10. jun 2010 Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 9 Emner: 14 Svar: 445
Prøve pony = 3 brud på armene {{forumTopicSubject}}
Sidder og har det vildt dårligt og især på min datters vejne
Vi skulle ud idag og prøve en dejlig rolig pony, var tilredet som 4 års og redet alene uden problemer.. Ponyen har dog stået stille og var påbegyndt genopfriskning og igen uden problemer, står stille ved opstigning og kan rides i alt vejr og er super rolig...
Vi kommer ud og alt er roligt, ejer har dog ikke meget erfaring men har normalt en til at ride denne pony.. Nå den får sadel og trense på (blev ikke striglet, vælger at ignorere dette) vi går ud og den er stadig rolig så jeg giver min datter et ben op og ponyen tager et skridte jeg tager fat tøjlen for at holde den stille og bomben springer.... Den laver total rodeo til min datter flyver ud over hoved på den og den fortsætter rundt så nu er min søn som står på folden (det er en fold de plejer at ride på) nu løber ind mod muren og begynder at skrige af skræk, min datter kan ikke komme op og er helt ulykkelig, damen hjælper min datter og jeg løber derefter over for at redde min dreng !! Ponyen hopper rundt og ender i stalden igen imens vi går tilbage til bilen og kører på skadestuen.. Begge arme brækket og den ene to steder I annoncen står der sidst: Med forældreopbakning vil den blive den perfekte børnepony ????? Øhh hvad sker der !!!!
Der røg turen i Tivoli på onsdag med klubben, bonbontur søndag og sommerferielejr i Jylland
Lille opstød fra en der sidder med en pakke tudekiks.
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Nogle har desværre bare ikke ren mel i posen, og gør alt muligt dumt for at prøve at sælge deres dyr/ting... Man skal være meget skeptisk!
Jeg ville næste gang kræve at se en anden rytter ride hesten først
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
jun 2010
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 9 Emner: 14 Svar: 445
Og tak
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
Det er så nemt at være bagklog, men husk altid at få sælger til at ride først - hellere dem end jer, hvis nogen skal være kanonføde
feb 2006
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Det er simpelthen så ærgeligt når små piger for sådanne ponyer med hjem..
Men rigtig god bedring til din datter! Og så er i da ikke i tvivl om, at det ikke skal være den pony!
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
feb 2008
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 34 Svar: 743
Ej okay Sandra, hvis din datter havde glædet sig helt vildt til at prøve en pony og så bliver hun smidt af, og brækker armen 3 steder. Ville du så ikke syntes det var ærgerligt?
feb 2008
feb 2006
Netop derfor skal sælger altid ride først.
okt 2006
I min verden er en børnepony ikke en pony der eksplodere! Ja enhver hest bliver forskrækket, det sker, men der er satme da også stor forskel på at blive forskrækket og så til at eksplodere og rende sin vej. Skulle jeg have en børnpony - eller på sigt ville få den til at blive børnepony - så ville jeg holde mig langt væk fra ponyer der kylede min datter af, i det hun satte sig op
dec 2011
Der er utrolig mange sælgere der snyder!
feb 2008
apr 2012
Følger: 149 Følgere: 145 Heste: 2 Svar: 336
Så held og lykke til din datter håber ikke det gør for meget ond på hende og at i alle er faldt til "to" igen
dec 2011
Men jeg kan tænke mig til det.
okt 2006
Jeg kender selvfølgelig ikke sagen fra den anden side og så bliver jeg jo nød til, at forholde mig til den side jeg har fået - dertil mener jeg ikke sådan en pony kan sælges som børnepony, heller ikke på sigt lige pt.
feb 2008
dec 2011
Du spurgte "Var du der selv til at bedømme sagen?"
feb 2008
dec 2011
feb 2008
dec 2011
feb 2006
-,-
feb 2008
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
dog vil jeg self. til hver en tid undgå selv at starte men har gjort det et par gange både på hest jeg selv skulle have og pony jeg var med små piger ude og kigge på..
Men hvor er det dog en øv situation for dig og din datter, håber virkelig ikke at sælger har løjet om den, for nøj jeg ville have en grim smag i munden bagefter så..
apr 2012
Følger: 9 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 84 Svar: 628
Jeg mødte en haltende hest der ikke kunne gå en slangegang på to buer med bare nogenlunde balance.
