jeg nok råde dig til at se sælger ride den først smiley og hvis dette ikke er muligt så have en etfaren rytter med der kan så din datter ikke bare bliver kylet af igen smiley


  • #44   26. maj 2014 Åh nej, det var da en forfærdelig oplevelse for din datter.
    Når man ikke var der, og ikke kender sagen, er det svært at bedømme hvad der gik galt.
    Jeg har som sælger stået i næsten samme situation, og tro mig, man har en RIGTIG dårlig smag i munden bagefter smiley
    Skulle sælge en "kone" hest, som altid var ualmindelig sød og nem at omgås.
    Pigen kom og skulle prøve hende. Det gik super fint, og hesten var som altid sød og rolig.
    Da vi kommer hjem fra ridehallen og hun skal til at stige af, vælger hesten at stejle......helt ud af det blå. Pigen røg bagover, ned i gruset.
    TRO MIG...... jeg som som sælger, FULDSTÆNDIG chokeret og lamslået. Hun kom heldigvis ikke nogen til, men jeg havde det forfærdeligt og var MEGA flov.
    Dagen efter var hesten igen "bombesikker", men trods det valgte jeg ikke at sælge den. Turde simpelhen ikke. Tænk hvis den skulle gøre det igen og nogen kom til skade......
    Derfor mener jeg også man skal passe på med at dømme sælger. Ja, der er mange snydepelse derude, og vil snyde omkring en børnepony.....ja så synker man ikke lavere...... MEN, hændelige uheld kan desværre ske


  • #45   26. maj 2014 Nu har jeg været i Tivoli med brækket arm så hvis din datter har mod på det og du har så kan man godt være i Tivoli og sikkert også bonbonland med 2 arme i gips

    Ved dog ikke med lejer men hvis det først er om en 14 dages tid så har man ikke så ondt i armen mere så man kan nok godt være med til snobrød og snakke og lege lidt hvis bare folk tager lidt hensyn (og det er 2 arme som ikke virker det virker lidt mere voldsomt for andre så jeg er næsten sikker på din datter vil få det som en prinsesse



  • #46   26. maj 2014 Puha smiley Jeg har også prøvet noget lignende dog uden skader. Jeg skulle prøve en part, en haflinger vallak på 5 år som var fuldt tilredet og stabil i følge ejer. Da jeg satte mig op stak den af med mig og ned af en skrænt og da jeg så kom op igen sagde ejeren at den altså kun var 3 år og det var anden gang den var på ridebanen og 4 gang den havde rytter på plus det var en hingst! Siden da har jeg været meget nervøs overfor nye heste hvis jeg ikke kender ejeren smiley

  • #47   26. maj 2014 Øv hvor en situation at komme i. Stakkels din datter - håber hun kommer sig hurtigt og har mod på stadig at ride.

    Jeg har prøvet noget lignende to gange.

    Den ene gang var en hest jeg selv havde tilredet. Der havde været lidt problemer i starten, men efterfølgende var den blevet helt fin. Men så en dag nåede jeg kun lige at stige op, og så stormede hesten bukkende afsted. Det kostede to brækkede håndled og en brækket tommelfinger.

    Anden gang var en hest jeg var ude at kigge på. Jeg havde været ude og se den en gang og også redet den. Anden gang skulle ejers datter ride den, så jeg kunne se den under rytter, og hesten gik fuldstændig agurk. Sælger var målløs.

    Så jo jeg tror på at sådan noget bare sker en gang i mellem uden synlig grund og at sælger altså ikke nødvendigvis behøver have skjult noget.

    Den sidste hest endte faktisk som turhest for turister smiley




  • #48   26. maj 2014 Men lige apropo at sælger lyver, fordi hesten ikke opfører sig som lovet, passer så ikke altid. Jeg kender en der solgte en springpony, som ALTID sprang alle spring, den stoppede aldrig eller løb udenom - det havde den aldrig gjort med nogle.

    Så kom der en køber helt fra sjælland af (den stod i jylland), og lige dén dag stopper den på ALLE spring, og nægter simpelthen at springe. Her var det ikke sælgers henblik på at lyve overfor køber, ponyen havde aldrig opført sig sådan før.


