{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
517 visninger | Oprettet:

Forbedre balance i galop fra jord {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Træningen med min bette unghest går super fint, og han kan efterhånden temposkifte, overgange, dreje, versade, traversade, schenkelvigning, bakke, osv. Men galoppen er stadig lidt noget juks!
Bedre end den har været, men stadig virkelig ikke god og af denne grund rider jeg ham ikke i galop endnu, da han har svært nok ved at holde balance i galop uden rytter. Galop er selvfølgelig en af de grundlæggende øvelser, så jeg er ved at miste tålmodigheden med hans dårlige balance lidt..

Så mit spørgsmål er, hvad kan man gøre ved en hest, som løber i galoppen for at holde balance og som laver de ondeste bukkespring, hvis han mister balancen. Meget gerne øvelser fra jord, da han er springhest og derfor kan nogle ret dygtige badutspring, som ville kaste mig af i løbet af 2 sek smiley
Prøvede i dag at longere ham skiftevis en runde i trav og en i galop, men ved ik om den øvelse giver nogen mening smiley

Han fejler ikke noget, så det er ik fordi, der er noget der trykker eller lignende, jeg tænker at hans balance bare er hamrende dårlig i galoppen. Men altså, han er 6 år gammel nu, dog kun redet fast i ½ år, men man skulle da tro han var gammel nok til at kunne styre sine fusser snart.

Nogen der kende nogle gode øvelser til at træne balance i galop?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbedre balance i galop fra jord
  • #3   9. sep 2012 Træner og rider altid i kapsun, så det bliver heldigvis nemt nok smiley Men må prøve med nogle mindre volter. Har ham altid på store volter, da jeg tænkte det var bedre med hans dårlige balance...

Kommentér på:
Forbedre balance i galop fra jord

Annonce