750 visninger
|
Oprettet:
Stævne, skide nervøs. {{forumTopicSubject}}
Ja jeg kunne godt ruge lidt hjælp fra alle jer HG'er.
Det er sådan at jeg skal til stævne i weekenden, men er skide nervøs for at jeg glemmer programmet, nogle forslag til hvordan jeg dæmper nervøsiteten?
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
Først og fremmest skal du være i god tid med opsadlingen så du ikke kommer til at stresse med det. Inden du sider op på hesten for at varme op tager du en DYYYYYB indånding med lukkede øjne, så du kan mærke det helt ned i maven. Hvis du føler dig meget stresset kan du tage flere dybe indåndinger. Så sætter du dig i sadlen, men inden du rider frem og begynder opvarmning, tager du lige en dyb indånding mere eller måske flere hvis du har brug for det.
Når så du bliver kaldt ind på banen giver du dig lige to sekunder til at stoppe hesten op og tage en dyb indånding én gang til.
Det gør jeg altid og det virker!
Hvis du har øvet programmet ordentligt så glemmer du det heller ikke hvis du er helt afstresset. Nervøsiteten må gerne være der, men det må stressen ikke.
Håber du kan bruge det til noget
jan 2011
Følger: 12 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 202
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Lad være med at sæt forventningerne for højt :o).
Dvs. istedet for at fokusere på at være bange for at glemme på programmet så fokuser på at i skal ud og hygge jer. Også er det ligemeget hvordan det går.
jan 2011
-Mine forventninger er heller ikke særlig høje, bare jeg kommer igennem hele programmet, med eller uden fejl er ligemeget. Bare jeg gennemføre det, for det gjorde jeg ikke til sidste stævne, så det er mit mål.
jan 2011
jan 2011
Følger: 45 Følgere: 72 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 27
Held og lykke!
jan 2011
Stævne, skide nervøs.