  • #49   26. maj 2014 Calla:
    Nej men hvis man siger at hesten er en børnepony, så må man jo også forvente, at den ikke eksplodere smiley


  • #50   26. maj 2014 Puha for en oplevelse! Desuden synes jeg da bestemt godt man kan "tænke selv" Undskyld jeg siger det.. hesten er 4 år. så bombesikker er en 4-årig heller ikke smiley Så løgn og latin tror jeg sælger har prøvet og du så har været uheldig med din datter smiley smiley

  • #51   26. maj 2014 Hvis jeg var sælger ville jeg klart skrive en ærlig annonce. Ellers ender ponyen måske hos nogle der slet ikke kan håndtere dyret. Men ikke alle sælgere tænker på hestens bedste frem for alt, men derimod pengene. Synd. smiley

    Limira - Der står ikke at den er 4 år, men at den blev tilredet som 4 års. Så jeg går ud fra den var lidt ældre. smiley Jeg tror ikke man som forælder overhovedet ville sætte sine børn op på en under 6-7 år. :3 Selvfølgelig kommer det an på rutinen, men de fleste forældre vil helst være lidt overbeskyttende, så dette netop ikke sker. smiley

    Nå, men i hvert fald; God bedring til din datter TS! Og din søn - Han har nok fået sig en forskrækkelse. smiley


  • #52   26. maj 2014 Tja nogle gange sker der bare ting..

    Min boss havde brækket benet på at falde af sin ene hest

    Derfor skulle jeg og en anden pige motionere hans heste.. begge super søde heste.. den ene lidt følsom MEN super sød og dejlig hete.. intet ondt i den..

    Jeg har redet den flere gange uden noget..
    Så kom den anden pige og skulle motionere den lidt også.. (jeg motioneret normalt dem begge og nogle gange kom hun og tog den ene)

    vi sadlede op og det hele..

    Vi kommer i ridehus jeg hopper på min.. Da hun hopper op på den anden går den helt amok.. hvorfor ved vi ikke.. vi tror hun har fået gjort noget forkert eller noget den ikke lige brød sig om og den gik amok lige som den du beskriver..

    Vil sige lige tilføje jeg bag efter satte mig op på hesten uden der var det mindste på den..

    Så det kan være din datter eller dig har fået ramt et sted eller på anden måde gjort noget hesten har været lidt følsom overfor og derfor er den eksploderes jeg har som sagt set det før..

    Derudover så er det godt nok bare SÅ uheldigt for din datter.. Gud hvor er det også uheldigt og falde af så endda begge arme brække det da helt vildt..
    Håber ikke det har fået hende til og midste modet med heste..


  • #53   26. maj 2014 Den er 6 år nu og de siger den aldrig har lagt an til noget for, men har lige fået besked fra hende der har annoncen at hun havde givet besked om til ejeren at den skulle rides lidt mere inden salg.
    Jeg har det sådan at det er ikke alderen der er afgørende, har erfaring fra Malope på min profil og min dreng Sammie på min profil og Malope var 5 år og Sammie fylder 4 år i næste mdr. og hende der gjorde ham ryttervant mener han burde gå på en rideskoles nybegynder hold.


  • #54   26. maj 2014 Hvor er det bare synd for din datter smiley Rigtig god bedring med hende.

    Jeg vil dog sige at jeg hæfter mig ved at der stod skrevet i annoncen: "Med forældreopbakning vil den blive den perfekte børnepony"
    Altså; det er den ikke endnu, men det kræver noget arbejde som et barn ikke kan klare alene!!! Så jeg antager at ponyen ikke var redet noget videre siden tilridningen? smiley ?? Med andre ord prøvede I en halv rå pony uden at tage nogen forholdsregler, eller se den under rytter først.
    Den oplevelse kunne både din datter og ponyen have været bedst foruden. Jeg håber din datter kommer over det uden men, hverken fysisk eller psykisk. Og så håber jeg at I tænker jer lidt bedre om næste gang, og kun vælger at prøve erfarne og velopdragne ponyer når det er til børn. Et lille hint: Gå gerne efter en erfaren stævnepony. De har som regel prøvet lidt af hvert og opdragelsen er som regel på plads smiley


  • #55   27. maj 2014 Enig med ovenstående (Gitte B)... hæftede mig også ved at der står "vil blive... blabla"
    Gad godt at have set hele annoncen og prisen - umiddelbart ud fra din beskrivelse er der nogle alarmklokker der ringer hos mig. Det være sig hestens alder, uerfaren ejer, og sætningen "vil blive", altså sagt på en anden måde: er ikke (endnu)...

