Elektrolytter og vågen unghest {{forumTopicSubject}}
Min unghest har opført sig meget mærkeligt den sidste uge, og har ikke været til at styre fra ryggen af.. Hans nye opførsel falder sammen med at han lige er begyndt at få elektrolytter pga. meget sved under ridning. Jeg undre mig derfor over, om elektrolytterne kan gøre ham mere vågen.. Han får stadig sammen mængde mad og går stadig på døgnfold, som har han gjort hele sommeren igennem uden problemer. Træneren mener ikke at elektrolytter kan have den virkning, men jeg vil gerne hører om I har erfaringer med at elektrolytter virker sådan?
Jeg har brugt elektrolytter til min tidligere pony uden problemer, og derfor synes jeg det ville være mærkeligt, hvis de har den virkning på nogen heste.
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 62 Heste: 7 Emner: 41 Svar: 341
men når det er en unghest kan det jo være ungheste nykker.. når de er unge kommer der en tid hvor de bare skal prøve grænser af og stort set er uridelige..
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.141
aug 2011
Følger: 24 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 612
jul 2009
Følger: 65 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 32
Gitte: Lyder som om jeg skal have fat i noget magnesium så.
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.908
maj 2007
Følger: 70 Følgere: 70 Heste: 5 Emner: 21 Svar: 60
Jeg brugte magnesium til diddl, hun var jo også en meget meget vågen hest som også svedte ekstrem meget, og dette hjalp en del på hende.
jul 2009
Følger: 65 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 32
Han er også begyndt at få både elektrolytter og magnesium i maden, hvilket (sammen med en del longsearbejde) har hjulpet på hans opførsel
Elektrolytter og vågen unghest