{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Urter til at neddysse vallak {{forumTopicSubject}}

Min hest er vågen i hovedet og er dermed helt umulig at ride indimellem. Nogle dage kan han gå helt i baglås over, at en stol står et andet sted end normalt eller at der er publikum på under ridning. Mens han andre dage er rimelig ligeglad. Han får elektrolytter samt magnesium i maden pt., men min træner mener, at han også skal have urter. Problemet er, at hun ikke kan huske hvad urterne hedder.. Hun har selv brugt dem på en springhoppe, som hoppede for alt og var urolig i hovedet. Det eneste hun kan huske er, at produktet var opdelt til hopper og vallakker.

Nogle som har idé om hvad disse urter hedder? Eller har kendskab til andre urter, som vil have en gavnlig effekt? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urter til at neddysse vallak
  • #1   17. apr 2013
    Hvad får hesten og spise og hvor lang tid går den på fold? :o)

• #2   17. apr 2013 Betamag.
    Det har jeg kun hørt godt om, og det er ikke på dopinglisten smiley

• #3   17. apr 2013 Pavo nerve controle.. er ikke på dopinglisten..men er ikke opdelt i køn..
    Equsana Equlizer... er heller ikke på dopinglisten..men heller ikke opdelt i køn..
    jeg kender flere der har haft gode erfaringer med begge...

• #4   17. apr 2013 Hesten får mysliblanding, lucerne og betfor. Samt han går på fold mindst 9 timer om dagen. Så det er ikke der, at den er gal smiley

Bumle og Gitte: Tak for forslagene! Jeg prøver at søge på det.

• #5   17. apr 2013 Lene Askhim eller hvad det er hun laver nogle som virker på Magnus. Der er en blanding både med og uden baldrian, og baldrian er doping så må skalholt vælge uden;) tror nok hun har en hjemmeside:)

• #6   17. apr 2013 Det har ikke noget med urterne at gøre, men min gamle hyp var også rimelig tændt oven i hovedet nogle dage. Så man stortset ingenting kunne uden han hoppede rundt. Jeg begyndte at træne ham fra jorden af og endte ud med at kunne ride ham i cordeo. Han blev en meget mere afslappet hest, han kunne godt ha dage hvor han var tændt, men slet ikke på samme måde som før;) ved jo ikke hvad du laver med din hest og om det overhovedet ville have en effekt for dig. Jeg var nemlig også ude i at ville give ham noget til at dæmpe det. Men en anderledes træning virkede for os.:)
    - Sara:)

• #7   17. apr 2013 Emma: Tak. Prøver at finde hende på nettet og undersøge hendes produkter smiley
    SN: Har brugt en del tid på jordtræning i løbet af efteråret samt vinteren smiley Det har hjulpet lidt i forhold til reducering af de dage, hvor han er umulig at ride samt at han er blevet mere cool. Men det er bare ikke nok smiley

• #8   17. apr 2013 Min erfaring er, at der skal træning til, ikke diverse kosttilskud.
    Udsæt din hest for nye omgivelser tit, træn "farlige ting", træn med lyde, gå ture med den, ja... Og husk selv at udvise at alt er ok! Dit kropssprog og vejrtrækning har også meget at sige..

Synes desuden du skal droppe musliblandingen og så kun give lucerne + vitaminer og så en masse hø eller wrap, så er den fint dækket ind.

Har selv prøvet Ashkim urterne til min engang, uden effekt smiley

• #9   17. apr 2013 Selvfølgelig skal der træning til smiley Men nu har jeg intens trænet i 6 måneder med at snakke til ham, når han spænder op, lade ham se tingene an på gåture samtidig med at han er blevet snakket til og klappet, slappet af i hånden når han går forbi de farlige ting. Og sågar trukket ham forbi tingene, hvis jeg kan mærke at han ellers ikke vil bevæge sig forbi osv. Og JA det har hjulpet, men det ville stadig være yderst rart at få lidt mere stabilitet i hverdagens ridning smiley For problemet er, at han enten stejler eller stikker af, når han bliver presset for hårdt med nye/farlige ting og når han har en af sine uridelige dage. Der er arbejdet rigtigt hårdt på at forhindre ham i at stejle og stikke af, men det sker stadig til tider. Derfor er jeg kommet frem til, at det er værd at prøve nogle urter af og se om disse kan være med til, at gøre ham mindre tosset og mere stabil under ridning smiley

• #10   17. apr 2013 Lyder til han har det samme temperament som min dreng smiley

Og du skal da endelig prøve, det ville da være dejligt "nemt" hvis de virkede for dig, men det er ikke altid løsningen, blot det jeg siger smiley
    På nogle virker det, på andre har det ingen effekt.. smiley

• #11   17. apr 2013 Kunne det være "stroppy mare" og det der tidligere hed "naughty gelding", hedder nu "perfekt gentleman" fra brogaarden din ridelære tænkte på?

• #12   18. apr 2013 Don't have a team: Det er en mulighed - tak smiley

Kommentér på:
Urter til at neddysse vallak

Annonce