    Rigtig kedelig oplevelse for dig og dine børn. Jeg håber hun snart er ovenpå igen og heldigvis slap I nådigt med tre brud. Det er en risikofyldte sport og en hest er blot et dyr med instinkter.
    Held og lykke fremover med at finde en god og rolig pony og rigtig god bedring til din datter smiley


  • #56   27. maj 2014 "Med forældreopbakning vil den blive den perfekte børnepony"

    Det betyder som Gitte skriver, at ponyen er under uddannelse/ikke færdig tilredet. Og kræver at forældrene har kendskab til det. Har I ikke fået at vide, hvor meget ponyen er redet? Jeg synes ikke det lyder til at de prøver at snyde jer, men som sagt ud fra annoncen, en pony som stadig er under uddannelse. Det ville være noget andet, hvis der stod at ponyen var "bombe sikker, eller sød børnepony, god begynder pony" osv. Så vi henne i en hel anden grøft. smiley

    Men rigtig synd for jer, at i har fået sådan en oplevelse. Men som de andre skriver, så skal man ALTID, få ejer til at vise hesten frem. Netop fordi nogen sælger godt kan finde på at snyde. Så det er mest sikkert at lade dem ride først.. smiley

    God bedring til din datter, og håber hun finder sig en god pony. smiley


  • #57   27. maj 2014 Meget synd for din datter, håber hun trods alt har det godt. Og det er en rigtig træls oplevelse.

    Og jeg er enig med de andre som skriver, at man skal lade ejer ride den først så de kan vise hvad hesten kan og hvordan den er blevet redet, som Stine skriver, at når den er under uddannelse så kræver det jo meget mere end bare at sætte sig op og så ride og enhver hest eller pony er et levende dyr og kan altid reagerer pludseligt.
    Om sælger vil synde, ved ingen, men idag med de regler der er, tror jeg og håber da, at sælger tænker sig godt om...


  • #58   27. maj 2014 Jeg er super bevidst om at den ikke var klar til alt men igen at blive trukket rundt var jeg bestemt ikke bevidst om den ikke var klar til ?? Jeg spændte selv gjorden og det var IKKE meget da jeg ikke kender ponyen og hende der normalt rider den ikke var der.

  • #59   27. maj 2014 Altid altid altid få en til at fremvise den før man selv sætter sig op! Alt andet er altså dumt...

  • #60   27. maj 2014 ?? Ja noget har jeg da lært ??
    Vi var bare heldige med Candy og de andre ???


  • #63   30. maj 2014 Hm øv øv men jeg ville nu aldrig sætte mig eller mine børn op på en fremmed hest/pony uden jeg havde set den under rytter først, man kan jo aldrig vide hvordan en fremmed hest er, dyre lære penge og rigtig synd for din datter. Nu er jeg selv igang med at sælge en lille pony og igen gælder reglen om at købere først ser hende med rytter på før de selv får lov så de har en ide om hvordan ponyen er rent ridemæssigt

  • #64   30. maj 2014 Eva, hvem er høj i hatten og undskylder sælger?
    Der kan være mange forklaringer på, hvorfor den ponyprøvning endte så dramatisk... men ud fra de oplysninger som TS fremlægger, ville der i første omgang have ringet en klokke hos mig. Ikke fordi jeg ikke har tillid til andre mennesker, men fordi jeg har en sund fornuft og logisk sans.
    Jeg har masser (for at bruge et ungt udtryk) tillid til mine medmennesker, men jeg er også realistisk og ved at ikke alle mennesker er realistiske i deres (selv)opfattelse af diverse. Derfor er sund skepsis altså ikke et udtryk for mistillid.
    Og sælger har vel som sådan heller ikke løjet ved at sige at ponyen ville kunne blive en god børnepony- altså det er en gisning der lader være sig i det uvisse!
    Jeg synes det er rigtig kedeligt at TS og hendes børn har været ude for sådan en oplevelse, men man kan ikke overlade ansvaret på andre end sig selv.
    Jeg håber virkeligt at TS og hendes børn får nogle gode oplevelser med heste og finder den rette pony smiley


  • #65   30. maj 2014 Jeg er hvert fald heller ikke høj i hatten, eller undskylder sælger. Men som Malenetilde skriver, så er det ikke forkert at tænke lidt logisk.. Man kan aldrig stole 100% på en sælger, for mange af dem vil gøre ALT for at få deres ponyer/heste solgt. For der er mange heste til salg. Men i det her tilfælde, står der jo netop i annoncen, at ponyen VIL blive en god børnepony. Altså er den det ikke hel endnu. En god børnepony for mig, er hvert fald, at ponyen har en masse erfaring og evt. startet stævner og set en masse og som kan lære børnene en masse. En god børnepony er altså ikke en unghest, som først skal til at lære. Men det kommer selvfølgelig igen an på, hvor meget erfaring rytteren har selv.

    Men det er rigtig synd, at ts og hendes datter har haft sådan en oplevelse, det må naturligvis aldrig ske, og det lyder til at der ikke hel har været enighed om hvor meget ponyen kunne. Håber af hele mit hjerte at ts, får fundet en rigtig god begynder pony til datteren. smiley


Kommentér på:
Prøve pony = 3 brud på armene

Annonce