- Sælger kendte endda hende som jeg hav de med ude til at bedømme den.
En an den "børnepony" bogstaveligtalt angreb min træner idet den så hende. Uden varsel bed den fat lige over brystet på hende, rev sig f ri aftræktorvet og galoperede væk...
I stalden var den ved at sparke sine ejere.
Jeg endte med at købe en en rigtig børnepony. Nu har jeg haft ham i 3 år og har aldrig været utryg vedden,oplev et at den stak af med migellerbukket. Aldrig.
- for det er sådan en rigtig børnepony er.
dec 2011
nov 2011
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 11 Emner: 87 Svar: 761
Jeg tænker om ponyen overhovedet er redet til ...
Held og lykke med din datter synd for jer med sådan en træls oplevelse
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Ponyen kunne sagtens være blevet forskrækket, min i mine øjne bør en bombesikker børnepony ikke eksploderer ud i vild rodeo, ja hoppe til siden eller sådan noget det ville være okay. Det andet bør en stabil børnepony ikke gøre.
Du ved tilfædigvis ikke noget om alderen og rutinen på de børn som ellers red ponyen?
sep 2010
Følger: 50 Følgere: 48 Heste: 3 Svar: 5
feb 2012
Følger: 74 Følgere: 64 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 2.213
Men er jeg den eneste som bider mærke i at hesten ikke bliver strigles, og at der dermed kan være noget som sidder og irriterer så meget, at da først pigen har sat sig op, bliver hesten nød til at få hende af, og komme væk fra det farlige på dens ryg?
Det er en lidt dårlig forklaring, men det var egentligt mine tanker til at starte med.
jan 2007
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 6 Emner: 131 Svar: 421
Få en til at vise ponyerne frem i skal se på- synd at hun og ponyen fik sådan en dårlig oplevelse !
Held og lykke med det hele .
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.054
Rigtig god bedring til din datter, og vel egentligt også til din søn - sikke en oplevelse han også har fået.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
Vi kender også en der skulle så på en god rolig rutineret islænder for nogle år siden - og den var alt andet end det. Derfor få ALTID ejer/en anden til at sætte sig op først
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
Og håber din søn kommer sig over forskrækkelsen
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Jeg er også den type, som altid prøver hesten først. Får aldrig ejer til at ride den først, da jeg føler at ting bliver "skjult" for mig, hvis jeg gør det. Men har ondt af din datter. Et er at brække en arm, men at brække begge er virkelig noget lort, og så sættes man ret meget tilbage, når man skal ud og prøve igen, fordi man skal have styrken tilbage i armene :3
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 21 Svar: 178
dec 2006
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 5 Emner: 149 Svar: 1.788
Du nævner at sælger er uerfaren og normalt har en til at ride den for sig. Hun har garanteret spændt gjorden så meget hun nu kunne og ikke tænkt videre over det.
Nu ved jeg godt du siger at den var rolig indtil hun kom op, men det giver også ret god menig med en gjordkrampe fordi når dee kommer vægt på også så spænder sadlen mere. .
Det er i hvert fald min tanke.
Det er super ærgerligt at det skulle gå ud over din datter men en anden gang ville jeg nok råde dig til at se sælger ride den først og hvis dette ikke er muligt så have en etfaren rytter med der kan så din datter ikke bare bliver kylet af igen
feb 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 5
Når man ikke var der, og ikke kender sagen, er det svært at bedømme hvad der gik galt.
Jeg har som sælger stået i næsten samme situation, og tro mig, man har en RIGTIG dårlig smag i munden bagefter
Skulle sælge en "kone" hest, som altid var ualmindelig sød og nem at omgås.
Pigen kom og skulle prøve hende. Det gik super fint, og hesten var som altid sød og rolig.
Da vi kommer hjem fra ridehallen og hun skal til at stige af, vælger hesten at stejle......helt ud af det blå. Pigen røg bagover, ned i gruset.
TRO MIG...... jeg som som sælger, FULDSTÆNDIG chokeret og lamslået. Hun kom heldigvis ikke nogen til, men jeg havde det forfærdeligt og var MEGA flov.
Dagen efter var hesten igen "bombesikker", men trods det valgte jeg ikke at sælge den. Turde simpelhen ikke. Tænk hvis den skulle gøre det igen og nogen kom til skade......
