660 visninger
|
Oprettet:
Skide nerøs for stævne {{forumTopicSubject}}
Ja fordi min pony/hest Amanda kan reager voldsom på nye ting og løbe den anden vej....
Er det normal man bliver nervøs skal nu her om lidt og ved ik rigtig om jeg klarer det selv om det er en ld1 og jeg kan den og kunne ride lc2 hvis det skulle være det men er stadig rigtig nervøs...? hjelllp
Og vil det se dumt ud med indspæningstøjler?(tror nok det heder det) da hun ikke svarer på bidet når hun hører en lyd og stikker hovede op og løber?....
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Du må ikke ride med indspændningstøjler eller andre hjælper tøjler, så det er ikke så svært at bestemme sig for :o)
Men måske du skulle tage ud nye steder og bare være og træne, istedet for at starte stævne? Så du trænede hesten i at komme ud og se nye ting? Måske også træne en masse ting der hjemme som er nye ting - lyde, blomster osv. ?
feb 2012
Følger: 12 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 30
aug 2007
Følger: 72 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 22 Svar: 159
feb 2012
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.903
Tænk på at det jo bare er en ridetur hvor er lidt pænere end normalt, for tjae, rider i vildt godt, så får i en rosette. Det værste der kan ske er at i ikke får en rosette.
Jeg er ret sikker på at du ikke må have inspændningstøjler oå til stævne
feb 2012
aug 2007
Følger: 72 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 22 Svar: 159
feb 2012
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 135 Heste: 17 Annoncer: 14 Emner: 138 Svar: 1.644
Du kan kun løse det problem med træning. Du skal træne din hest og især dig selv og dit kropssprog.
Hvis du fremstår som en god leder for din hest, så vil den få tillid til dig - det vil samtidig styrke hestens selvtillid.
I naturen følger flokken førerhoppen og der stilles aldrig spørgsmålstegn ved hendes beslutninger og hestene træffer aldrig selvstændige beslutninger. Du kan f.eks. se en gruppe heste stå og kikke på nogle rådyr langt væk - de kan stå sådan i flere minutter - de står og venter på førerhoppens beslutning om flugt eller ej. Når beslutningen er taget, så reagere alle heste omgående.
Du skal arbejde på at opnå det samme.
Hvis du bevare en rolig holdning, så vil din hest også være rolig.
Skide nerøs for stævne