Derfor mener jeg også man skal passe på med at dømme sælger. Ja, der er mange snydepelse derude, og vil snyde omkring en børnepony.....ja så synker man ikke lavere...... MEN, hændelige uheld kan desværre ske
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
Ved dog ikke med lejer men hvis det først er om en 14 dages tid så har man ikke så ondt i armen mere så man kan nok godt være med til snobrød og snakke og lege lidt hvis bare folk tager lidt hensyn (og det er 2 arme som ikke virker det virker lidt mere voldsomt for andre så jeg er næsten sikker på din datter vil få det som en prinsesse
mar 2009
Følger: 150 Følgere: 170 Heste: 5 Emner: 410 Svar: 2.124
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.420
Jeg har prøvet noget lignende to gange.
Den ene gang var en hest jeg selv havde tilredet. Der havde været lidt problemer i starten, men efterfølgende var den blevet helt fin. Men så en dag nåede jeg kun lige at stige op, og så stormede hesten bukkende afsted. Det kostede to brækkede håndled og en brækket tommelfinger.
Anden gang var en hest jeg var ude at kigge på. Jeg havde været ude og se den en gang og også redet den. Anden gang skulle ejers datter ride den, så jeg kunne se den under rytter, og hesten gik fuldstændig agurk. Sælger var målløs.
Så jo jeg tror på at sådan noget bare sker en gang i mellem uden synlig grund og at sælger altså ikke nødvendigvis behøver have skjult noget.
Den sidste hest endte faktisk som turhest for turister
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.374
Så kom der en køber helt fra sjælland af (den stod i jylland), og lige dén dag stopper den på ALLE spring, og nægter simpelthen at springe. Her var det ikke sælgers henblik på at lyve overfor køber, ponyen havde aldrig opført sig sådan før.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Nej men hvis man siger at hesten er en børnepony, så må man jo også forvente, at den ikke eksplodere
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
maj 2011
Følger: 148 Følgere: 113 Heste: 7 Emner: 45 Svar: 1.179
Limira - Der står ikke at den er 4 år, men at den blev tilredet som 4 års. Så jeg går ud fra den var lidt ældre. Jeg tror ikke man som forælder overhovedet ville sætte sine børn op på en under 6-7 år. :3 Selvfølgelig kommer det an på rutinen, men de fleste forældre vil helst være lidt overbeskyttende, så dette netop ikke sker.
Nå, men i hvert fald; God bedring til din datter TS! Og din søn - Han har nok fået sig en forskrækkelse.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Min boss havde brækket benet på at falde af sin ene hest
Derfor skulle jeg og en anden pige motionere hans heste.. begge super søde heste.. den ene lidt følsom MEN super sød og dejlig hete.. intet ondt i den..
Jeg har redet den flere gange uden noget..
Så kom den anden pige og skulle motionere den lidt også.. (jeg motioneret normalt dem begge og nogle gange kom hun og tog den ene)
vi sadlede op og det hele..
Vi kommer i ridehus jeg hopper på min.. Da hun hopper op på den anden går den helt amok.. hvorfor ved vi ikke.. vi tror hun har fået gjort noget forkert eller noget den ikke lige brød sig om og den gik amok lige som den du beskriver..
Vil sige lige tilføje jeg bag efter satte mig op på hesten uden der var det mindste på den..
Så det kan være din datter eller dig har fået ramt et sted eller på anden måde gjort noget hesten har været lidt følsom overfor og derfor er den eksploderes jeg har som sagt set det før..
Derudover så er det godt nok bare SÅ uheldigt for din datter.. Gud hvor er det også uheldigt og falde af så endda begge arme brække det da helt vildt..
Håber ikke det har fået hende til og midste modet med heste..
jun 2010
Jeg har det sådan at det er ikke alderen der er afgørende, har erfaring fra Malope på min profil og min dreng Sammie på min profil og Malope var 5 år og Sammie fylder 4 år i næste mdr. og hende der gjorde ham ryttervant mener han burde gå på en rideskoles nybegynder hold.
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 601
Jeg vil dog sige at jeg hæfter mig ved at der stod skrevet i annoncen: "Med forældreopbakning vil den blive den perfekte børnepony"
Altså; det er den ikke endnu, men det kræver noget arbejde som et barn ikke kan klare alene!!! Så jeg antager at ponyen ikke var redet noget videre siden tilridningen? ?? Med andre ord prøvede I en halv rå pony uden at tage nogen forholdsregler, eller se den under rytter først.
Den oplevelse kunne både din datter og ponyen have været bedst foruden. Jeg håber din datter kommer over det uden men, hverken fysisk eller psykisk. Og så håber jeg at I tænker jer lidt bedre om næste gang, og kun vælger at prøve erfarne og velopdragne ponyer når det er til børn. Et lille hint: Gå gerne efter en erfaren stævnepony. De har som regel prøvet lidt af hvert og opdragelsen er som regel på plads
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 368
Gad godt at have set hele annoncen og prisen - umiddelbart ud fra din beskrivelse er der nogle alarmklokker der ringer hos mig. Det være sig hestens alder, uerfaren ejer, og sætningen "vil blive", altså sagt på en anden måde: er ikke (endnu)...
Rigtig kedelig oplevelse for dig og dine børn. Jeg håber hun snart er ovenpå igen og heldigvis slap I nådigt med tre brud. Det er en risikofyldte sport og en hest er blot et dyr med instinkter.
Held og lykke fremover med at finde en god og rolig pony og rigtig god bedring til din datter
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Det betyder som Gitte skriver, at ponyen er under uddannelse/ikke færdig tilredet. Og kræver at forældrene har kendskab til det. Har I ikke fået at vide, hvor meget ponyen er redet? Jeg synes ikke det lyder til at de prøver at snyde jer, men som sagt ud fra annoncen, en pony som stadig er under uddannelse. Det ville være noget andet, hvis der stod at ponyen var "bombe sikker, eller sød børnepony, god begynder pony" osv. Så vi henne i en hel anden grøft.
Men rigtig synd for jer, at i har fået sådan en oplevelse. Men som de andre skriver, så skal man ALTID, få ejer til at vise hesten frem. Netop fordi nogen sælger godt kan finde på at snyde. Så det er mest sikkert at lade dem ride først..
God bedring til din datter, og håber hun finder sig en god pony.
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Heste: 6 Svar: 3
Og jeg er enig med de andre som skriver, at man skal lade ejer ride den først så de kan vise hvad hesten kan og hvordan den er blevet redet, som Stine skriver, at når den er under uddannelse så kræver det jo meget mere end bare at sætte sig op og så ride og enhver hest eller pony er et levende dyr og kan altid reagerer pludseligt.
Om sælger vil synde, ved ingen, men idag med de regler der er, tror jeg og håber da, at sælger tænker sig godt om...
jun 2010
dec 2006
Følger: 77 Følgere: 107 Heste: 5 Emner: 202 Svar: 4.229
jun 2010
Vi var bare heldige med Candy og de andre ???
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 9 Svar: 49
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 368
Der kan være mange forklaringer på, hvorfor den ponyprøvning endte så dramatisk... men ud fra de oplysninger som TS fremlægger, ville der i første omgang have ringet en klokke hos mig. Ikke fordi jeg ikke har tillid til andre mennesker, men fordi jeg har en sund fornuft og logisk sans.
Jeg har masser (for at bruge et ungt udtryk) tillid til mine medmennesker, men jeg er også realistisk og ved at ikke alle mennesker er realistiske i deres (selv)opfattelse af diverse. Derfor er sund skepsis altså ikke et udtryk for mistillid.
Og sælger har vel som sådan heller ikke løjet ved at sige at ponyen ville kunne blive en god børnepony- altså det er en gisning der lader være sig i det uvisse!
Jeg synes det er rigtig kedeligt at TS og hendes børn har været ude for sådan en oplevelse, men man kan ikke overlade ansvaret på andre end sig selv.
Jeg håber virkeligt at TS og hendes børn får nogle gode oplevelser med heste og finder den rette pony
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Men det er rigtig synd, at ts og hendes datter har haft sådan en oplevelse, det må naturligvis aldrig ske, og det lyder til at der ikke hel har været enighed om hvor meget ponyen kunne. Håber af hele mit hjerte at ts, får fundet en rigtig god begynder pony til datteren.
Prøve pony = 3 brud på armene